Nederlanders gezocht die in Marokko (Casablanca) wonen

juist doordat marokko zo veel investeerders trek. zijn afgelopen jaren de prijzen gigantisch gestegen! teninste hierin tanger.
je kan hier echt niet zomaar even iets op zetten, mits je een hele buidel met geld heb! werk voor vrouwen is er zeker wel , ligt er wel aan wat je zelf zou willen! verder zijn de scholen goed! tenminste dan heb ik het over de prive scholen en daar betaal je zo n 90 euro per maande voor incl eten en vervoer!
groenten en fruit zijn super goedkoop…
vooral bijv een supermarkt (aswak asalam) die je hier hebt ( giga groot) bewust zonder alcohol, met lening maar zonder rente, geen varkens vlees en moskee aanwezig is hier erg in trek.
het leven is veel relaxer hier ( behalve het verkeer) dat snap ik niet de mensen zijn zo relax met alles maar in het verkeer heeft iedereen altijd haast>
ik zou zeggen ga er voor!

groetjes anne-margo salam

Als je wat buiten tanger iets koopt moeten de prijzen toch meevallen , ik zou zowiezo niets kopen in het centrum met al die uitlaatgassen en de zeelucht dat is niet gezond en de zeelucht is niet goed voor je woning . Als het 10 of 20 minuten rijden is vind ik het niet erg .Van dat verkeer snap ik het ook niet , maar ik vind het niet erg. Daarom als iemand van marokko in belgie rijdt, vinden ze dat heel moeilijk , omdat die drukte er niet is en ze niet overal kunnen parkeren waar ze willen, dat vind ik wel grappig maar verder hou ik enorm van marokko . In het begin is het altijd doorbijten.
iedereen leren kennen, de scholen , de administratie maar als je daarover bent is toppie

Asalaam moelaikoem

Marokko is een land zonder stress, niet om de dag rekeningen betalen , gaan werken en dan thuiskomen om te slapen. Daar is naar de markt gaan een avontuur , de sfeer daar vind je nergens , afdingen,mensen groeten ook al ken je ze niet , mensen die geld willen verdienen door je zakken te dragen daar zijn ze niet hoogmoedig zoals hier , daar nemen ze alles aan , zolang je ze correct behandelt en iedereen het respect geeft dat ze verdienen zonder van je te laten profiteren, zal je in marokko perfect leven en op gebied van taal moet je ,je echt geen zorgen maken want je leert het echt snel. Het beste is bij een gezin te logeren die enkel arabisch spreekt, zo leer je het meeste.
Ikzelf heb er vorige jaar 6 maanden gewoond en volgende jaar vertrek ik defenitief naar ‘‘mijn Marokko’’.

Asalaam moelaikoem

ja ik ben het helemaal met je eens wat betreft marokko!
ik woon hier natuurlijk niet voor niks!
qua administratie valt het ook mee, als je eenmaal weet hoe het werkt dan leer je er wel mee leven!
en wat je ook zei in het begin moet je zeker even doorbijten!
maar nu na een jaar wil ik niet meer terug naar nederland waar toch al mijn familie en vrienden zijn dus dat zegt wel heel wat!

groetjes anne-margo

Hallo allemaal,

Zelf loop ik al jaren met het idee om in marokko te gaan wonen. Deze zomer willen we stap toch eindelijk maken. Zelf heb ik 2 zoons een van 14 en 12 die ik nartuurlijk meeneem. Wij gaan in Agadir wonen.Ik lees hier dat er veel mensen in het noorden leven. Ik vroeg me af zijn er ook mensen uit Nederland die in Agadir wonen en kinderen hebben. Graag zou ik in contact willen komen met ze om infomatie uit te wisselen. Ik hoop dat ok een reactie krijg.

Ik mis marokko zo erg! (ook al kom ik er net vandaan) ik ben vanplan om daar volgendjaar 10 weken stage te lopen. Ik doe de opleiding secretaresse (mbo). Wie zou mij daarmee kunnen helpen? wie weet waar ik meer informatie zou kunnen krijgen? (het liefst casablanca of rabat)

Groetjes!

Ik begrijp dat je in Marokko ook kinderbijslag en kindertoeslag kunt ontvangen, weet iemand hoe dit precies zit? Graag zou ik dat willen weten, zodat ik het kan aanvragen als het zover is. Ik hoop dat mijn kinderen het komende schooljaar daar naar school kunnen gaan en dat ik daar kan gaan werken.

hoi faiza!

je moet conact opnemen met de svb.
en doorgeven dat je kinderen in het buitenland naar school gaan! je moet zo ie zo ook de leerplicht ambtenaar hier over inlichten , want je moet bewijs leveren dat ze in marokko op school zitten aan hen.
omdat ze nog leerplichtig zijn.
je kinderen moeten dan dus niet uirgeschreven worden uit nederland want anders heb je geen recht op kinderbijslag.
neem contact op met de svb en zij kunnen je alles haarfijn uitleggen,

succes ermee

groetjes anne-margo

Hoi Anne Margo,

Leuk je weer te zien/horen of hoe je het ook noemen wilt haha. Ik zal zeker contact met ze opnemen over het hoe en wat. Ik heb op internet gelezen dat als je kunt aantonen dat je meer dan 1100 euro per kwartaal uitgeeft per kind dat je dan dubbele kinderbijslag kunt krijgen. Ik hoop dat het zo is dat maakt het voor mij een stuk minder ingewikkeld.

Ik ben ondertussen nog steeds aan het zoeken naar een baan in Tanger, en volgens mij gaat het nog lukken ook. Op die manier kan ik voorzien in mijn levensonderhoud daar.Nou ik houd je op de hoogte.

GR Faiza

hi faiza ja zeker leuk je weer te treffen!

ja klopt dat je in sommige gevallen dubbele kinderbijslag krijgt!:vak01:
succes!
er is hiernu ook een nederlands bedrijf op gestart ( marokaanse nederlanders) het is een call centr… weet niet of het wat voor jou is?

groetjes anne-margo

Ik heb inderdaad al contact met ze gehad,en zal binnenkort langs gaan voor een gesprek. Ik wacht alleen nog op een bevestiging van de recruiter. Ik heb aardig wat callcenter ervaring en hoop dat ik daar na de zomervakantie aan de slag kan.

Ik houd je op de hoogte.

Gr Faiza

oh heb je gesprek bij topshore?
dat zal leuk zijn?
wanneer kom je denk je deze kant op ( marokko)
en gaan je kinderen nog naar de school van bank populair.
ik ben zelf wel erg tevrede over de school!

groetjes anne-margo

hoi, ik wist niet dat er zoveel nederlanders in marokko waren.Il woon al 15 jaar hier en sinds 4 jaar in Rabat.Vooralle die vragen of hulp zoeken ;ik heb al heel wat ervaringen kunnen op doen en wil graag helpen. ps ben een jonge vrouw met 1 dochtertje van 3.

Salaam alaikoem

Ik ben zo eens gaan rondneuzen op internet over nederlanders die in marokko wonen en voornamelijk omgeving casablanca

Ik ben een nederlandse van 23 jaar en al een aantal jaar een relatie met een marokkaanse jongen.Hij is geboren en opgegroeid in marokko en toen hij 16 was naar Nl gekomen. hij is samen met zijn vader bezig met het opzetten van een bedrijf in marokko. De bedoeling is dan ook dat wij daarheen gaan. Ik zelf ben 2 keer in marokko geweest en “love” the culture;) nu is het zo ik studeer zelf nog Hbo en moet nog 2 jaar voordat ik klaar ben. Ook wil ik heel graag mensen van ongeveer dezelfde leeftijd leren kennen via het net natuurlijk die wonen in casa en hoe de ervaringen zijn als nederlandse in een land dat marokko heet. Ook is mijn vraag, is er iets te doen met de opleiding social work want wil zelf daar het liefst iets doen met mijn eige beroepskeuze. ik hoor het graag… zelf wonen we nog in Nederland maar je kunt er maar niet snel genoeg bijzijn om dingen uit te zoeken.

mailen mag altijd heb ik zelfs heel graag.
tot horens insha-allah

thalah frasik :wink:

Salaam Fatima,

Vandaag heb ik me aangemeld op wereldwijzer.nl. Ik heb je verhaal gelezen en ik dacht meteen"he die zat in 2006 met dezelfde vragen net als ik". Om deze reden mail ik jou. Ben je met je gezin geemigreerd?? En hoe is je ervaring??? Is het gelukt met vinden van een school en hoe is het resultaat???

Wij zijn nu bezig met hetverzamelen van informatie om te emigreren naar marokko.

Bedankt voor het antwoorden en het gaat jullie goed!

Met vriendelijke groet,

Fatima

niet in casablanca maar in marrakech daar woon ik,daar moet je zijn…

ik heb je mail gelezen, ik kan je alleen maar aanraden om goed na te denken of agadir wel de geschikte stad is om te wonen…niet gezond in iedere geval…denk meer aan marrakech

Hallo Andalouse,

In wat voor opzicht is Agadir geen geschikte stad om in te wonen. Kan je me er meer over vertelen.

Alvast bedankt.

groetjes.

hoi:

marrakech is de toekomst van marocco…je wilt toch een geslaagde onderneming…tenzij je genoeg geld hebt, dan maak t niet uit waar je bent…

Hoi Anne Margo,

Inmiddels heb ik een gesprek gehad bij topshore services,en ik ben er heel enthousiast over. Ik ga de stap daarom echt nemen na de zomervakantie. Ik heb inmiddels ook contact gehad met de svb BANK die de kinderbijslag uitbetalen. Zij hebben aangegeven dat als ik kan aantonen dat ik per kind per kwartaal meer dan 1060 euro uitgeef dat ik dan eventueel in aanmerking kan komen voor dubbele kinderbijslag,dat zou wel mooi zijn. Ik weet voor de rest niet hoe ze dat precies aangtoond willen hebben,dus als er iemand is die tips heeft over hoe ik het het beste lan aanpakken graag. Ik weet namelijk niet of de sport die de kinderen gaan doen ook meegenomen mag worden etc etc.

Nou ik hoop op nog wat tips van anderen over de SVB Bank. Wat betreft de nederlandse taal, ik ben naar de emigratiebeurs geweest afgelopen weekend in Utrecht. Daar kwam ik de wereldschool tegen,die kunnen je begeleiden met een pakket om je kind nederlandse onderwijs te laten volgen. Zij bieden een onderwijsprogramma vanaf het derde levensjaar van het kind. Peuteronderwijs,complete pakketten voor 4 en 5 jarigen,dat is groep 1 en 2,van 6 t/m 11 jr groep 3 t/m 8. Vanaf 12 jaar brugjaren 1 en 2 VMBO,HAVO VWO compleet of afzonderlijke vakken waaronder nederlands en ga zo maar door. Dan hebben de kinderen in de toekomst mogelijkheden om door te studeren in nederland als ze dat willen. Neem een kijkje op www.wereldschool.eu Succes en ik hoop dat er ook andere zijn die tips hebben.

GR Faiza