Is 't niet zo dat ze in het weekend vrij hebben? M’n vriend zei van wel. We hebben in december ook iemand bezocht op zo’n legerbasis, en die zag ik in het weekend gewoon rond lopen. Als dat zo is is het ook een mogelijkheid om een paar dagen naar Turkije te gaan, en hem in het weekend op te zoeken. Heb je misschien maar 2 dagen samen, maar het is nog altijd beter dan niks (vind ik dan)!
Ik denk dat alle Turkse jongen die nog het leger in moeten bang zijn dat hun vriendin niet op ze wachten. Is ook best logisch eigenlijk, 't is een lange tijd waarin veel kan gebeuren. Denk ook wel dat blijven zeggen dat je van hem houdt goed is om te doen!
Mijn vriend werkte vorig jaar in Marmaris, toen ik in oktober terug ging naar hem werkte hij er ook nog. Maar afgelopen keer moest hij vanuit Sirnak naar Marmaris terug komen. Hij weet nog niet zeker of hij er dit jaar wil gaan werken. Hoop stiekem van wel, want als ik in de zomer naar hem toe ga, en hij werkt niet, dan zitten we een maand lang dag en nacht op elkaars lip :disgust:
Ja dat klopt,dat ze in het weekend vrij zijn.Tenzij ze uitgezonden worden dan niet.Maar is idd ook een optie.Geen slecht idee:idea:!!
En ja betreft t wachten.Ik weet dat ik het zou kunnen.Maarja hij moet het ook kunnen natuurlijk haha.Maar nu heb ik er een goed gevoel bij.
Maarja die onzekerheid blijft er toch altijd wel vind ik.Het zomerseizoen begint straks weer en dan is het toch een kwestie van vertrouwen,ik bedoel ben er niet de hele zomer.
Ja een maand lang op elkaars lip kan leuk zijn.Je weet het niet he.
Met de kerst waren wij ook voor t eerst 24 uur bij elkaar 11 dagen.En ik moet zeggen dat het wel goed ging.Ach kun je mischien vast wennen voor later hahaha.
Ik weet wat je bedoelt met het vertrouwen. De vooroordelen helpen ook niet bepaald!
Maar ik denk niet dat een maand op elkaars lip zitten leuk zou zijn, niet met mij en m’n vriend tenminste. We zijn heel verschillend en dat botst nog wel es. En dat hij niet goed is met engels, dat levert vaak miscommunicatie op, en daardoor af en toe ruzie om niks. Dus totdat ik turks spreek moet ik niet te lang de hele dag bij hem zijn
Ik kom uit Zaandam (bij Amsterdam)
Ja wij zijn opzich ook best verschillend.Ik ben vaak wat rustiger,niet altijd haha.En hij is best druk.En ja dat engels is ook vaak een probleem.Soms begrijp je elkaar verkeerd.Ik ken het…En het is ook best moeilijk hoor,je kan sommige dingen niet zo goed uitleggen als wanneer je dat in het nl zou doen.
Nou maar hopen dat hij kan gaan werken,dan zijn jullie niet 24 uur samen.
Zijn jou ouders het er mee eens dat je een turkse vriend hebt?
Mijn ouders niet dat het een turkse jongen is maar vinden het gewoon niks omdat de afstand zo groot is.En denken dat er geen toekomst inzit.Alhoewel mn moeder wel steeds meer in gaat zien dat het serieus is.
Nu mn vader nog haha
Ben nu bezig met een turkse cursus van studieplan. Ik kan er niet meer tegen dat we geen normale gesprekken kunnen voeren. Naja, dan bedoel ik eigenlijk dat we niet alles kunnen zeggen wat we zouden WILLEN zeggen.
M’n ouders kennen m’n vriend. Ik was namelijk met hen op vakantie toen ik hem ontmoette. Heeft zeker goed gedaan, want m’n ouders weten nu dat het een goeie jongen is. Is denk ik makkelijker geweest om de hele situatie te accepteren.
Je vader zal het ook wel inzien als je nog langer met hem samen bent! Doordat ik nu meerdere keren ben teruggegaan zijn een aantal vrienden en familieleden die eerst dachten dat het niet serieus was, in gaan zien dat het wel zo is.
Ja zal na van loop van tijd wel hoor.Maar dat scheelt ook wel denk ik ja als ze hem al kennen.Ach ja komt allemaal goed zullen we maar denken.Maar zon cursus wil ik eigenlijk ook wel gaan doen ja.Is toch handig.Mehmet is wel koerdish maar hij zegt dat ik eerst maar gewoon turks moet leren.En ik hem nederlands want dat vindt ie ook leuk.
Het is allemaal wat met onze mannetjes in turkije waar we zielsveel van houden.IK zou ook niet zonder m kunnen.Ook al ken ik hem nog niet zo lang.
Ik denk dat ik maar ns ga slapen.Ben morgen wel vrij dus dat scheelt.
Maar leuk je gesproken te hebben,en we zullen elkaar hier nog wel vaker zien.Ga ik nu lekker over askim dromen:slapen:weltrusten.
Mijn vriend is ook koerdisch, probleem is dat je veel minder goede cursussen kan vinden in 't koerdisch, + dat turks gewoon veel handiger is om te leren aangezien je naar Turkije op vakantie gaat.
Meiden, graag even toelichting: wat is er precies aan de hand in Diyarbakir en waar zou ik voor moeten oppassen? Jullie berichten komen allemaal nogal alarmerend over…
Het gaat er schijnbaar niet zo goed.Er worden regelmatig wat aanslagen gepleegd.Niet hele grote geloof ik.Maar er vallen telkens wel doden bij.Ik zit ook echt met een zelfde probleem,weet ook niet goed wat ik moet doen.Maar anders zou je het toch eens aan je vriend moeten vragen.
Woont hij daar of zit hij daar met zn diensttijd?
Hey Allemaal,
Mijn vriend is ook van koerdische afkomst, en ben blij dat ik over 24 dagen weer bij hem kan zijn… voor 11 dagen. Word dan weer zo moeilijk om weg te gaan :S
Ja dat is het zeker, we zijn ook samen aan het aftellen. iedere dag op msn, worden we steeds een beetje meer happy.
Ondanks dat ik alles ook wel een beetje spannend vind, want ik ben nog niet 24 uur per dag bij elkaar geweest… maar gaat goed komen, al vast een voorproefje op het half jaar dat we samen gaan zijn vanaf mei
Ja dat kunnen wij misschien ook nog wel hebben, want ik spreek een beetje turks en hij geen Nederlands, en zijn engels is niet super… maar op dit moment hebben wij nog geen problemen gehad met de taal, zelfs niet via msn, en daar begrijp je elkaar vaak genoeg verkeerd, zelfs als ik met Nederlandse vrienden klets:P
Hoi Marieke,
Hij is momenteel in Bursa gelegerd, maar woont in Diyarbakir. Hij wil dan ook, als hij die week “vrij” is ook naar z’n familie en dat snap ik best wel. Het maakt het voor mij alleen moeilijker door a) de hogere vluchtkosten en b) de negatieve berichten over chaos in Diyarbakir. Ik zou het liefst naar Istanbul of desnoods Bursa gaan, maar snap ook wel dat hij z’n familie ook wil zien. Maar twijfel steeds meer of ik wel moet gaan; hij kan mij ook wel een beetje tegemoet komen denk ik. Een paar dagen in Istanbul en dan de rest van de week dat hij naar z’n familie gaat bijvoorbeeld.
Maar ik spreek hem het komend weekend weer op msn en dan zal ik het er nog eens met hem over hebben, kijken wat hij er over zegt.
Idd de kosten zijn ook duurder als je naar diyarbakir gaat.Het is gewoon veel makkelijker en goedkoper om rechtstreeks te vliegen.Mischien zou je het met hem kunnen overleggen.Maar wel fijn dat je weer contact met m hebt.
IK HEB DE OPLOSSING: Zijn er niet meer vrouwen met vriend in Diyarbakir, kunnen we allemaal samen gaan, voelen we ons wat veiliger…
Grapje natuurlijk, maar krijg toch een beetje de zenuwen door al die verhalen die ik nu hoor. Ben tenslotte wel moeder van 2 kinderen en wil toch geen onnodige risico’s lopen.
Marieke, hoe zit het met jou? Toch ook vriend in Diyarbakir, heb je geen plannen om eind januari/begin februari naar hem toe te gaan?
IK zou het een super idee vinden!!alleen ik ga nog niet in die periode.Zou heeel graag willen maar ben pas net terug.En lig net als jij in scheiding(toch?).En heb t geld nu dus niet voor t oprapen.Maar mn vriend zou het wel willen.Maar mijn planning was eind maart.(als t haalbaar is).
maar echt ik zou t een geweldig idee vinden dat meen ik serieus!!!
Let’s keep it in mind! Ik ga er in ieder geval heel goed over nadenken om eind januari/begin februari te gaan. Daarna maar weer bekijken hoe of wat. Een vakantie in Marmaris met m’n dochter staat al lange tijd gepland voor eind april/begin mei.
En ja, door de scheidingsproblematiek moet ik ook op m’n geld letten, vandaar ook m’n opmerking over de kosten van een vlucht naar diyarbakir. En heel eerlijk gezegd is er ook wel een stemmetje dat fluistert: waarom biedt hij niet aan dat ik bij zijn familie kan blijven en MOET IK en een vlucht boeken en een hotel reserveren (en betalen)??? Heb al die tijd niet dit gevoel gehad, weet niet waarom dat nu ineens anders is… Ik weet wel dat ik in zijn ogen het financieel een stuk beter heb, maar toch.
Nou ja, laten we in ieder geval maar eens nadenken. Ik zal hem ook vragen hoe het verder gaat en of hij niet misschien eind maart een mogelijkheid ziet. Want heel eerlijk gezegd ga ik liever samen met iemand daar naar toe dan alleen! Istanbul lijkt me een stuk veiliger, ben er echt niet gerust op nu.
Liefs Sunshine