Mijn vriend ver weg... en ik hier, deel 1

Nou;laat ik het anders stellen:je kunt over cultuurverschillen praten al je het zelf hebt ondergaan.

En dan draai ik het nu om;je wordt verlieft tijdens je vakantie,ga vervolgens een paar maanden daar wonen in bvb de wintermaanden…alleen turkse tv,de stroom er konstant af,kou,regen en je kacheltje…

Familie die constant beslag op je gezinsleven legt…heb vriendinnen gekend die het overkomen is en er veel mee erover gesproken heb.

Er teginin gaan heeft geen zin…ze groeien nu eenmaal op met die familieband,dus vinden het doodnormaal als moeder 2 weken intrekt.

Daarbij is ze ook meteen de baas in huis en ook dat is heel normaal;je vriend zal altijd partij kiezen voor zijn familie…

Ook dat is een cultuurverschil.

(ps.nogmaals;mij is het nooit overkomen,mijn vriendin was armeense;katholiek,plus ik ben een man;andere normen)

Ik zelf heb meerdere relaties gehad met turkse vrouwen.
Hieronder de uiteindelijke redene waarom het misging.

• mijn eerste vrouw kreeg steeds groter wordende financieele wensen,
    is uiteindelijk met haar baas hier in nederland vandoor gegaan

• vriendin in turkije , op afstand dus . Ging mis omdat volgens haar haar moeder niet accoord zou gaan met mijn eerdere status van gehuwd zijn.
    Later bleek dat ze mij alleen heeft “gebruikt” om haar echte vriendje te kunnen dwingen om te trouwen “als je niet wilt trouwen ga ik naar nederland”

• vriendin in turkije , modern jong geleerd wonend in grote stad.Bleek later meerdere vriendjes in europa te hebben … was voor haar voornamelijk nieuwsgierigheid hoe ver zo kon gaan met europeanen

• vriendin in turkije , relatie o.k veel dingen gemeen… zoals hierboven al beschreven ook ervaringen met verbroken relaties door aanwezigheid van anderen op dezelfde tijd … bleek uiteindelijk voor een makkelijkere weg te kiezen namelijk turkse man.

Uit bovenstaande zullen jullie op kunnen merken dat hier niet echt een cultuurding in zit.
Dit had evenzo goed met een nederlandse of welke westerse dan ook vrouw kunnen gebeuren.

Juist Antonie;ze gebruiken je omdat je uit nederland komt;geld dus,en kunnen zeer goed toneel spelen…ze pakken je in met charme en weten hoe dat te bespelen…dat kunnen ze jaren…om uiteindelijk hun voordeel er uit te halen.

Turrkse mannen kunnen dat ook,die zijn minder geraffineerd dan vrouwen maar die weten het anders te bespelen.

Moet hier even opreageren :thumbsup:, ik moest er even om lachen maar echt Hans, een man naar mijn hart :wink:

Hoi Allemaal,

Ik wil jullie ook allemaal sterkte wensen met het moet missen van je partner die zo ver weg zit ! ik kan er zelf goed over meepraten want heb ook een vriend in Turkije.
Ik ben sinds 2 dagen weer in Nederland omdat we geen baan konden vinden in het winterseizoen en mijn lover vanaf februari het leger in moet ! dus dat worden 15 moeilijke maanden . Ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen ! groetjes

Hoi Ladiesbeach, vervelend dat je weer afscheid hebt moeten nemen. Hoe lang benje daar geweest? En hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
En nu? Ga je na het leger weer terug naar Turkije?

ladiesBeach,
weet je al in welke plaats hij het leger in moet.
jij ook heel veel sterkte

@ Karin: Hoe is het nu met je vriend?

Roma25,
nog steeds niks gehoord, soms wil ik gaan bellen maar dat moet ik niet doen wat hij moet nu maar iets van zich laten horen.
maar ik ben er bang voor dat ik er niks meer van hoor.

Hey Karin,
Dat is wel echt k*t, vooral als het zo eindigt. Je hebt nu helemaal geen idee van hoe en wat. Toch zou ik er ook niet achter aan blijven gaan, hij moet ook wel moeite voor je doen. Is hij al wel in het leger? Veel sterkte

Hoi Roma25, Karin en andere lezers,

Ik heb mijn vriend leren kennen afgelopen mei in Kusadasi (hij werkte daar in een hotel)kennen elkaar nog niet zo heel lang, maar het voelt wel goed.
Ik ben vanaf juli bij hem geweest tot een paar dagen geleden ! omdat we hetzelfde werk deden (animatieteam) zaten we elke dag 24 uur bij elkaar op de lip (bijwijze van spreken) en moet zeggen dat,dat heel snel went !!! voelt nu zo vreemd om weer in NL te zijn!.
Ik heb nog geen idee waar mijn vriend geplaatst gaat worden !? hij weet het zelf ook nog niet.
Ik ben wel van plan om die 15 maanden te gaan wachten ! als hij klaar is met het leger hoop ik weer terug naar Turkije te gaan …hem hierheen halen is volgens mij bijna niet te doen…en hij blijft het allerliefst gewoon in Turkije mits ik dat echt niet wil.
Karin:heb je al wat van je vriend gehoord? weet jij waar hij zit ?

Heel veel sterkte allemaal.

groetjes

@ Ladiesbeach,
Dus echt van plan om naar Turkije te gaan over 15 maanden? Spannend. En dan wil je weer in het toerisme werken? Waar woont hij in de winter? Is dat ook een leuke plaats om te verblijven? Lijkt me ook wel belangrijk…

hey,
wat ik net toch mee heb gemaakt ik kon het gewoon niet geloven en had het ook niet verwacht maar hij had gebeld.
maar nu weet ik dus echt niet meer wat ik moet doen, hij vroeg nog ik nog van hem hield, hij zei dat hij ook nog van mij hield.
ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen pfff mannen.
Roma25: hij moet 2 jan. het leger in

karin84: wat een moeilijke situatie, en wat heb jij gereageerd toen hij vroeg of je nog van hem hield?

karin84: ga hij een reden waarom hij zo lang niks had laten horen? en spreek je hem nog voordat hij het leger in moet?

missmariska en jenny,
ik heb gezegt dat ik nog van hem hou.
en waarom hij niks niet horen zei hij omdat hij niet goed was.
ik weet echt niet wat ik moet doen en denken. het is allemaal zo moeilijk.

@ Karin: Hopelijk hebben jullie snel weer contact!!!

@ karin. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is. Maar niemand kan je vertellen wat je moet doen. Wel zou ik voor mezelf kijken of deze hele relatie je meer geluk of meer verdriet brengt. Want het belangrijkste is wel dat je gelukkig bent… Klinkt heel makkelijk zo, maar uiteindelijk gaat het daar wel om

@ Karin: Ik sluit me aan bij Roma, Ik zou als allereerste aan jezelf denken!..
Als je alleen maar op deze manier op hem moet wachten!..
Hij laat zo lang niets van zich horen, dan moet hij daar toch wel een sterkere reden voor hebben dan dat hij niet goed was!..:S

Het klinkt misschien niet zo aardig, maar toch! Ik zal nog maar is goed nadenken of je dit allemaal wel wilt! En tuurlijk hou jij van hem en dan is er niets zo moeilijk om hem los te laten!..Als jij je meer verdrietig voelt dan gelukkig…en het lijkt me ook niet dat je hele tijd met een gevoel wilt zitten, van hoelang hoor ik nu weer niks…denkt die wel aan me!.. hoelang moet ik nu weer wachten op antwoorden die er misschien niet eens zijn!

Begrijp me echt niet verkeerd, hoop echt voor je dat het allemaal goed komt!
Maar op iets wachten op deze manier, daar wordt je niet gelukkig van!

Heb er zowieso heel veel respect voor dat je het op deze manier vol hebt kunnen houden!..

En ook ik heb makkelijk praten, kan me ergens goed voorstellen hoe je je voelt… maar sterk zijn is nu belangrijk… En de juiste keuzes voor je zelf maken ook!

Veel sterkte!..

Liefs, Brenda

karin: ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt.