@ Roma: Ooohhh wat herken ik jou verhaal!!..De eerste paar maanden van mijn relatie had ik ook zo het gevoel dat het alleen van mijn kant moest komen!..nu komt het contact van beide kanten!.. maar dat was eerst wel anders!
Ik weet ook niet waarom hij is veranderd…maar voor mijn gevoel kon ik ook zo kinderachtig reageren!.. Echt zo: ik voel me rot, ik mis jou! dus jij moet je ook zo voelen!.. Het liefst hoor je hem dan nog snikken aan de telefoon van gemis!! haha… tja klinkt stom maar het is wel de waarheid! (shame on me!!!:P)
En zowieso uiten hun hun gevoelens zo weinig tot niet!!!
en is het zo moeilijk om nu echt achter te komen hoe ze zich nou echt op dat moment voelen!..
Maar indd is het zo moeilijk en lastig om ruzie te hebben met iemand zo ver weg!
Je kan geen kant op!,… je hebt alleen de telefoon, wat het meestal alleen nog maar erger maakt, en daar boven op kmt nog is dat je een hoge telefoonrekening krijgt, waar je op dat moment niet bij nadenkt!.. terwijl het gesprek helemaal nergens over gaat!..en de 1 huilend aan de telefoon hangt…en hij niet meer weet wat die moet zeggen en dus maar boos wordt! hehe!! en ophangt en jij weer terug bellen!.. enz…enz…pfffff
Ik denk zelf dat het vaak gewoon frustraties zijn! OMDAT je er niet bij kan, OMDAT je elkaar niet kan zien en even een knuffel geven om het goed te maken!..
Ik denk dat je niet kinderachtig reageerd, maar in deze situatie is het gewoon zo lastig om je gevoelens bij hem kwijt te kunnen!..
En weetje wat het ook is… Al snel lijkt het contact zo weinig… Omdat je eigenlijk de hele tijd iets van hem wilt horen!..
Voorbeeld van mij!: Krijg ik een sms, YES YES YES!!.. Ik stuur er 1 terug, maar dan wil ik natuurlijk ook weer een sms terug… Jaaa denkt hij dan blijf ik aan de gang!!..hahaha…nu moet ik er om lachen omdat het eigenlijk helemaal nergens over gaat!! maar op dat moment!!..GGGGrrrrrrr!!!
Ik denk dat meerdere meiden idd het idee hebben dat het van hun af moet komen. volgens mij ervaren de mannen verderop het ook heel anders dan ons en snappen ze soms niet dat we graag wat meer horen van ze
karin- probeer sterk te wezen laat hem maar zien dat hij je mist en wil spreken, snap dat dat moeilijk is, maar als jij nu gaat bellen, baal je daar straks achteraf van, sterkte meid
Even een tussen opmerking dat het ook andersom kan.
Ik heb door de jaren heen meerdere keren een turkse vriendin gehad
en nu ben ik getrouwd met een turkse.
Bij mij was , en eigenlijk is, het nog steeds dat als ik geen bericht …sms of mail of bel …maak dat zij ook niet gauw iets laten horen.
Zelfde heb ik met vrienden van daar.
Het is 99 van de 100 keer ik die iets moet laten horen.
Lijkt dus meer een turkse algemeen iets dan alleen van de vriendjes van de dames in dit onderwerp.
Probleem blijft natuurlijk hoe hier als nederland(se)r mee om te gaan
antonieq
eerst liet hij altijd iets horen zelf als ik niet snel genoeg naar zijn zin terug smste dan belde hij wel.
seray,
dank je ik probeer het echt vol de houden, ik ben al bijna op de helft. dus vindt het al best knap van mezelf.
voor de rest iedereen ook veel sterkte met de liefde
@ Brennie: Ik moest erg lachen om je verhaal. Vooral dat ik wil dat hij zich ook rot voelt. Liefst snikkend aan de telefoon maar daar kan ik wel heeeeel lang op wachten :disgust:. Maar het stomme is ook dat ik weet dat ik me druk maak om niets. Maar goed, we gaan het er donderdag maar eens over hebben…
@Karin: Ik vind het echt klote voor je maar zou nu echt wachten tot je iets van hem hoort. Anders verdient hij je niet. Ik denk ook wat Seray zegt, als je nu zelf gaat bellen voel je je ook niet beter. Sterkte
@atonieq:Dat idee krijg ik ook. het probleem is dat ik ook nogal koppig ben en dan ook niets stuur… En ondertussen pissig zitten te wezen en dan uiteindelijk heb ik ruzie en hij is zich van geen kwaad bewust… Maar nu jullie getrouwd zijn gaat alles prima? wonen jullie in TR of in NL?
we zijn elkaar tegengekomen op een turkse vrienden/dating site.
Een vriend uit istanbul had me daar aangemeldt.
Een vriendin van mijn huidige vrouw ook haar.
Van het een kwam het ander.
en oh ja, ik ben nederlander.
Maar kan ook redelijk uit de voeten met de turkse taal
wat een hoop dingen in zo’n relatie toch wel vermakkelijkt
Ik verwacht dat er hier heel veel verhalen vol vreugde en verdriet zullen komen. Misschien dat je hier wat cultuurverschillen kunt neerzetten. Her en der lees ik die wel maar alles op een rijtje brengt misschien duidelijk bij de dames en heren. Het hoort hier misschien niet thuis maar wel handig om te weten waar je aan begint!
Ik herken dit ook wel hoor! Bijna niets uit zichzelf laten horen, pas als jij sms stuurt, antwoorden. En dan, na jouw reactie, niets laten horen. Maar zou het misschien kunnen dat hier een financieel aspect aan vast zit? Ik bedoel maar, wij hebben het wat dat betreft maar bijzonder goed hier, daar is het even iets anders…
Rodemi.ik heb haar na 4 maanden de deur gewezen;in 2003,het werkte niet…
Ik kan me in een hoop dingen aanpassen…schoenen uit voor de deur;na binnenkomst direct handen wassen(vuil van buiten)
De keuken was verboden terrein…maar toen ging ze ook nog eens met mijn kat bemoeien;dan merk je dus dat je anders bent opgegroeid met dieren…de kattebak en kat moest naar buiten…nou,toen was de keuze gauw gemaakt;zij naar buiten…
Het werkte dus niet;ik als puur hollander;zij puur turkse…
Ik begrijp dat het toen niet leuk was. Maar ik moet hier nu toch om lachen.
Zulke kleine dingen groeien uit tot een enorm probleem en vreselijke irritaties.
En als je dan ook nog eens de taal niet goed beheerst nou dan weet je het wel!!