Je moet ook gewoon boeken - je bent idd in staat om meer op je vakantiebestemming uit te geven. Ik blijf het echter een gedoe vinden om met z’n allen incl koffers op en neer te reizen. Weet ook niet of je daar daadwerkelijk incheckt en de koffers doorgelabeld de Thalys-trein opgaan. Ik heb tijdens de proefboeking gezien dat de Thalys een KL-(vlucht)nummer had.
Wat kan ik je nog meer melden: De ticket zelf kost iets van EUR 289.00, de rest is voor alle taxes.
Wat de KLM doet is volledig legaal, maar ze laten weer steken vallen om niet iets soortgelijks op de nederlandse markt te brengen, of als ze het wel hebben gedaan, dit niet breed uit te meten in de pers of reclame. Voor een meerprijs van EUR 45.00 (ga toch niet te hard?), bovenop de “belgische” prijs, weet ik zeker dat jij dan ook direct vanaf Schiphol zou vliegen en de omweg over Antwerpen links laat liggen.
aistrop.be vertelde mij dat je je koffers zelf mee de trein in moet nemen. Omdat de trein ook stopt bij den haag hs , scheelt ons dat ook nog de treinkaartjes…volgens mij prijst schiphol zich momenteel toch wel behoorlijk uit de markt.
voor mensen die met kleine kinderen reizen is het handig met klm en air france (air france retour vanuit brussel kan overigens al voor 469 pp, volwassenen incl tax). Voor babys hoef je hier maar ongeveer 50 euro te betalen, inclusief tax, terwijl dat bij china airlines 300-400 euro is.
Ik heb dus een optie genomen voor een ticket vanaf antwerpen…
met de thalys naar schiphol…
en vanaf daar een retour naar bangkok.
Mij is verteld door joker reizen dat je aan de incheckbalie op schiphol een treinkaartje moet kunnen tonen om aan boord te komen van de klm vluvht.
Op de terugweg kun je wel onder de treinreis uitkomen.
Ik vind het een een vreemde actie van KLM…
Op een goedkope manier de belgen naar schiphol trekken en ons nederlanders gewoon het volle pond laten betalen…
Maar ik ga het wel doen…scheelt mij 300 euro nl…
Ik ben al een beetje aan het zoeken om in juli naar Bangkok te vliegen en in september weer terug. Ik had wel gedacht om voor € 1000,- iets te vinden. Tot op heden nog niet gelukt met een open ticket, nu moet ik wel toegeven dat ik nog niet heel goed heb gezocht, maar alles zit daar aardig boven. Op zich maakt het mij niet uit als ik vanaf België op Duitsland moet vliegen.
Als ik heen naar Bangkok wil vliegen en terug vanaf Kuala Lumpur, iemand die een schatting in honderden euro’s wat die ongeveer scheelt?
Mijn laatste vraag, wanneer moet je wel uiterlijk geboekt hebben? Er van uitgaande dat ik een retourtje Bangkok wil met een open ticket.
Heb nu wel bij Emirates een ticket gevonden van dusseldorf naar bangkok en van kuala lumpur naar dusseldorf voor € 950,-.
469 enkeltje naar bkk en 319 terug naar dus vanaf bkk. www.airberlin.com
airberlin vliegt niet op maleisie. mss kun je bij airasia.com iets vinden, maar dan vlieg je op londen.
ik denk wel dat je het beste zo snelmogelijk kunt boeken, hoelanger je wacht hoe duurder het wordt meestal.
met een openticket moet je er wel aan denken dat je wel voor een bepaald tarief een terugvlucht moet vinden dan als die op dat moment er niet meer zijn moet je bijbetalen. dus beter een datum boeken die je gratis zou kunnen wijzigen indien nodig.
ik denk dat 950 euro geen slechte keus zal zijn zal weinig goedkoper zijn maar voor de zekerheid kijk eens bij airberlin.com dan krijg je de aanbiedingen van LTU (airberlin is de prijsvechter van LTU) mischien is daar nog wat goedkopers te vinden
Let er ook op dat de tarieven voor tickets die langer dan 4 weken(1 maand) geldig moeten zijn een stuk duurder zijn dan die wel binnen deze tijd vallen. Deze kun je qua prijs gewoon niet vergelijken.
Iemand al met Etihad Airways gevlogen?? Wij hebben met die luchtvaartmaatschappij ons tiket geboekt. Naar het schijnt nieuwe vliegtuigen , redelijke beenruimte en schermpjes voor films te kijken. Prijs 952euro > hoogseizoen en met annulatieverzekering enzo bij.
Wij zijn ook erg benieuwd. Vliegen in december ook met Etihad. Hebben eerder met Emirates gevlogen en dat was een hele goede ervaring. Fantastisch eten en wijn, veel beenruimte en goede stoelen. Hebben er toen meteen 2 daagjes Dubai aan vastgeknoopt, leuk. Als Etihad net zoiets biedt als Emirates hoor je mij niet klagen,
ik ben juist terug van thailand vakantie heen en terug met etihad.
vliegtuigen zijn ok net zoals de prima service en lekker eten .
de persoonlijke schermen zijn idd zeer leuk.voordeel is het landen in abu -dabi 2 maal 6uur vliegen lijkt echt minder lang
minpuntje is de sfeer die er op de luchthaven van abu -dabi heerst
met alle respect natuurlijk maar mijn echtgenote voelde zich daar niet echt op haar gemak.daarom voor ons terug thai airways.
Skytrax world airline award 2009Airline of the Year 2009
Cathay Pacific
Singapore Airlines
Asiana Airlines
Qatar Airways
Emirates
Qantas
Etihad Airways
Air New Zealand
Malaysia Airlines
Thai Airways
Andere belangrijke prijzen
Best Low-Cost Airline: AirAsia
Best Cabin Staff: Malaysia Airlines
Best Inflight Entertainment: Emirates
Best First Class Lounge: Thai Airways
Best Business Class Lounge: Virgin Atlantic
Best Transatlantic Airline: British Airways
Best Transpacific Airlines: Asiana Airlines
Best Airline Europe: Swiss International Air Lines
Best Airline Middle East: Qatar Airways
Best Airline North America: Continental Airlines
Ik ben dus heen met evaair gevlogen in de nieuwe 777. Daarom ook eva geboekt eigenlijk…was super…zat fijn…mooi vliegtuig.
Terug echter hadden ze bedacht de 747 weer in te zetten…wat een verschil!!! Krapper ( ja toch echt hoor…heb mensen gehoord die zeggen van niet maar de stoelen in de 777 zitten echt veel beter) en het toestel was ook ouder en viezer…
Als t voortaan de 747 weer is weet ik niet of ik eva weer vlieg
hello allemaal, heb eigenlijk een vraagje, maar weet niet of ik dat hier mag plaatsen, namelijk hoe zit het met GPS. systeem in thailand, vertrek 23 juni definitief naar thailand , kunt je dat daar aankopen of medenemen van belgie, en hoe duur kosten ze daar en eventueel welke merken en werkt het goed enz… graag dringend een antw. a.u.b. je kunt mij ook nieuws doormailen naar [EMAIL=“jacques.leleu@hotmail.com”]jacques.leleu@hotmail.com. M.VR.GR.JACKYVDHOEK…
Vorig jaar ook met hun gevlogen, fantastische service, eigen tv’tje in stoel voor je, vliegen op tijd!
Net weer tickets geboekt met vertrek op 8 juni met Emirates voor 387,15
p.p.! En met de nieuwe airbus A380!
Ticket via cheaptickets.nl…
(wel vertrek via Dusseldorf, maar is voor ons dichterij dan A’dam)>>>>>>
ik vlieg in mei met Air Berlin, heeft er iemand ervaring met AB voor zo een lange vlucht??
Ik vlieg regelmatig AB, maar dan korte vluchtjes in Europa.
Ben benieuwd hoe ze het op intercontinentale vluchten doen, het ticket was in ieder geval heel interssant geprijsd.
Gaat prima, het enige nadeel is dat je je drankjes moet betalen. Vrij prijzig. Bij het eten krijg je wel gratis een glaasje wijn e.d. Stoelen zitten goed, personeel is vriendelijk en de toestellen zijn nieuw. Kortom Value for money. Maar VEEL EN VEEL BETER dan KLM, dat is echt een ramp.
Chagarijnig personeel. super oude vliegtuigen, vreselijk eten, geen beenruimte, oude stoelen, maar die stewardessen denken echt dat ze allemaal schoonheidskoning zijn. Wat een kapsones!!!
Air Berlin is veel beter, ook Dusseldorf is een oase vergeleken bij Schiphol. Je staat NIET in gigantische rijen, Doaune personeel is vriendelijk, groot verschil met die nederlandse douane, toiletten zijn schoon en tijdens het instappen zijn er GEEN macho’s die je op " veiligheid" controleren zoals op Schiphol, maar gewone mensen die normaal en vriendelijk hun werk doen.
Ja hoor Garmin is hier te koop. Kost omgerekend ongeveer 200 Euro. Engelse tekst werkt prima.
In Bangkok bij de computerwinkels en in Pattaya bij Tucom. Die vanuit Belgie (tomtom b.v.) werken hier niet.