Met welke airline vlieg jij het liefste naar Thailand ?

Oké, begrijp ik wel. Ik heb dit keer ook op Kayak.com de goedkoopste aanbieder gezocht en toen rechtstreeks op Lufthansa.com geboekt. Wel weer een nadeel; ze hebben direkt het hele bedrag al van mijn creditcard afgeschreven. Een tussenpersoon vraagt eerst een aanbetaling en de rest betaal je dan later. Maar goed, ik heb nu ook de e-tickets en alles staat vast. En over Emirates kan ik kort zijn; uitstekende maatschappij, goed eten, scherp geprijsd!

Dit is niet altijd het geval. Vaak zitten tickets aan bepaalde deadlines gebonden (afhankelijk van het soort tarief, in de luchtvaartwereld heb je veel verschillende tarieven met elk z’n eigen voorwaarden) en moeten ze bijv. binnen 72 uur of 1 week uitgegeven worden. Dat houdt in dat de volledige betaling ook direct voldaan moet worden.

Bedankt Dave, voor je reactie. Dit wist ik niet maar ik schrok er wel van. (Vakantiegeld komt pas in mei!) Hoe dan ook, ik heb er wel een goed gevoel bij en de voorpret is begonnen!
Groeten, Linda.

China airlines is mij goed bevallen, met name de reistijden zijn ideaal en ze hebben vaak aanbiedingen.

Ik las precies nog niet veel goeds over vliegen met KLM naar Bangkok. Wij hebben nu met Joker een ticket geboekt voor 540 euro. Volgens mij is dit een hele lage prijs en ik hoop dat de vlucht toch nog een beetje meevalt. Maar voor zo’n prijs hoor je mij zeker niet klagen.

@ fienesse…
Is dat vanaf amsterdam dan ?
en in welke periode als ik vragen mag…
Ik ben zelf op zoek naar een ticket eind maart naar bkk…

jeroen

Het is een vroegboekactie bij Joker (België). We vliegen van Brussel naar Amsterdam en dan zo naar Bangkok. We gaan van 30/5 tem 21/6.

Voor vertrek vanaf Brussel of Dusseldorf met KLM, zijn er vaak lagere prijzen in de markt dan wanneer je vanaf Amsterdam vertrekt (en kan paar honderd euro schelen) MAAAAAAAAR:

boek je inderdaad een vlucht Brussel/Dusseldorf via Amsterdam naar bijvoorbeeld Bangkok, stap dan ook daadwerkelijk in Brussel/Dusseldorf in !!! Er zijn altijd mensen die denken slim te zijn en zij boeken vanwege de lagere prijs een vlucht vanaf Brussel of Dusseldorf via Amsterdam naar de eindbestemming. Vervolgens denken deze mensen nog slimmer te zijn en gewoon in Amsterdam op te stappen…helaas zullen ze dan zien dat hun hele boeking is geannuleerd door de KLM…en kunnen/willen ze niks meer voor je doen !

DUS NOGMAALS, ALTIJD INSTAPPEN IN DE PLAATS WAARVAN JE 1E VLUCHT VERTREKT !!!

terug kan je dat misschien wel doen?

Dat kan… alleen staan je koffers dan op Brussel/Dusseldorf :smiley:

ik was t niet van plan te doen…maar hoor wel eens verhalen van mensen die dat doen. Maar misschien laten die niet doorlabelen of hebben alleen handbagage?

wij hebben via airstop.be een ticket voor 500 euro naar BKK heen met air france, zelf alleen een kaartje naar brussel kopen en terug met klm direct naar schiphol…prima lijkt me. ipv met mahan air kun je dus ook gewoon bij een belgisch reisbureau boeken, je kan bijv ook voor 610 heen en terug met KLM maar dan moet je reis wel beginnen in antwerpen.

Antwerpen-Airport?

Groet,
Joe

je gaat dan met de trein van antwerpen naar amsterdam, in antwerpen krijg je van klm een boardingpass (moet je daar halen, op schiphol accepteren ze het niet als je daar opstapt–volgens airstop.be)

Hoi Mayo,

Op de terugweg kan je dit vaak wel doen, maar je bent wel een beetje afhankelijk van degene die bij de incheck-balie zit… Je dient dan uiteraard duidelijk aan te geven dat je je koffers in Amsterdam van de band wilt halen en niet in Brussel/Dusseldorf (dus zoals je zelf al aangeeft de koffers niet laten doorlabelen). Als je dit niet aangeeft, dan komen je koffers er dus pas uit in Dusseldorf/Brussel…

Normaal gesproken werken ze hier wel aan mee voor de terugreis, het is alleen nooit een garantie…

Zo leer ik nog eens wat - dus voor euro 110.00 (610-500) mag je met de trein van Antwerpen naar Schiphol en terug… dat retourtje kost normaal euro 38.00; ik kan het verkeerd hebben, maar dan betaal je eur. 72.00 teveel voor dat treinritje. Moet je me toch even uitleggen, want ik volg het niet helemaal.

groet,
Joe

Ik ben bezig met een aanbieding via joker uit belgie.
Daar moet je voor in atwerpen op de thalys stappen die je naar schiphol brengt voor een retourvlucht naar bangkok.(klm)
vertrekdatum eind maart en retour eind april voor 500 euro.
Ik kan het nog niet echt geloven dat het zo goedkoop kan…
maar volgens mij gaat het om dezelfde aanbieding als waar hierboven gesproken wordt…

jeroen

Ik moet zeggen, dat ik dit wel een heftige topic binnen dit artikel vind; Ik heb het even gesimuleerd (kan helaas voor Euro 602 plus boekingskosten weg) en moet daarvoor in Antwerpen opstappen. Indien je in de buurt van de belgische grens woont, dan moet je dit zeker niet na laten te doen…Voor alle anderen lees even mee hoe dit voor mij af zou lopen:
Ik woon zelf in Haarlem en als ik (bijwijze van spreke) 10 passen de deur uit ga, dan zit ik al op de landingsbaan van schiphol. Als het een beetje meezit hoef ik pas om 9:00 uur de trein naar Antwerpen te pakken om daar mijn aansluitende treinverbinding van 12:34 (beste treinverbinding) naar Schiphol te halen, alwaar ik om 14:19 aankom. Daar sta ik dan (met mijn koffer?)…laat ik maar even naar huis gaan, want mijn vliegtuig gaat om 20:45.

Met zulke gezellige topics moet het Thailand-Forum toch eens op de eerste plaats terecht komen?

Ik wil meer van dit schrijven.

Groet,
Joe

Joe, zal het je nog sterker vertellen…vanwege de lagere prijzen bij vertrek uit onze buurlanden zien wij steeds meer Nederlandse passagiers die hun KLM-tickets kopen met vertrek vanaf Dusseldorf of Brussel (via Amsterdam uiteraard).
Had laatst een klant uit omgeving Amsterdam aan de telefoon die had dus zo’n KLM-ticket vanaf Dusseldorf via Amsterdam naar de eindbestemming geboekt. In de middag ging hij naar Dusseldorf waar hij 's avonds het vliegtuig terug nam naar Amsterdam, maar aangezien zijn aansluitende KLM-vlucht pas de volgende ochtend zou vertrekken, ging hij dus gewoon thuis slapen en de volgende ochtend weer naar Schiphol voor zijn intercontinentale KLM-vlucht naar zijn eindbestemming !

Tsja, je moet er wat voor over hebben om geld te besparen !

Joe,je hebt helemaal gelijk.
Het is harstikke krom natuurlijk om eerst naar antwerpen te reizen en vervolgens weer terug.
Maar het scheelt mij wel bijna 400 euro…
Voor mij erg veel geld…daar kan ik makkelijk 2 weken in thailand mee door komen.
Mij interesseert het me niet of ik nou bij een belgisch of nederlands bureau boek.

jeroen