Wij vliegen altijd met KLM, niet omdat het de allerbeste is maar mijn vriendin heeft een longziekte en moet de de gehele reis zuurstof krijgen en wat wij dus zo raar vinden dat je dat dus alleen maar bij de KLM heel goed kunt regelen voor een betaalbare prijs.
Na de doktersverklaringen en het formulieren invullen betaal je voor een retour Bangkok € 20, wij hebben het gevraagd bij EVA air en China air, daar moet je een extra stoel dus ticket kopen en iemand meenemen die medische ondersteuning kan geven en dan nog kunnen ze niet garanderen dat er zuurstofflessen aan boord zijn als we in Amsterdam aan boord komen.
Wij vragen ons dus af of er op de hele wereld dan niet meer mensen zijn die met zuurstof vliegen,het is toch raar dat het bij de KLM geen punt is en overal elder wel.
Heeft iemand van jullie daar enige ervaring mee?
het moet zijn € 200
Ik heb erg goede ervaring met Emirates. Afgelopen maart/april ben ik 4 weken naar Thailand en Cambodja geweest met Emirates, en de service is goed, het eten erg goed, veel beenruimte voor economy class, eigen tv’tje met bij sommige vluchten het ICE systeem (geloof tenminste dat 't zo heet, dan heb je de beschikbaarheid over ong. 250 films!), spelletjes op tv, waterkraantje naast de toiletten zodat je altijd zelf water kunt pakken. Handcrème e.d. op de toiletten.
Enige nadeel is de overstap in Dubai. Heenweg 3 uur, is goed te doen. Het vliegveld is groot, winkeltjes, restaurantjes e.d. Terugweg 9 uur! Dit wist ik echter al voor ik vertrok, dus is eigen keuze geweest. Ik heb me behoorlijk verveeld ('s nachts) en kon niet goed slapen. Je krijgt wel van Emirates 2 maaltijden aangeboden in die 9 uur. (Buffetvorm, voor elke 4 uur overstaptijd krijg je een maaltijd.) Volgende keer zal ik weer met Emirates gaan, maar ik denk dat ik dan wel op de terugweg een paar dagen in Dubai erbij boek, zodat ik geen 9 uur op het vliegveld hoef door te brengen…
In Azië zelf heb ik gevlogen met Air Asia en Bangkok Airways. De 1e is erg goedkoop en prima vluchten, drinken e.d. niet inbegrepen. De 2e is 2x zo duur (enkeltje Bangkok-Koh Samui bijv. ong. 90 euro, daags vantevoren geboekt), maar wel extra service op vliegveld (eigen ruimte met gratis eten en drinken, internet, e.d.) en op de terugweg boekten ze me meteen helemaal door tot aan Düsseldorf, zodat ik dat niet meer in Bangkok hoefde te doen. Maar allebei waren op zich prima!
Verder zijn Thailand en Cambodja gewoon prachtige reisbestemmingen! Cambodja heeft een diepe indruk op me achtergelaten, wat een indrukwekkend land is dat…! En ontzettend lieve mensen!
Groetjes, Sabine
Hallo Dave, heb even op de site van Eva gekeken. Je geeft aan frequent flyer te moeten zijn voor lidmaatschap van de Evergreen Club. Is 1 x per jaar frequent genoeg?? Als er wordt gevraagd naar usual class travel (tot nu toe dus economy), maar je wilt dus evergreen klasse vliegen, wat vul je dan in? Aangenomen dat ik dat kan doen gezien lage frequentie.
Vast bedankt voor je reactie.
groeten, maria
Na weer een fantastische maand te hebben doorgebracht in thailand kan ik het na 1 dag thuis zijn niet laten om alvast te kijken naar een ticket voor januari 2009.
Ik wil nl. mijn vriendin weer gaan opzoeken in bangkok en weer een maand daar verblijven.
Heb nu 2 keer met china air gevlogen…prijs is ok.
Maar ik heb me zitten ergeren aan het weinig beenruimte…
11 uur opgevouwen…pff…
In thailand heb in 2 binnenlandse vluchten gemaakt met bangkok airways en dat een verademing vergeleken met china.
De service daarentegen is wel prima.
Heeft iemand goede tips voor andere maatschappijen…qua prijs en beenruimte?
Ik zit zelf te denken aan eva air.
groet jeroen
Niet langer nadenken en EVA boeken en upgraden naar Evergreen.
groet,
Joe
[quote=“Joe_H, post:86, topic:24724”]
Niet langer nadenken en EVA boeken en upgraden naar Evergreen.
volkomen mee eens. Je betaald iets meer, maar is het geld zeker waard.
welke maatschapij heeft nu de meeste beenruimte?
Soms lees ik china en soms eva.
Nu heeft eva vanaf sept een neiuw toestel, is ook ruimter?
Ik ken alleen KLM en martinair comfort class als vergelijking. Martinair comfort class was goed te doen. De normale klasse absoluut niet.
Wij zijn allebei redelijk lang en willen niet 11 uur krap zitten.
Je kunt in het vooruit altijd deze sites http://www.seatguru.com/ of http://www.seatexpert.com checken; er zullen er wel meerdere zijn. De premium economy (Evergreen) van EVA biedt een 38" pitch, waar standaard 31-34" van toepassing is. Je hebt dus op z’n minst 10 cm extra beenruimte.
Ter vergelijk KLM: 31", Thai: 32", EVA: 34".
Je moet wel weten met welk toestel je vliegt, want daar zit ook nog verschil tussen.
Overigens kan je op eerstgenoemde site ook nog eens de de betere/slechtere plekken bekijken; kan je daar op inspelen met inchecken.
groet,
Joe
Emirates: een Award Winning keuken, aan het begin van je vlucht krijg je een menukaartje waarvan je kiezen kunt. Omdat er tussen de vluchten van Bangkok naar Dubai en van Dubai naar Dusseldorf 10 uur zat kregen we van Emirates kostenloos een hotelkamer in het Millenium Airport Hotel aangeboden inclusief een voucher voor eten en drinken en transfer naar hotel en terug. Stoelen in het vliegtuig zijn comfortabel, met eigen videoscherm (zoals de meesten wel hebben tegenwoordig), vriendelijke stewardessen en uitstekende service op het vliegveld in Dubai. En, erg belangrijk, alles strak op schema zonder vertragingen!!
- kreeg gisteren van eva air een aanbieding om wat goedkoper naar bangkok te vliegen met hun nieuwe aanwinst de boeing 777 tot en met 25 november voor 777 euro misschien is dat wat voor de liefhebbers.*
Iemand van LTU gehoord?
En…is het wat?
Mijn reistijden zijn in ieder geval wel erg fijn! :chin:
LTU is een low budget airline uit Duitsland. Is volgens mij goedkoop maar krijgt over het algemeen niet veel goede recensies. Het is niet erg als je niet veel comfort krijgt, het eten misschien tegenvalt en er vertragingen zijn zolang je dat vooraf maar weet en bewust voor deze maatschappij kiest om de lage prijs. Maar hou wel in je achterhoofd dat het een lange vlucht is naar Thailand. Er zijn wel sites waar mensen reviews geven over maatschappijen, bv. turbulentie.com
Zelf geen eravringen met LTU maar wel veel negatieve ervaringen gelezen. Ik zou er niet voor kiezen.
Wij zijn afgelopen jaar met LTU van D’Dorf naar Bkk gevlogen en heb er niets op aan te merken. Ik weet niet wat sommigen verwachten van een budgetvlieger, maar voor de prijs van € 525,- hadden we voldoende service etcetera. Ik ben 1,85m en had geen klagen met de plaats, maar echt heel ruim zitten was het natuurlijk ook niet.
Voor 200 a 300 euro minder dan een andere was dit zeker een goede prijs-kwaliteit-verhouding. Volgende keer weer met LTU hoor.
LTU doen wij nooit meer. Mijn man is 1.86 en na de vlucht stonden zijn knieeen in de stoel voor hem. De service is wel goed maar de ruimte is vreselijk. Ik denk dat je alleen plezier heb als je klein bent volgens mij. Wij vliegen nu lekker met Eva Air evergreen ik hoor veel goeie verhalen hier over dus ben benieuwd.
gr van Moira
In maart vlieg ik voor het eerst met China Airlines… Ben benieuwd… Kan het dan vergelijken met KLM en Malaysia Airlines…
China Airlines is niks mis mee…hoewel ik iets liever met EVA Air vlieg, maar das waarschijnlijk persoonlijk…
Denk dat je China Airlines beter vindt dan KLM…maar minder dan Malaysia Airlines…
We horen wel na terugkomst wat je van China Airlines vond, Cynthia !
Klm vind ik uberhaupt al niet zo… En ach als ik er maar kom ![]()
Uiteraard laat ik het horen!
Wij hebben nu voor het eerst Evergreen gevlogen met Eva Air we zijn verpest willen niets anders meer wat een heerlijke vlucht was dat en zeer goed eten. We mogen ook terug weer met ze mee naar Thailand met hun nieuwe vliegtuig ben benieuwd.
gr van Moira