Met welke airline vlieg jij het liefste naar Thailand ?

Ik ben in onderhandelingen met 2 reisorganisaties (333TravelReizen en Talisman Reizen) om met hulp van hun mijn eerste reis naar Thailand te organiseren. 333Travel vliegt met China Airlines,Eva Air,KLM air,Royal Jordanian en Thai Airways. Waar Talisman mee vliegt weet ik (nog) niet. Uit jullie verhalen komen China, Thai, Jordanian het beste uit de test/recencies zeg maar. Wij willen en gaan sowieso business class vliegen en vroegen ons dus af welke we nou moeten gaan kiezen. Thai air lijkt mij persoonlijk wel het leukste omdat je gelijk ‘on board’ in Thailand bent zeg maar. Maar welke maatschappij kunnen wij volgens jullie allemaal het beste kiezen uitgaande dat we Business Class vliegen. Prijs doet er persoonlijk niet heel veel aan toe.Omdat het mijn eerste reis zal gaan worden terug naar mijn geboorteland moet ie heel speciaal gaan worden voor mijn. En ik wil gewoon luxe en comfort en goede service hebben on board. Overstappen liefst niet, mag wel als het maar niet al te vaak is he:wink: . Wat zijn de prijzen en zo ongeveer van de business class van die maatschappijnen? En wanneer kunnen we het beste naar Thailand afreizen? Persoonlijk zat ik te denken aan volgend jaar febr/maart. En hoelang is de vlucht? Bij business class is daar gratis champagne?

Uit mijn ervaring malesian is echt luxieus.Zelf in economy class hebt je eigen scherm meet veel speelfilms,documentaire,cartoons,spelekes,radio,telefon en meer dan genoeg beenruimte.Maltijden zijn van hoge kvaliteit en goede keuze.Alle dranken zijn in prijs inbegrepen, maar overstapen moet je veel in Kuala Lumpur.In bussines class is champagne inderdaad inbegrepen,maar prijs is veel redelijk hoog.Thai en singapoor airlines zijn ook een heel goede keuze,en vat betreft KLM…trekt op niks(organisatie,maltijden,stoelen en beenruimte,schermen on board…klein ramp)

Business Class van China Airlines is goed en ook niet duur (ca 1500 Euro). Non stop vlucht naar Bangkok, geen individuele schermpjes maar wel prima service en goede stoelen. Elf uur heen en twaalf uur terug. Champagne kan ik me niet meer herinneren maar in de eerste klas is die zeker beschikbaar (ca 3000 Euro retour). Daar kun je ook vlak liggen als je wilt gaan slapen…

Thai Airways is uitstekend maar je moet eerst met een andere maatschappij naar Frankfurt, Kopenhagen of Londen.

In maart is het al behoorlijk warm in Thailand. December/januari is een betere tijd.

Bedankt voor uw reacties. Heb via andere forum lezers ook 2 andere reisorganisaties te horen gekregen. Ga hun ook een offerte laten maken. Hoe meer ik van Thailand te horen krijg hoe meer zin ik heb in mijn eerste reis terug naar mijn geboorteland.Jammer genoeg ga ik met gemengde gevoelens terug, maar ja…
Het leuke van Thai Air lijkt mij dat je je gelijk in Thailand waant. Tis wel lang vliegen he en daarom alleen al wil ik veel comfort en service (Business Class+).

Hoi!

Mijn vriend en ik zijn ons vast aan het orienteren op vliegtickets naar Thailand. Via een link op een site (weet al niet meer welke) kwam ik terecht op de site van LTU die vanuit Dusseldorf naar Bangkok vliegen. Qua prijs vielen ze op omdat ze een stuk goedkoper waren dan andere maatschappijen. Maar hoe zit het met het comfort?

• prettige stoelen?
  • voldoende beenruimte?
  • tv scherm?
  • service?
  • maaltijden en drankjes onderweg?

Bedankt!

Ik ga met Cathay via Hong Kong heb daar een goedkoop (€25.-) hotel geboekt ook via Cathay. Tis wel wat duurder maar daar krijg ik bijna 2 dagen Hong Kong voor terug, goede deal vind ik.

hoi Diana…

mag ik vragen wat jij kwijt was voor je ticket bij china airlines?
groetjes Sandra

Voor de mensen die lekker goedkoop willen reizen de volgende tip. Ik heb zelf geboekt bij http://www.devriesreizen.nl. Een retourvlucht in november (Mahan Air) voor 589 Euro incl. 2 nachten in een hotel. Wel een tussenstop in Tehran, maar das 2 uurtjes. Je vliegt wel vanaf Dusseldorf. Voor 60 Euro kan je een retourtje met de Talis van elk station krijgen. (let op, misschien kan je het zelf goedkoper krijgen via de NS)
Ik heb geen idee hoe de vlucht zal worden, maar ik laat me verassen!:tongue:

Wat ons betreft is dat eva. We hebben niet met allemaal gevlogen. Wel met eva airl, china airl., signapore airl., en thai.
De beste service vonden wij thai hebben. Maar de ruimte bij eva (dit komt voornamenlijk door de goedkope evergreen klasse).

Hallo, Hoe kom je dan aan zo`n Gold Card Member??
Groetjes Esther.

Hallo, hoe kom je dan aan zo`n Gold Card Member bij China airlines??
Groetjes Esther.

Een Gold Card is een frequent flyer card. Op de website van China Airlines zou je je moeten kunnen aanmelden als frequent flyer.
Je zal dan beginnen als Dynasty Member en als je erg vaak vliegt, word je vanzelf Gold Card Member, vervolgens Emerald Card Member en de hoogste gradatie is Paragon Card Member.

Hier kan je meer info vinden:

Ik vlieg binnenkort voor de derde keer met LTU vanuit Düsseldorf. Bevalt me prima, lekker relaxed vliegveld, vlot inchecken en de beide voorgaande keren vertrok men stipt op tijd. Ook de terugvlucht vanaf BKK: perfect op tijd.

Ik heb altijd gevlogen met China Airlines en ook in het bezit van zo’n gold card.
Het enige voordeel is dat je via business kan inchecken en aan boord kan gaan voor de rest, van de lounge in BKK airport gebruik maken en dat is alles volgens mij.

Van de service aan boord merk ik weinig want ik slaap alleen maar, dus zeer korte vluchten.
Een upgrade maken bij China van economie naar business is aardig aan de prijs, ze hebben wel eens aanbiedingen, maar goed wat is een aanbieding 400 eurie???.

Ben toen eens over gestapt naar Eva air en dat geprobeerd, heb een ticket evergreen de luxe genomen en dat was een wereld van verschil.
Heerlijk veel been ruimte, de stoel kan bijna plat en wat ik wel fijn vind is dat als er eten word geserveerd je niet recht op moet gaan zitten ivm de gene die achter je zit, dus ongestoord slapen.

Ik boek altijd via 333travel omdat het een goed reisbureau is en altijd netjes alles afhandelt, en met vragen kan je altijd terecht ongeacht met wat.
Zeer duidelijk, oprecht en geen loze beloftes en je kan je zit plaats van te voren bekend maken wat bij China wel eens fout gaat, ben namelijk een beetje lang.
333travel toppie.

Kort samen gevat ik vlieg nu alleen nog maar met Eva air via 333travel :chin:.

:dag:Hoy reis fanaten,

Hebben julie al eens gehoord van Etihad, dit zou een vrij nieuwe air compagny zijn met hele goede diensten.

Mag ik uit deze poll ( en de reacties daarop) concluderen dat als ik naar BKK wil vliegen vanaf Amsterdam, dat China Airlines dan het best uit de bus komt?

En zijn die ook kindvriendelijk?

Wij hebben namelijk een kind van 6 bij ons en ik lees niets over faliciteiten voor kinderen. Een eigen tv-tje is natuurlijk een pre maar wij kunnen geen bussinesclass betalen.

Dus nog maar een keer de vraag:

Als jullie de keuze hebben tussen KLM en China airlines,
welke wordt het dan?

Als ik een keus moet maken tussen KLM en China Airlines, is het makkelijk: China Airlines. De Oosterse service vind ik een stuk beter dan onze Westerse service…
Alleen de vluchttijden van KLM zijn een stuk prettiger als je met een kind reist, vooral wat de terugvlucht vanuit Bangkok betreft.
China Airlines vliegt 1x per week van/naar Amsterdam met een 747 waarbij je ook in de Economy Class over een eigen tv-schermpje beschikt, de overige dagen is dit nog niet het geval.

Ik vlieg juli 2008 voor de eerste keer met LTU vanuit Dusseldorf.
Zoals ik wel meer in dit forum gelezen heb hoop ik dat het mij goed bevalt.

En de milieuheffing op vliegtickets word zo goed als zeker ingevoerd.
Het stukje verder reizen kan ik dan wel van deze 45 euro betalen.

Wij zijn afgelopen september oook met LTU gevlogen en dat is ons zeeer goed bevallen. Nou wonen wij wel maar 3 kwartier van Duesseldorf af, dus dat maakt het noog handiger.

Nog een opmerking op bovenstaand bericht. Wij hebben onze tickets ook bij 333Travel geboekt, want de prijs is gewoon erg goed, maar de vriendelijkheid van 333 is ons toch niet echt opgevallen… Toen het ticket met 3 startnachten in Bkk was verkocht was het allemaal niet meer zo vanzelfsprekend en de vriendelijkheid was soms ver te zoeken…

Is dit toevallig vlucht CI 66Q TH of CI 65Q SU ?

Omdat we op twee verschillende dagen vliegen hebben we 2x kans :wink: