Met welke airline vlieg jij het liefste naar Thailand ?

Ik neem aan dat Egypt Air dan een simpele vlieger is inderdaad - ik denk dat ze vergelijkbaar zijn met Mahan Air waarmee ik afgelopen zomer ben gevlogen. Ik zelf vind het fijner om een paar honderd euro te besparen door met een goedkopere maatschappij te vliegen dan dat ik een stuk meer betaal voor “alleen” een schermpje in mijn stoel :hihi:.

Respect voor je mening hoor maar Etihad is niet alleen maar een schermpje in je stoel. Het is wel stijlvol reizen met hen hoor. Ik heb dat voordien in economie class nog nooit gezien zoals het bij Etihad is. En de tijd gaat echt lekker snel vooruit met hen. Nuja ik zou ook liever lekker goedkoop gaan maar als ik dan denk dat je in het totaal 25uur reist en je zit dan als een sardien in een simpel vliegtuig dan betaal ik liever wat meer en benik zeker dat alles top is.

Stoffeltje ik heb mijn licht is laten schijnen op het Egypt forum,goede commentaren over gehoord van Egypt-air,ik zal je wel iets laten weten wanneer ik in februarie met deze maatschappij naar Thailand trek!(op vlaamse wijze:ik lod a iets weten,gemeugd gerust zijn)ha ha ha!!ben al aan het aftellen Stoffel,mondag zen ik de pist uit veur een weekske!!salukes:georgessiam.

Wat is de rede waarom er met die one stop maatschappijen word gevlegen door de Thailand bezoekers >>>
Het lijkt me zo fijn om non stop te vliegen met China Airway’s of EVa air ik zou niet graag 5 uur willen wachten in Cairo met Egypt air lijkt me vermoeiend en de prijs ach misschien € 150.00 goedkoper maar dan word het wel een lange reis

150 euro is ongeveer 7500 thai bath een zeker bijna 1,5 week eten en drinken in Thailand ik vindt het vaak wel fijn naar ongeveer 6 uur vliegen even de benen strekken stukje wandelen de tussen stop van 3 a 4 uur vindt ik ook lang genoeg. als je echt lang moet wachten(Egypte) wordt je een excursie aan geboden voor Cairo
Dubai biedt vaak een mooie onderbreking mooi vliegveld en al het goud wat er te koop is,ik kijk mijn oogen uit .:thailand::cambodia:
Ps tax free kopen is in Cairo ook goedkoper als Schiphol (drank,tabak)

Ik heb hier mijn vluchtgegevens:brussel:15:15pm arrive cairo 20:50pm cairo10:40pm arrive bkk=12:00 middagtijd! wachten is dan 1uur 50min voor de heen vlucht!! terugvlucht:bkk 00:50am arrive cairo 5:55am.cairo10:05am arrive brussel=14:05pm dus voor de terugvlucht hebben we gewacht 4uur en 5min. gegroet:georgessiam.

kan iemand me iets vertellen hoe het is om met Emirates te vliegen?

wij vertrekken donderdag…

Je kunt best eens kijken op de topic:ervaringen met vliegtuigmaatschappijen op wwz.daar staan commentaren ivb:Emirates!!gegroet:georgessiam.

Beste Fransje ik bedoel niet hoe lang je kunt leven met 7.500 bath maar ik doel alleen op het vliegen en zou er zelf nooit voor kiezen om zo lang onderweg te zijn.
Alle respeckt voor mensen die het financieel wat rustiger aan moeten doen in deze tijd maar ik zelf vlieg snel weer naar Manila en kan zelfs € 240.00 uitsparen maat vlieg toch graag rechtstreeks zonder stop en dat heeft niets te maken omdat ik het financieel wel kan veroorloven en maar louter op de vlucht en de reistijd

Mwah, ik ben best bereid om voor een mooie prijs een keer over te stappen… Zoals het er nu naar uitziet, vliegen wij zelf in april met Malaysia Airlines. Malaysia Airlines heeft momenteel promo-tarieven voor die periode en voor een ticket betalen we dan zo’n 555 euro p.p.
Als ik met EVA Air op deze data nonstop wil vliegen, betaal ik op dit moment zo’n 200 euro p.p. meer (x 4 personen), dus dat is toch een aardig bedrag dat we uit kunnen sparen.
Leuke bijkomstigheid is dat we nog een stopover kunnen maken in Kuala Lumpur en ik wil ook het product ‘Malaysia Airlines’ wel eens uitproberen…

Nou Davenuman het produckt Maileisia airway’s is een goed dat kan ik je nu al vertellen ik heb verschillende keren met deze maatschappij gevlogen en het is werkelijk fantastisch goede sevice eten op de heenweg zeer goed terugweg iets minder stoelen zijn goed maar er zullen o9ngetwijfeld mensen zijn met mindere ervaringen dat hou je altijd is net wat je verlangt

Ik ben dan ook erg benieuwd. Malaysia Airlines heeft al meerdere malen een award gewonnen voor ‘beste cabin crew’.
We zullen wel zien…en zal tzt mijn ervaring met MH ook hier laten weten…

555euro is wel een heel leuke prijs Dave!!wat voor september(2010)zullen de prijzen ook stabiel blijven?georgessiam.

dat weet niemand-hangt vooral van de prijs van oil=kerosine af. Als je nu vast boekt en de hele mep betaalt zit je goed-an hoef je niet bij te betalen.
Overigens: in LOW season=altijd april, mei kan je vanaf DUS of Duitse airports voor onder 500, meest 499, retour vliegen-met degelijke airlines als bvb EK=Emirates etc. Ook THAI and MAS doen vaak aan de prijzenslag mee.
Nog even terugkomend op lijstje vluchten: ik heb er een logboekje van bijgehouden. Eigenlijk geen enkele keer serieuze vertraging gehad-wel vaak 30/45 min te laat vanaf BKK-maar dan steeds door kortere vluchtduur weer ingehaald. Een maal langere delay vanaf AMS (RJ=Jordanian)-maar dat kortte die stop in Amman in van ruim 4 tot 1 uur=dus ook al geen malheur. Een keer overboekt-CHina-maar werd direkt omgeboekt via ZUR met KLM and -toen nog-SR-kreeg 200 (of 250) guldens compensate in het handje gedrukt-dus ook al geen klagen.
2 maal omgeboekt/upgrade naar bisnis-en 1x de helft.
Als ik dat vergelijk met 12 retours naar USA./MEX en CAN is dat heel wat beter.
VOor MS=misery air (code voor Egypt_als je voor 30/40 meer een serieuze airline kan krijgen zou ik het nooit doen. Het gaat niet om simple-het gaat om de kans op problems-urenlange vertraging, overboeking, stranden in Cairo wegens plane full or cancelled en eten uit de egiptiese catering die je de runs geven-en dat soort dingen. Hoe die kisten er van binnen uitzien-ik weet dat er duizenden sites en fora helemaal vol meet staan-zoals seatguru, flyertalk, airlinetest etc-maar die screens aan/uit of pinda of nootje krijgt etc.-zal me worst wezen. Oogjes toe en slapen=geen krijsende koters is veel belangrijker.
En ja-het is me bekend dat EY ook BRU bedient-maar de prijzen vanaf daar liggen veel hoger.

Super gast echt wa! Ik zie er naar uit om uw verhaal over de reis met Egypt air te horen. Denk dat als da meevalt dat ik mss wel eens met hen zou durven boeken hoor. Alez ik weet het eigenlijk echt ni goe. Vond Etihad echt wel nice.
Amaai tzal zeer doen als ge na die week terug komt. Tga weer veel te kort zijn e. MAAARRR!!! Beter 1 week dan geen week!
Pff mag ik in u koffer?? Ik zal braaf en stil zijn! :teeth:
Ochja geniet ervan maat! Tot hoors!
grtz

Hier liggen prijzen met veel dingen hoger. Wij betalen constant veel te veel. Ons internet in Belgie is ook zowat het duurste in Europa, de mc donalds en noem maar op. Zo’n klein landje maar ze weten ons wel altijd te vinden. :stuck_out_tongue:

Dit is idd een belangrijk onderdeel van de ticketprijs tegenwoordig. Maar het hangt ook af van de bezetting op een vlucht. September is natuurlijk geen hoogseizoen meer, dus als de vluchten voor die periode niet snel genoeg vol raken, is de kans groot dat er weer van die goede aanbiedingen komen.

Etihad met vertrek vanaf Brussel verkopen wij tegenwoordig ook vaak, niet alleen aan onze Belgische klanten, maar ook aan Nederlandse klanten die in het grensgebied wonen. Vanaf BRU liggen de prijzen gewoon lager dan vanaf AMS, ook door de hoge luchthavenbelasting die je betaalt als je vanaf AMS vertrekt.

ben nu net weer 1 week hier in Thaild=BKK. Dit keer met de exoot QR=Qatar gevlogen, vanaf LGW=Gatwick, daarheen met EZ. Prima airline! service on board ala Singapore, zeer comfy stoelen en brandnieuwe B-777 en AB340. Totale kosten voor alle flights net boven de 600 euries-geboekt toen het GBP lekker laag stond-voor 2mn fixed date return. QR bedient ook FRA, MUC en TXL=BerlinTegel in DE-maar vanaf daar liggen de prijzen vaak hoger-zoveel dat incl. retourtje London dat toch goedkoper is.
Net zoals met bijna al die Gulf airlines is de overstap -DOHA-wat minder-planes off gate , dus eerst bus, zeer langdurige safety check daar, dan weer bus. 2e flight verlaat door een grote groep Russky op overstap-kon nog helpen met wat vertalen. Erg leuke crew-ook Thai- aan boord.
Maar heb tijd zat en hou wel van wat afwisseling-deze keer was het dat wel waard. Gatwick is echt een dump geworden-hoog tijd dat daar eens grootscheepse renovaties plaatsvinden.
Volgende keer weer EY=Etihad-heb net tot eigen verrassing bemerkt dat ik al silver status heb (2 retours binnen 12 mnd)-en daarmee lounge-toegang krijg. Toch weer leuk meegenomen.
Ja Dave-ik heb ooit ook nog IATA-1 examen gedaan-alleen heb je daar tegenwoordig met al die webbookers niet erg veel meer aan. Maar je weet tenminste waar je op zou moeten letten.

Wat met de kosten die je maakt van Nederland naar Gatwick?moet je er ook bij rekenen!!!En allemaal voor een paar euro’s minder?plus de tijd dat je meer onderweg bent!!Tjaaa,je doet maar,echt niet mijn ding maar als jij daar gelukkig om bent.gegroet:georgessiam.(voor december:swiss air=606 euro en voor februarie met Egypt air=539 euro.was 12dagen geleden gegaan met etihad voor 483euro)

als BE weet je nu vast al wel-NL zijn niet gek-die net boven de 600 was voor echt alle 6 flights bij elkaar-zei ik toch al. en ik krijg ook nog M+M=LH airmiles-alweer de helft van een gratis retour binnen EUR later. en als BEls zijt ge dan nog beter af: voor 80 (soms als promo 69) euries een treinretour naar London-vanaf elke NMBS-statie.