Met welke airline vlieg jij het liefste naar Thailand ?

Thnxs! Wij gaan eens stoeien met de datums en zien het dan vanzelf wel…
Vluchten vanuit thailand naar andere landen welke maatschappijen raden jullie dan aan?

Ik zou je Airasia aanraden wij vliegen daar heel veel mee en is altijd erg goed. We hebben zo’n 15 vluchten met hun gedaan binnen Azie en gaan binnenkort weer 2 vluchten met ze maken. Ze zijn goedkoop maar werkt wel hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is.

gr van Moira

Wij hebben gisteren geboekt… 3 binnenlandse vluchten (incl. Samui) voor in totaal 125 euro… valt mee… we vliegen met Bangkok Airways…

Hallo,

Ja koh samui de enige die daar op vliegen is Bangkok Airways en Thai Airways.
Voor de rest is Airasia heel goedkoop gemiddeld betalen wij zo’n 40 euro voor 2 personen one way.

gr van Moira

Thai Airways zouden we veel langer onderweg zijn, dus nu zijn we er lekker binnen een uurtje… :cheer:

Hallo,

Is ook gewoon 1 uur maar is veel duurder. Wij vliegen zelf ook met Bangkok Airways naar Koh Samui om door te reizen naar Koh Phangan en Koh Tao.

gr van Moira

Vreemd, er stond bij vliegtijd circa 4 uurtjes… dit omdat ze via BKK zouden vliegen (als je bv via Phuket vliegt)

Hallo,

Ik praat ook van Bangkok naar Koh Samui nu hoor. Dan is het 1 uur zelfs als Bangkok Airways.
Ik wist niet dat jij het had van Phuket naar Koh Samui.

gr van Moira

Dit jaar heb ik gekozen voor Mahan Air vanaf Dusseldorf met een tussenstop in Teheran. Ik heb dit jaar voor deze maatschappij gekozen omdat dit de goedkoopste is, of was… Met de stunt prijzen en de schrapping van de vliegtaks kunnen andere maatschappijen misschien nog wellis goedkoper gaan worden. Ik hoop het niet, anders krijg ik er waarschijnlijk spijt van!

Weet iemand of het mogelijk is om zo’n koop ongedaan te maken? Aangezien ik jonger ben dan 18 dus eigenlijk zou de koop ongeldig moeten zijn, toch :wacko:? Of misschien is dit een andere kwestie omdat het om een buitenlands bedrijf gaat…

:dag:

Goedkoop wil wel eens duurkoop zijn…momenteel zijn er weinig problemen met Mahan Air maar een paar jaar geleden hebben veel mensen problemen gehad toen Mahan Air niet meer op Europa mocht vliegen, zij hebben toen toch behoorlijk lang op hun restitutie moeten wachten…(zie andere topic op dit forum) wat erg vervelend kan zijn.

Zoals al vaker geschreven betaal ik persoonlijk iets meer om met een meer gerenommeerde airline te vliegen. Vanaf Dusseldorf heeft bijvoorbeeld Emirates een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Je kan dan wel jonger dan 18 zijn, maar ik neem aan dat je deze vlucht met je volle bewustzijn (en goedkeuren van ouders) hebt geboekt !!! Ik durf dan ook niet te zeggen of je er zo nog van af kunt… Dat zou anders betekenen dat je alles kan boeken of via internet kan bestellen en er later weer vanaf kan zien aangezien je jonger dan 18 bent…

Hoe kan et toch dat ik geen prijzen zie bij emirates???

Ja daar heb je helemaal gelijk in, dit zou ik ook graag doen maar als een “jonge” jongen is een verschil van 100 euro al snel best veel.

Ja dat heb ik zeker, maar ik heb het zojuist opgezocht:

*1.
Behalve zij die handelingsbekwaam zijn, kunnen ook minderjarigen die de leeftijd van zestien jaren hebben bereikt, en zij die op een andere grond dan wegens een geestelijke stoornis onder curatele zijn gesteld, uiterste wilsbeschikkingen maken.

1. Hij die wegens een geestelijke stoornis onder curatele staat, kan slechts met toestemming van de kantonrechter uiterste wilsbeschikkingen maken. De kantonrechter kan aan zijn toestemming voorwaarden verbinden.

2. De bekwaamheid van de erflater wordt beoordeeld naar de staat, waarin hij zich bevond op het ogenblik dat de beschikking werd gemaakt. *

Bron: Burgerlijk Wetboek - Artikel 55.

Ik vroeg het me af, maar ik geloof eigenlijk niet dat er een andere maatschappij onder de prijs van 560,- euro gaat zitten. en anders had ik maar meer geduld moeten hebben :).

en wat Nieke87 betreft, ik vroeg me een tijdje geleden ook al af waarom Emirates zijn prijzen niet noemt op zijn site. ze zijn overigens wel te vinden op andere site such as cheaptickets.nl

560 euro voor een retour Bangkok is een mooie prijs hoor !

Misschien dat jullie bij Emirates op de website geen prijzen vinden, omdat je wellicht alleen een timetable opvraagt ? Als je op *‘Plan & Book’ *klikt, ga je naar een ander scherm waar je *‘Make a booking’ *ziet staan. Als je hier op klikt, kan je in het volgende scherm prijzen opvragen.

Eva air vliegt nu weer met de ‘oude’ Boeing 747-400 Combi toestellen van Amsterdam naar Bangkok. Weet iemand of het klopt dat je in de economy klasse in dit toestel geen persoonlijk lcd schermpje hebt in de hoofdsteun van de persoon voor je?

Ja, dat klopt idd.

Nu zowel EVA als China Air met de 747-400 vliegt… Welke maatschappij is volgens jullie de beste? Ik neem aan dat de beenruimte en stoelbreedte nu gewoon hetzelfde is?

Hallo,

China en Eva zijn beide erg goed dus dat is lastig. Ikzelf vlieg met Eva Air en dan de tussenklase die word ook wel Evergreen genoemd. Daar heb je standaard meer beenruimte en een tv die jezelf kunt regelen.

gr van Moira

Dave,Ik houd het op ETIHAD AIRWAYSvertrekt om 20:40pm,bkk naar abu dabi dan 80minuten wachten om een aansluitende vlucht te nemen naar Brussel*Groetjes:Georgessiam.

ik blijf toch erg tevreden met china airlines…
de vertrektijd vanuit ams is wat minder,maar de terugreis snachts om 2:30 vind ik wel fijn.
lekker moe het vliegtuig in en dan slaap ik wel.
qua beenruimte en service vind ik het ook een prima airline.
en natuurlijk die rechtstreekse verbinding…

jeroen

Ik heb precies het omgekeerde, vind de vertrektijd van China vanuit AMS ideaal, maar de vertrektijd vanuit BKK terug naar AMS drama, zo midden in de nacht. Slapen in een vliegtuig !!! Das me helaas nog nooit echt gelukt, zelfs niet in een Business Class sleeper van British Airways…heb de hoop maar opgegeven…