Met welke airline heb jij al naar Thailand gevlogen?

Na toch wel lang wikken en wegen hebben wij ook de tickets geboekt. Bij mijn weten is er momenteel geen enkele maatschappij die vanaf AMS direct naar BKK vliegt waarbij je ‘gewoon’ een eigen schermpje hebt (behalve EVA in die comfort klasse). Tis toch een lange zit en ik heb gemerkt dat ik het dan érg fijn vind om zelf m’n films te kunnen kiezen en starten :slight_smile: Daarom gekozen voor Emirates met op de heenweg een overstap van 3 uur, wat voor mij als roker geen straf is… Terug blijven we 2 dagen in Dubai (met de A380 :)), om zo de lange reis hopelijk een beetje te splitsen.
Nog iets minder dan 3 maandjes!!! :zon02:

goeie keuze :slight_smile:

April jl. met ik dacht Eve Air A,dam-Bangkok ging verder heel best met nette service onderweg vondt ik maar wel een lange zit zo,n rechtsteekse vlucht was mijn ervaring .

Juny/July jl. Mahan Air vanaf Dusseldorf geboekt via tussenstop in Teheran van ong 2,5 uur.
Scheelde ook een kleine 300 euro in de prijs en dat is toch serieus geld vindt ik zeker als je dit soort reizen wat vaker doet .

Dusseldorf per trein gedaan dat ging vanuit Arnhem heel goed,vooraf via internet gereserveerd dus vaste plek in de ICE.

In Dusseldorf bij het vliegveld is alles perfect geregeld zoals zo vaak in Duitsland.
Inchecken bij Mahan Air en gevraagt om wat extra beenruimte …en i.d.d zat ik naar Teheran op een plek met aardig wat ruimte voor me .

In Teheran bij het inchecken naar Bangkok keurig opgewacht door een dame die de aanwezigen daar een bon gaf om zodoende wat eten en drinken te scoren tijdens het wachten.
Dat werdt dus 1 capachino , een warm broodje ham/kaas en ik kreeg er nog een zakje chips bij op de heenweg.
Op de terugvlucht vanuit Bangkok idem dito met nog een flesje cola extra.

2,5 uur wachten in Teheran vindt ik niet erg winkelen kun je er niet dus beetje lopen , praten, slapen en hangen en voor je het weet zit je weer in het vliegtuig ri.Bangkok of ri.Dusseldorf .

De service in het vliegtuig vindt ik prima ,op zijn tijd wat eten en drinken en ik zorg zelf altijd voor wat extra eten onderweg.

Geen prive tv etc voor je om te kijken maar dat vindt ik absoluut geen probleem,meestal praat ik wat met medereizigers/sters of ga ik lezen/slapen.

**Eindconclusie ****: **wel een lange reis qua totaal uren ong. 20 uur denk ik maar …a.s November vlieg ik weer met hun naar Teheran / Bangkok .( mits geen EU boycot )

mvg driver

met turkisch-airline van BRUSSEL naar ISTANBUL en dan van ISTANBUL naar BANGKOK viel heel goed mee goede service en vriendelijke bediening

Wel ik vlieg in Oktober met Turkisch airlines naar Bangkok,goed om te weten dat de service en bediening van deze maatschappij goed is.
Weet jij ook ofdat er rookkamers zijn in “Attaturk airport”?

Alle Turken roken, dus rookkamers lijken me geen probleem.

Had mijn vraag gepost op het Turkijeforum,en toen zegde ze dat er geen rookkamers waren in de terminal.
Nu heb ik daarstraks een berichtje gekregen van Esther,en men kan er wel roken op het Attaturk vliegveld!!foei foei Turkijeforum!!
Laatste nieuws van luchthaven Atatürk rookt vanaf 14/1/2010 - het roken is toegestaan in een plaats genaamd terras in transit terminal. Terras is ca 4m bij 10m grootte, speciale " room "met mazen muren , zodat er een frisse lucht , maar niet koud , sinus 5 UFO kachels geïnstalleerd binnen.Dus hetgene wat Steven zegt klopt als een bus!

:chin:broodje ham lijkt me sterk in Teheran? maar verder een leuk verhaaltje:THAILAND::cambodia:

Deze info klopt inderdaad. Het “terras” is te vinden door bij de food plaza de roltrap naar boven te nemen. Dan kom je in een hal (in deze hal heb je ook gratis wifi), daar ga je links het restaurant binnen en het terras is achteraan links te vinden.

Bij mijn weten was het toch een broodje ham/kaas oid maar ik zal het in November even checken voor de zekerheid mits ik het niet vergeet .

mvg driver

1 maal met aeroflot beslist geen aanrader, onvriendelijke stewardessen in een vooroorlogsvliegschip. Nee voor mij nooit geen aeroflot meer.

2 maal Emirates via dusseldorf scheelt in de bouwvak behoorlijk wat eurootjes ipv vliegen vanaf schiphol. Emirates vond ik de beste maatschappij waar ik ooit mee gevlogen heb.

En 1 maal met Swiss air ook vanaf dusseldorf met een vrij lange overstap, was trouwens wel een fijne vlucht… Ben Swiss air vergeten aan te vinken in de poll :frowning:

U binnenvlucht kun je best boeken van thuis al uit, het is waar dat je in de avond, momenteel geen binnenvluchten meer hebt, maar wij nemen dan even een hotel en dan in de ochtend onze binnenvlucht naar de eindbestemming.
Groeten,
Eddy

Niet iedereen gaat alleen maar naar Thailand op vakantie denk ik . Wat mijzelf betreft probeer ik nu om de 4 maanden 4 weken naar mijn vriendin in Sung Noen te gaan is misschien ook wel vakantie maar dan op een andere manier ik ga toch echt om haar weer te kunnen zien en horen .
Geld zat heb ik helaas nog niet dus probeer ik de goedkoopste vlucht te boeken en dat is dus met overstap meestal , luxere hotels slaap ik ook niet want ik slaap fijn bij mijn vriendin in een heel klein maar fijn appartementje :slapen:

terugkomend op het onderwerp : Eve Air maar nu de laatste keer met Mahanair en a.s November wordt het weer Mahanair via Teheran .

mvg driver

Vlieg 14 september met EVA, hiervoor alleen met China gevlogen. Goed bevallen maar als ik zo de berichten lees zal EVA ook goed genoeg zijn. En voor mij zijn de tijden een stuk voordeliger. Woon om de hoek bij Schiphol dus om helemaal naar Brussel of Dusseldorf te reizen is voor mij geen optie, dan is het prijsvoordeel ook zo goed als weg…
Ben benieuwd, maar maak me nooit zo druk om de vlucht.

Ik heb net mijn ticket geboekt vertrek 25-12 met Eva air. Ik heb hier nog nooit mee gevlogen maar als ik de reacties hier zo lees is de airline net zo goed of zelfs beter als China-Air.
Laat het nu maar snel december worden haha

Goedemorgen Rik,

Bij wie heb je geboekt en hoeveel was de ticket?

www.schipholtickets.nl en het ticket koste 930 euro. vertrek 25-12 retour 18-01. Dit was de goedkoopste de rest was allemaal 70 tot 300 euro duurder (met dezelfde data). Het is niet echt heel goedkoop maar ja het is dan ook natuurlijk hoogseizoen in Thailand

Dat is niet goedkoop maar helaas zal ik er dan ook aan moeten geloven aan de prijzen.

Ja dat is het zeker niet:crybaby: Maar ik ben al weken bezig en ze worden alleen maar duurder merk ik. Ik ben wel al een paar keer een iets goedkopere tegen gekomen maar iedere keer als ik dan wilde boeken was de vlucht vol :drugged:
Dus nu maar het zekere voor het onzekere genomen en deze geboekt en ook nog rechtstreeks :chin:
Nu kan ik in ieder geval met Nieuwjaar bij mijn vrouw en haar familie zijn

Niet mee eens. Als je reisdata allemaal vastliggen, raad ik juist iedereen aan om de binnenlandse vluchten wel op voorhand te boeken. Met name bij de lowcost airlines Air Asia en Nok Air, want hoe eerder je boekt, hoe lager de prijs over het algemeen is…