Met welke airline heb jij al naar Thailand gevlogen?

Helemaal mee eens als je data’s vast staan wil je zeker niet het risico lopen dat er geen vlucht meer gaat/is. Met de komst van het internet mag het ook geen probleem zijn om goedkope binnenlandse tickets te vinden.

Wij hebben met Egyptair gevlogen. Prima maatschappij, goedkoop en een oog voor veiligheid. bv: ik zat bij de nooduitgang en de stewart vroeg me of ik alle instructies wilde lezen mbt een eventuele noodstop en het openen van de deur, tevens vroeg hij me of ik deze verantwoordelijkheid wilde en aankon, ik moest dan ook op instructies van hem wachten, mocht er iets mis gaan. Ik heb al veel gevlogen en ook regelmatig bij de nooduitgang gezeten, dit is de eerste keer dat ik hier attent werd op gemaakt en informatie erover ontving.
Op de terugweg hadden we wel een lange tussenstop, maar daardoor waren we veel goedkoper uit dan wanneer we rechtstreeks zouden vliegen.

Wij vlogen op 13 juli jl. met Emirates. 649 Euro voor volw. en 510 Euro per kind. Stop van ruim 3 uur op heenvlucht en bijna 4 uur op de terugvlucht. Let wel, al in sept 2009 geboekt.
Prima vluchten met zeer goed eten aan boord. Normaal ben ik niet zo te spreken over vliegtuigvoedsel, maar op alle vluchten heb ik zeer goed gegeten. Het entertainmentsysteem (ICE) aan boord van de A380 en 777’s is perfect. Honderden tv- en audiokanalen en ook tientallen computerspelletjes. Ook het dekentje voor de kou tijdens de nachtvlucht is niet verkeerd.
Emirates passagiers kunnen op Dubai airport bij gate 208 gratis ontbijten, mits de stop minimaal 4 uur is. Dit staat daar ter plekke niet aangegeven… Onze eerste stop was geen 4 uur, maar met een vriendelijke glimlach bereik je veel. Open vanaf 06.00 uur.
Voor de rokers; op Dubai airport mag je in vrijwel ieder restaurant op de 1e verdieping, bij de gates, een sigaretje opsteken. Pas op, een consumptie is dan wel verplicht, vrij duur, maar gewoon te betalen in Euro’s. Wisselgeld krijg je in UAE Dirhams. Koers is ongeveer 5 dirham voor 1 euro.

1 like

Ik vlieg volgende zondag met Swiss air van Brussel over Zurich naar BKK en vlieg van BKK naar Brussel via Kopenhagen met SAS. Heeft iemand ervaring met deze twee airlines?

Ikzelf heb verleden jaar (december)met Swiss-Air gevlogen,echt een goede maatschappij,excellente service,geen vertragingen niets negatief te melden!!
Over het eten;9/10,animatie;9/10.
Over SAS kan ik je geen info geven,omdat ik er nog nooit heb mee gevlogen.
Nu vlieg ik met SAS in december naar BKK,dus voorlopig kan ik er niet veel over zeggen!!
De maatschappij staat wel hoog aangeschreven qua:veiligheid,service en stiptheid!(volgens de comentaren die ik heb gelezen)

Nog een prettige vakantie toegewenst in het land van de glimlach!!
gegroet:georgessiam.

1 like

Georgesiam,

wij vertrekken in november met SAS en komen terug 24 december. indien mogelijk laten wij u iets weten.

Groeten,
Kanya en Eddy

Bedankt,laat maar iets weten als je terug bent uit Thailand!!
Nu ikzelf ga ook nog in oktober naar Thailand(turkische airlines)en ik zal ook de info,als de mensen erachter vragen ook wel posten hier op het Thailandforum!
groetjes:georgessiam.:chin:

Deze zomer met Egypt Air gevlogen naar Bangkok, voor 520 euro. Wel met overstap in Cairo, maar was goed te doen( heen 1,5 uur wachttijd, retour 5 uur). Vanaf Cairo voldoende beenruimte, vanaf Amsterdam was het iets minder maar voor ons geen probleem (zijn niet erg lang)
Zou het zeker zo weer boeken, zeker voor deze prijs , alle andere vluchten in hoogseizoen zijn veel duurder. En aangezien we met vieren zijn, scheelt het erg veel. Ik vind het een aanrader (wel al in oktober geboekt)

Als ik zo de eindbalans opmaak komt China Airlines als overwinnaar uit de peiling en als goede tweede Eva airways,verder achterop hinkend is Klm op plaats drie geeindigd!
Eindconclusie:de meeste mensen houden van gemak en nemen liever:
1/Een rechtstreekse vlucht
2/liefst uit Schiphol
3/qua: veiligheid en bekendheid van deze luchtvaartmaatschapijen,daar zullen de mensen ook rekening mee gehouden hebben.
Bedankt aan iedereen die gestemd heeft en een reactie heeft geplaatst!!
Voor September is er een nieuwe peiling gemaakt,met als titel,"Ben jij al eens bestolen of opgelicht in Thailand?
georgessiam/Thailandmoderator.

Nou we zijn verleden maand met Mahan Air naar Thailand gevlogen,alles was prima aan boord(lekker eten)
Grts:Jasper&Wendy

Alleen maar met China en EVA, dit vanwege de rechtstreekse vlucht en gunstige aankomsttijden. Ik vond ze allebei prima!

Terug vanuit Thailand, gevlogen met SAS en dat was geen goede ervaring. Vlucht vanuit Brussel vertaging en dan uiteraard de internationale vlucht gemist. Hotel in Kopenhagen dan maar voor 1 nacht. En nee het was nog niet aan het sneeuwen. Terug gekomen en dan 2 uur vetraging vanuit Kopenhagen naar Brussel maar dat vonden we normaal gezien de toestand hier. Het is niet zo zeer dat je vetraging oploopt en u grote vlucht mist daardoor maar wel dat we ook hotel en binnenvlucht in Thailand al hadden geboekt en deze dus ook mistte. We kregen zo goed als niets terug dus alles daar terug moesten boeken. Toch een goed verlof gehad. Geef ons maar Ethiad.
Groeten,
Kanya en Eddy

Nou ik heb in een krant gelezen dat Air Asia rechtstreeks vliegt van Parijs naar Bangkok en dat de tickets rond de 297 euro kosten!!
Misschien ook een optie??
grts:Jasper&Wendy

Voor deze prijs heb je wel een enkeltje…