Cara Ana,
Dat moet je effe heel goed regelen, want dan kan je je veel geld besparen.
Helaas heb ik nou weinig tijd,het is twee uur en de pranzo staat klaar.
Tot morgen…
Arturo
Cara Ana,
Dat moet je effe heel goed regelen, want dan kan je je veel geld besparen.
Helaas heb ik nou weinig tijd,het is twee uur en de pranzo staat klaar.
Tot morgen…
Arturo
Sorry Ana,
Mobiel internetten vanuit Toscana, inclusief een oude plus nieuwe laptop…zo traag als een verdoofde schildpad), kent zo zijn problemen.
mi scusi
arturo
Hallo Arturo,
Ik wil aankomende zomer samen met mijn vriendin zo’n 2-3 weken gaan backpacken door Italie met de trein. We willen er lekker de tijd voor nemen en dus ook een paar dagen in elke stad blijven en eindigen met een paar dagen aan het strand.
Nu vroegen wij ons af wat goedkoper is: losse kaartjes kopen of een interrail? We zijn allebei student en 23 jaar oud. Krijg je dan op losse kaartjes die je in italie koopt ook korting? En zo ja, hoeveel?
Hopelijk kan je ons helpen,
Jeroen
Hallo Arturo,
Wij willen op 14 juli vliegen naar Milaan Malpensa en vandaar uit met de trein ( rond 14.00 uur) naar Rimini.
Op de site van Trenitalia kom ik er niet uit. Ik vul daar vertrek plaats Milaan of Milano in en aankomst plaats Rimini, doe ik iets fout?
gr. Wilma
Hallo Italiekenners,
Wij willen deze zomer een kleine week in Toscane doorbrengen.
We gaan echter vliegen en waarsch. een hotel boeken in een stad (Florence/ Pisa?) van daar uit willen we de stad maar ook het ‘platteland’ graag bekijken.
Is dit te doen met openbaar vervoer? Trein?
En welke stad ligt dan het meest centraal?
Alvast bedankt,
Het is een beetje afhankelijk van welke steden je wil bezoeken. een goede kaart van het treinen-netwerk vind je op www.trenitalia.com. Je kan ook op google zoeken op spoorwegenkaart italie via afbeeldingen. Daar kan je goed zien hoe de verbindingen tussen steden onderling eruit zien. Met de trein is het goed te doen. Kaartjes zijn lekker goedkoop en je komt overal.
Kijk welke plaatsen je wil bezoeken en beslis aan de hand daarvan in welke plaats je wil verblijven. Voor hotels en hostels kun je goed kijken op www.travelmap.nl. je kan er ook voor kiezen om een paar dagen in pisa te verblijven en vervolgens een paar dagen in florence bijvoorbeeld. Ligt er ook aan hoe lang je gaat.
HOpelijk heb je er wat aan!
Goeie reis
Hallo mensen,
Er is onder het onderwerp “met de trein/bus door italie” al veel gevraagd en gesproken over de trein, de prijzen daarvan etc. Nu zag ik helemaal aan het begin, maar dat stamt uit 2004, dat arturo veel nuttige informatie gaf over aanbiedingen en prijzen van de italiaanse treinmaatschappij. Maar aan het einde van dat bericht staat ook dat die aanbiedingen vaak niet lang gelden. Ik heb informatie nodig over prijzen en aanbiedingen over treinen door heel italie. Tips over wat het goedkoopst is qua treintijden, nachtreinen en aanbiedingen. Zelf heb ik al op http://www.ferroviedellostato.it/ gekeken, maar daar wordt ik niet veel wijzer uit. Ik kan wel opzoeken van waar naar waar hoeveel kost, maar dat is het. En ik heb op www.trenook.it wat gevonden, maar dat geld alleen voor zuid italie.
Wat handig zou zijn om te weten is bijv. een goedkoop nachtrein ticket van noord naar zuid en andersom. Of jongerentickets waarmee je een aantal zelf uit te kiezen dagen mee mag reizen etc.
Het zou heel fijn zijn als iemand mij daarmee zou kunnen helpen.
(interrail of eurorail is te duur, en ik denk dat het nationaal,in italie dus, veel goedkoper moet kunnen)
Groetjes Maaike
Even een vraagje, als ik met de trein van milaan naar venetie ga reizen, moet ik dan van tevoren een kaartje kopen of kan dat daar?
halo,
ik zou graag deze zomer een trektocht doen rond de monte amiata (toscane) kan er mij iemand zeggen of er een bus rijdt tussen firenze en arcidosso of trein. Want heb nog niet veel info daarover gevonden en vooral de prijzen zijn niet zo goed te vinden.
danke
Hallo allemaal,
Ook ik zou het handig vinden iets meer tips te krijgen over Italie… Hoe kom je van Milaan bij het Garda meer, daarna naar Venetie met de trein. Ik kan alleen veel dingen vinden over autoreizen maar die heb ik niet ![]()
heeft er iemand tips om deze reis te maken?
L.S.
In september willen we met zijn tweeen met de trein / bus / whatever van Siena naar Giardini Naxos in Sicilië.
Nu ben ik al eeuwen aan het zoeken naar een goede verbinding, maar ik kom er gewoon niet uit. Zondag 21 september kunnen we in de middag vertrekken en ons hotel hebben we geboekt vanaf maandag 22 september.
Is er iemand die tips heeft?
Alvast bedankt!
He Rosalie, waarschijnlijk ben je al geweest maar dan maar voor volgende gebruikers. Ik ben vanuit Milaan Malpensa met de bus naar het centraal station gegaan. Die bussen staan voor de luchthaven en zijn niet al te duur. Vanuit het station kun je met de trein naar het Gardameer. Er zijn alleen stations aan de zuidkant zoals bijv. Peschiera. Vanuit het Gardameer gaat er een rechtstreekse trein naar Venetie. En op die route ligt ook Verona! Lange stukken zijn in verhouding stukken voordeliger dan hier n Nederland en de treinen waren comfortabel en netjes.
Ik heb een vraagje over treinreizen in Italië. Ik ben van plan om in Februari van Milaan naar Florence te gaan met de trein. Is het makkelijk om gewoon in Milaan een kaartje te regelen of kan ik beter van te voren iets zoeken?
Hallo
wij willen in de zomervakantie met de rein van Rovereto naar Milano.
ik krijg alleen vertrek tijden van 14:00 uur en hoger, wat doe ik fout.
Of zijn er misschein bussen die deze route rijden
alvast bedankt voor de reactie
dus…het heeft geen zin om nu al kaartjes voor Rome-Chiusi te reserveren voor volgende maand? dat kan ik net zo goed op Termini doen op de dag zelf? ik zag dat er maar 2 treinen per dag gaan en ik wil perse op een bepaalde dag reizen. wil niet het risico lopen dat beide treinen vol zijn en zie op Ferrovie dello Stato en Treniitalia dat je kaartjes op datum kunt reserveren.
Hoi!
In september gaan wij met vier vrienden naar Italië. We landen in Bergamo om 20u55 pas en zouden graag gaan kamperen rond het Gardameer ergens. Heeft er iemand een idee of we zo laat nog tot daar kunnen geraken, hoeveel zo’n treinticket dan kost en of we dit op voorhand moeten aankopen?
Groetjes,
Karolien
Beste Arturo,
Graag wil ik van milan naar rome reizen met de trein. Op de website(trenitalia) staat dat je deze kaartjes kunt kopen met 60% korting als je naar hun callcenter belt en het 30 dagen van te voren gereserveerd word. Dit heb ik dan ook gedaan. Aan de telefoon zeiden ze me dat het alleen mogelijk was als ik een italiaanse creditcard bezit. Als nederlandse heb ik dit natuurlijk niet, ik vraag me af; het moet toch mogelijk zijn met een nederlandse creditcard? Ik wil graag in augustus deze reis maken, heb jij enig idee waar ik het zou kunnen boeken met deze korting?
groetjes
Lynn
Hallo Karolien,
de eerste mogelijkheid die avond is rond 21.00 dus dat gaan jullie niet halen. Om 22.45 gaat de laatste maar die doet er echt 3 uur over. Ik zou kijken naar een andere mogelijkheid. Kaartjes vooraf kopen hoeft niet, er zijn voldoende automaten en anders aan het loket. Ik weet dat je ook met de bus naar dacht Brescia kan. Vanuit daar gaan er tot laat regelmatig treinen.
kiro7480, merci voor het antwoord! Maar hoe vind je die informatie? Die site van de treinen in italië wil bij mij niet meewerken (wat waarschijnlijk wel aan mij ligt ;-))?
Die bussen had ik al gevonden, dus was het plan voorlopig om eerst daar een nacht te blijven slapen en de volgende dag verder te gaan of een vliegtuig eerder te nemen.
Alvast bedankt!
Karolien
Heb de site van de bus gevonden:
http://www.autostradale.it/interna.aspx?gr=2&sez=60&sot=2&ae=11
Laatste bus naar Brescia gaat om 22.00 uur en kost dacht ik 10 euro. Duurt 1 uur. Om 23.35 gaat er een trein vanuit Brescia naar bijvoorbeeld Peschiera del Garda.
23:35
BRESCIA00:00
PESCH G00:252117
http://static.trenitalia.com/it/i/trn_197.gif
5,40 € 3,60 €
Doet er dus 25 minuten over en kost 2e klas 3 euro 60. Maar ja dan is het nog steeds nachtwerk en weet niet of dat goed kan met je accommodatie. Als je eerder kunt gaan met het vliegtuig zou ik dat doen. Je kunt dan met ATM voor 2 euro een kaartje kopen naar het station en vanuit daar door met de trein. Ik heb zelf veel info gehaald van een Engelse site (tripadvisor.com) Die Engelsen gaan veel vaker met het openbaar vervoer dan wij en er staan veel goede tips op.
Succes