Met De Trein Door Italie

hallo allemaal,

hierbij wil ik graag een oproepje plaatsen. ik ben op zoek naar mensen die met trein als vervoer door italie heen zijn gereisd. Ik zou daar heel graag informatie over willen hebben, of het goed te doen is of het tegenvalt.wat de kosten ongeveer zijn! en dat soort dingen. Ik wil in de zomer graag door italie heen reizen. met als vervoer trein en de benenwagen .

Ik hoop dat iemand mij aan wat verdere informatie kan helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes Tamara.

Hey Tamara,

Ik ga deze zomer misschien ook terug met de trein door Italië reizen. Heb dat 4 jaar geleden ook gedaan en ben toen ook met de boot naar Corfu gereisd…
Misschien wil ik terug dus iets gelijkaardigs gaan doen.
Misschien is een interrail ticket iets voor je. www.interrail.net heeft veel info erover. Anders laat je maar iets weten. Ik zou maar max 14 dagen gaan waarschijnlijk. 25 juli tot 8 augustus…
Greetz, Ben

hey hey,

het is voor mij de eerste keer…en heb gehoord dat losse tickets in turkije goedkoper zijn dan een interrail ticket. maar ja ik hoor zoveel dingen :S ik ga waarschijnlijk 2.5 week. waarschijnlijk laatste 2 weken van augustus en stukje september. maar ben pas al naar turkije geweset…dus wil het eigenlijk zo goedkoop mogelijk houden :stuck_out_tongue:

Groetjes Tamara.

Twee jaar geleden zijn wij ook met de trein door Italië gereisd. In twee weken tijd hebben we ruim 1400 treinkilometers gereden. We hebben er bewust voor gekozen om geen interrailkaart te kopen omdat de treinkaartjes in Italië helemaal niet duur zijn. En, als je een kaart koopt en er wordt gestaakt (overigens niet meegemaakt), ben je wel mooi je geld kwijt.
De treinkaartjes hebben we dus telkens los gekocht. Dat kan aan een balie, maar ook uit de automaat. De langste afstand die we hebben afgelegd was ongeveer 370 kilometer en daar hebben we met drie personen maar € 80,- voor betaald (inclusief Eurostar).
Je moet er wel rekening mee houden dat de treinen niet echt regelmatig rijden, niet zoals in Nederland bijvoorbeeld elk half uur. De tijden lijken volstrekt willekeurig en soms rijden er (met name ’s middags) nauwelijks treinen.
Maar het is ons heel goed bevallen. Vorig jaar hebben we het nog een keer gedaan.
Laat het even weten als je nog meer vragen hebt.