Met de trein door Italie!

Ik wil graag deze zomer twee weken door Italie gaan reizen.
Ik heb nog geen idee hoe ik dat precies wil gaan doen maar ik weet zeker dat ik met de trein ga. En dat, dat, afgezien van het lopen, mijn enigste vervoermiddel daar zal zijn.
Nu wil ik dit graag allemaal een beetje uitzoeken zodat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Nu zou ik graag wat dingen willen weten:

  • Bestaat er een treinkaartje waarmee je twee weken kan reizen? Zodat je niet telkens een nieuw kaartje hoeft te kopen?
  • Zijn er nog plaatsen waar ik zeker naar toe moet gaan?
  • Zijn er nog dingen waar ik echt aan moet denken?
  • En hebben jullie misschien nog tips?

Heel erg bedankt alvast!

Ciao Mieke,

Betreffende treinen en bussen in La Bella Italia:
heel veel nutttige info kun je vinden op een surubriekalhier.
“Met de bus / trein door Italie”
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=4982

Wat betreft steden en streken in Italie:
Ik vind Toscane het mooist. Zowel wat landschap als steden betreft.
Bijv. Montepulciano (beroemd door ook de Vino Nobile) op 40 KM afstand van Siena, dan Florence/Firenze Siena, Pienza, Montalcino, Montefolonico, Trequanda, Montisi , Castiglione del Lago (aan het meer van Trasimeno) en bijv. San Quirico d’Orcia

Maar ach Italie heeft zoveel mooie plekken en het is alleen maar mijn mening hoor!

Distinti Saluti
Arturo

vergeet forte dei marmi niet, voor een luxe stranddag!

Miekie, ben erg benieuwd hoe je reis is geweest als je geweest bent!
Het lijkt me gaaf komend jaar in twee weken door italie te reizen met trein dus vandaar ben ik erg benieuwd naar je ervaringen. Ik ben overigens aan juli of augustus gebonden qua reistijd, welke zou er de meest milde weersomstandigheden geven qua maand?

Hey Judith! Heb jij al plannen gemaakt voor een treinreis in de zomer? Ik wilde namelijk een taalcursus gaan doen in juli/augustus, maar ik ben nu toch aan het twijfelen, aangezien je wanneer je met de trein reist veel meer van het land ziet, mensen leert kennen, en vanzelf ook wel wat Italiaans spreekt :stuck_out_tongue: Dus als ik een paar vrienden zo gek krijg :smiley: wil ik een paar weken rond gaan reizen… Weet jij al waar je wilt gaan reizen of iets van de kosten van een treinreis?

Hallo,

Ik en een vriendin gaan ook treinen door Italie. Wij weten nog niet zo goed hoe en wat en zoeken erg naar tips!! Wat is handig om te doen qua reizen (zoeken van campings langs treinstations, welke steden zijn makkelijk bereikbaar, etc…

Heeft er iemand tips?

alvast bedankt, groetjes ons

Hoi Arturo (en misschien wel anderen),

Ik kom je naam steeds tegen in adviezen rond 2004-2005, ben je nog steeds actief in het verstrekken van info?
Want net als vele anderen kan ook ik niet veel vinden op de door jou en meer mensen aanbevolen site ‘Trenitalia’. Ik heb me geregistreerd, maar nog steeds verdwijnt de vertrektijd, zodra ik op Invia heb gedrukt en dan krijg ik alsnog de mededeling dat ik de timetable dien te inspecteren!
Kan jij anders voor ons uitzoeken hoeveel een enkeltje Rome - Reggio di Calabria Maritima gaat kosten? We hebben een reis voor ogen waarbij we een dag of vijf in Rome rondhobbelen, met de trein naar het zuiden reizen en dan oversteken naar Sicilië. Na een dag of negen willen we de reis weer terug naar Rome afleggen. Mogelijk is er een soort retour te boeken? Alhoewel . . . ik las van een pientere meid op de site dat ze liever per keer een kaartje ging kopen in verband met eventuele stakingen. Is misschien wel een wijs idee.
Ik ben benieuwd of je nog in Italië woont en deze site nog wel eens raadpleegt. Anders kunnen anderen me misschien helpen?
Groetjes van

Ineke