Ik ben van plan om deze zomer anderhalve tot twee weken te reizen door italie per trein. Ik vroeg me alleen af welke steden mooi en leuk zijn om te bezoeken/te verblijven . Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld Firenze .
Hallo Mies21,
Indien het je eerste keer Italië is (?), raad ik je aan om je te beperken tot een aantal blikvangers om zo kennis te maken met Italië. In 2 weken kan je al een mooie trip ondernemen om veel van de belangrijkste bezienswaardigheden te leren kennen. Echt grondige en diepgaande bezoeken kunnen best in citytrips worden georganiseerd. Firenze is alvast één van die blikvangers. Het station van Firenze is trouwens niet ver van het historische centrum.
Voor je reisschema uit te stippelen, kan je best Trenitalia raadplegen. Alvast enkele interessante links die je kunnen helpen bij het kiezen welke steden je wil bezoeken en die verbonden worden met de (hogesnelheids)trein:
Frecciarossa
Frecciargento
Enkele steden waar je zeker eens wat info over kan opzoeken om te bekijken of het je bevalt en voor jou de moeite loont om te bezoeken zijn Milaan, Verona, Venetië, Firenze, Napels, Siena en natuurlijk Rome. Ik kan je nog tal van andere steden opnoemen die de moeite lonen, maar uiteindelijk draait het om wat jij precies zoekt en waar jou voorkeur naar uitgaat en hoe jij je vakantie wil doorbrengen. Wat versta jij dus eigenlijk onder een *leuke *stad?