Interrailkaart aanschaffen of losse kaartjes kopen?

Komende zomer wil ik door Italie gaan trekken van noord naar zuid. Nu hoor ik van verschillende mensen dat het goedkoper is om losse kaartjes aan te schaffen dan een interrailkaart voor alleen italie. Heeft iemand hier ervaring mee?

groeten

Geert

www.geertroeffen.nl

Mijn gevoel zegt ook dat het goedkoper is om losse kaartjes te kopen. Bij de snelle treinen moet je met interrail ook nog toeslag betalen als ik me niet vergis. Op de site van Trenitalie kan je de verschillende routes ingeven en dan krijg je ook de prijs te zien, zodat je eea kan uitrekenen!

Hai Geert!

Ik verhuis zelf naar Italië voor een jaar aanstaande juli, en ben van plan in de zomer ook per trein Italië te verkennen. Nu heb ik een beetje rondgekeken op internet en de meeste ritten tussen de steden kosten maar €9! Interrail had ik ook overwogen maar het lijkt me dat je goedkoper uit bent met losse tickets. Maar inderdaad, kijk zelf even op http://www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp?vgnextoid=ad1ce14114bc9110VgnVCM10000080a3e90aRCRD

Groetjes,

Melinda

Het ligt eraan. Hoe wil je naar Italie toe?
Ik ga met de trein naar Italie en weer terug, dan is een interrail ticket weldegelijk goedkoper.

Als je alleen in Italie met de trein wilt zijn losse kaartjes wel goedkoper denk ik. Maar ook dan moet je die extra kosten betalen voor sommige treinen.