o zielig dat zijn beide ouders zijn overleden.
Wel fijn dat je dan bij hem thuis kan verblijven.
Pas wel op je centjes hoor, en dat hij jou niet alles laat betalen.
Veel plezier en voorzichtig.
Wat heb je trouwens tegen je ouders gezegd dan wat je gaat doen?
Ok dank je voor de TIP!!
Mijn ouders weten het dus nog niet. Dat is misschien nog wel mijn grootste zorg. Maar ze gaan zo boos worden! Don´t know what to do.
Maar ik ga sowieso weg maar hoe ik dat mijn ouders moet zeggen weet ik niet.
X
Moeilijk hoor, vind t ook wel een hele grote stap van je. Zo helemaal alleen naar Tunis. Zie ik mezelf nou niet doen…
Weet je wel 100% zeker dat hij daar straks op je staat te wachten?
Wil je nergens bang voor maken maar je hoort soms van die verhalen…
succes met het vertellen aan je ouders.
Hallo,
ik heb in april 2009 ook een superleuke jongen ontmoet in Tunesie, Port el Kantoui.
we hebben nog steeds veel contact, we bellen / smsen elke week nog.
dus eigenlijk gaat het super goed, alleen vinden mijn vrienden en famillie het maar raar.
die geloven er niet zo in, maar toch uiteindelijk…
heb ik nu weer 2 weekjes tunesie geboekt, en nog 61 dagen te gaan tot ik hem weer zie.
waarschijnlijk gaan we langs zijn familie en veel leuke dingen doen… omdat hij natuurlijk ook moet werken zal dat nog even afwachten zijn.
hij is ook van het Animatieteam.
Hallo,
Ik ben weer terug uit Tunesie (helaas)! Ik heb er de tijd van mijn leven gehad!
Helemaal geweldig!! Hij stond gewoon op me te wachten en hij is echt heel goed voor me geweest! Nu ga ik begin december weer terug. Maar blijf dan wat langer…
Hallo,
Pas op hoor.
Waar woont zijn familie? Waar verblijf jij als hij werkt? Heb je iets voor de nacht en zijn vrije dagen geregeld?
Enne, wie betaald dat allemaal.
klinkt erg naar maar ik heb nu zelf 3 jaar een vriend in Tunesie en het klinkt mij erg bekend in de oren.
Groetjes!!
mijn vriend ( inmiddels mijn man ) komt ook uit Tunesie.
in het begin ging ik vaak heen en weer naar tunesie toe. sinds vorig jaar zomer woont hij in nederland en afgelopen zomer zijn we in tunesie getrouwd.
Wel heel wat papierwerk regelen om daar te kunnen trouwen hoor.
Hoi,
Ik heb sinds 4,5 maand contact met een jongen uit tunesie.
Ik heb in het begin wel mijn twijfels gehad door alle negatieve verhalen, maar mijn gevoel zegt dat hij het wel meent.
Het is de bedoeling dat ik hem in maart gaat ontmoeten, is dus allemaal een beetje spannend.
Zijn er meiden die mij misschien tips kunnen geven??
Hebben er meer een jongen ontmoet via internet of alleen tijdens een vakantie?
Groetjes
Patricia
Hoi Patricia,
Ik heb mijn nu huidige man ook enige jaren geleden leren kennen via het internet.
We hadden ook al een tijdj msn contact en daarna ben ik in her vliegtuig gestapt en gegaan. De eerste keer ben ik voor 1 week gegaan.
In het vleigtuig dacht ik wel o o als hij in het echt maar net leuk is als via msn maar ik ben nu uiteindelijk afgelopen zomer met hem getrouwd dus voor mij was het dus een positieve ervaring.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
succes in ieder geval !!
Hoi,
Gefeliciteerd hoor, leuk dat het allemaal goed is gegaan.
Wij chatten bijna elke dag en sturen een aantal smsjes per dag en bellen een paar x per week, meestal belt hij.
We hebben in het begin ook een paar keer een misverstand gehad en dan zei die dat ie er mee wilde stoppen, maar hij kwam de volgende dag dan toch weer terug.
Nou ik heb nog genoeg vragen hoor!!
Zijn jullie snel getrouwd?
Hoe raakte je overtuigd dat je er heen moest?
Ben je toen ook alleen gegaan?
En hoe hebben jullie dat aangepakt? samen in een hotel of apart?
Hoe heb je dat allemaal gedaan?
Heeft hij ook meebetaald voor de kosten van het hotel?
Aan de ene kant wil ik hem dolgraag ontmoeten, maar aan de andere kant vind ik het wel een beetje eng.
Je weet niet zeker of hij daar wel op je staat te wachten, en mocht het om 1 of andere reden niet klikken dan zit ik daar straks in mijn eentje.
Verder heb ik soms ook wel een beetje mijn twijfels of hij het wel echt meen (kan ook mijn eiegen onzekerheid zijn hoor).
Hij heeft het ook een keer over trouwen gehad hoe ik daarover dacht, en hij vind ook wel dat je niet te snel moet trouwen.
Maar hij vond het in het begin toch wel moeilijk dat ik zei dat je elkaar eerst beter moet leren kennen voor je daar serieus over gaat nadenken, is dit misschien normaal voor hun cultuur?
Daarbuiten komen natuurlijk de verhalen dat hij het niet meent alleen om naar europa te komen, dit omdat hij ook 5 jaar jonger is dan mij.
Maar ja hij gaat in september voor 1 jaar naar frankrijk om dichterbij bij mij te zijn,hij is leraar en kan een aanvullende opleiding doen daar.
nou denk dat het wel even genoeg is voor nu.
Groetjes
Hoi Hoi,
Ik ga je binnenkort een bericht sturen. Zit nu op mijn werk.
Groeten…
Hoi Patricia,
Ik heb je zojuist een prive bericht gestuurd. Laat je even weten of je die gehad hebt…
Hoi,
Ik ben pas sinds kort op dit forum en ik vind het fijn om te lezen dat er meer mensen zijn in dezelfde situatie als ik. Ik heb een vriend in tunesie en in mei ga ik weer naar hem toe. Ik zou graag in contact willen komen met mensen die ook in deze situatie zitten…stuur me een bericht!
Groeten Saskia
Hallo Miss Tunisie,
Wat leuk om eens met iemand te mailen die ook een vriend heeft in Tunesië.
Ik ken mijn vriend nu bijna 3 jaar en het word er niet eenvoudiger op.
Steeds maar weer dat afscheid nemen.
Waardeloos dus.:vak01:
De planning is was om zelf voor 2 jaar naar Tunesië te gaan wonen.
Maar gezien de toestand aldaar ga ik voorlopig de hele boel nog maar eens wat opschuiven.
Mijn vriend woont in Djerba en het is daar betrekkelijk rustig wat ik van hem hoor.
Geen demonstraties of wat dan ook.
Nog niet dus.
Ik ga in maart weer naar Djerba, >>> tenminste als alles weer rustig is dan.
Ik kijk er naar uit.
Ik ga meestal 2x per jaar, al was het in het eerste jaar 5x.
Dat gaat toch redelijk in de papieren lopen zou ik zeggen, dus dat doe ik nu niet meer.
Wel hebben we dagelijks contact.
Waar komt jou vriend vandaan?
In het begin had ik zoiets van het zal wel voor het geld zijn, dus heb ik het even aangekeken.
Tot op de dag van vandaag heeft hij mij nog nooit om geld gevraagd.
Wel is hij op zijn knieën gegaan om mij ten huwelijk te vragen.
Geweldig vond ik het en mijn antwoord was dan ook JA.
Wanneer dat gaat gebeuren! ach we hebben de tijd.
Dat hij niet van zijn eilandje weg wilt om hier te komen wonen zegt ook al heel veel.
Hij is daar heel gelukkig en wil daar niet weg.
Mij maakt het niet zoveel uit waar ik woon, ze verkopen er tenslotte ook brood.
Al moet je je wel aanpassen ivm het niet moslim zijn.
Ik ben een vrij en blij mens, die het goede van alle mensen ziet.lol2
Daar had mijn vriend toch wel moeite mee in het begin; maar dat had ik hem snel afgeleerd
Ik ben een prater, al praat ik toch al 6 woorden Frans.
Maar het leuke daarvan is dat we meestal lol hebben omdat ik alles nog verkeerd uitspreek ook.
Toch doet een ieder wel zijn best om mij te begrijpen en ik hun.
Wanneer vertrek jij weer naar Tunesie?>>>
Ik hoop snel wat van je te horen:
Groetjes Maria :dag:
Hoi Maria,
Leuk om te lezen! En leuk dat je vriend ook op Djerba woont, mijn vriend woont daar ook. Hoe heb je hem leren kennen? Gelukkig is het nu redelijk rustig op Djerba.
Lijkt me leuk om te mailen met je, laat maar horen wat je ervan vindt.
Groeten Saskia
Hoi Saskia,
Wat toevallig dat jou vriend daar ook uit Djerba komt.
Ik heb Ezz leren kennen in het hotel.
Tenminste hij zag mij maar ik wilde hem niet zien.
Ik kwam daar voor vakantie en niet voor een kerel.
Wat heeft hij een moeite gedaan.
Zijn familie zijn schatten, en hebben er dan ook niet veel problemen mee dat ik een niet moslim bent.
De laatste tijd heeft hij het erg moeilijk.
Er is geen werk voor hem omdat er geen toeristen zijn.
Wat doet jou vriend voor werk?
Dit jaar gaan we proberen om hem in de wintermaanden naar Nederland te krijgen.
Ben benieuwd, ze zijn niet zo gemakkelijk daar om een visum uit te geven.
We zien het wel.
Als het goed is dan ga ik 26 maart weer naar hem toe.
Als er tenminste vluchten zijn, en het rustig is.
Nou ik hoor je wel weer.
Groetjes Maria
Hoi Maria,
Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn vriend Walid 3 jaar geleden leren kennen tijdens mijn vakantie. Hij werkte als gids voor het hotel waar ik verbleef. We raakten aan de praat en hebben een aantal keer thee gedronken samen met vrienden van hem en mij. In mijn ogen een aardige jongen, gezellig om mee te kletsen meer niet. Na een jaar zagen we elkaar weer en toen sloeg de vonk over. Zijn familie ontvangt me met open armen en ben nu alweer drie keer die kant op gegaan. Nu is het inderdaad moeilijk daar, gezien de sitautie in het land. Alle hotels zijn gesloten, dus geen werk op het moment. Wel fijn dat je hem in maart weer ziet, hopelijk is het dan weer wat rustiger daar.
Waar kan ik informatie vinden over het aanvragen van een visum voor hem om hiernaartoe te komen? Misschien heb je wat tips voor me…zou fijn zijn.
ik hoor graag van je,
Saskia
Hoi Saskia,
Op je vraag over het visum het volgende.
Jou vriend moet dan naar Tunis een afspraak maken op de Nederlandse Ambassade. Of woon jij in Belgié want dan moet hij natuurlijk op de Belgische Ambassade zijn.
Dan kan hij voor bepaalde tijd een visum aanvragen, let wel dit is niet goedkoop. Voor de preciese papieren die hij mee moet nemen moet je even kijken op de website van de nederlandse of belgische ambassade in Tunis.
Ook moet hij daarna een ticket kopen in Tunis, weer een afspraak maken op de ambassade en zijn ticket laten zien. Dan kijken ze of hij een visum krijgt.
Ga ervan uit dat het erg moeilijk zal worden, want het komt nogal eens voor als je daar geen vast contract hebt dus geen baas die achter je staat en garant staat dat hij op bepaalde datum weer terug komt ze nogal eens nee zeggen.
Dan is je vriend dus het geld van het visum kwijt, want dat geld krijgt hij niet terug. Zal wel verdwijnen in de portemonee van een Tunesische ambtenaar. En je doet dus ook niets meer met het ticket, dus daar is hij ook het geld van kwijt.
Ook moet jij garant staan dat hij bij jou kan wonen, en dat hij weer op de aangegeven tijd terug is in Tunesië.
Een moeilijke en dure onderneming dus.
Ik ga met Ezz zelf mee naar Tunis in september/oktober vanuit Djerba om te gaan praten op de Nederlandse Ambassade, voor de aanvraag van een visum.
Ik weet niet of het helpt maar dan zien ze in ieder geval mijn persoon en ben niet zo van dat benauwde.
En geld in een ambtenaar zijn zak steken daar begin ik niet aan.
Ben wel eens op een kantoor geweest voor een verblijfsvergunning van een jaar, moest ik die kerel eerst 250 euro geven en dan ging hij er over beslissen.
Heb toen op mijn beste Engels gevraagd of hij getrouwd was en kinderen had.
Zijn antwoord was ja, ik heb toen als antwoord gegeven dat hij zelf maar voor zijn geld moest werken en dat ik niet van plan was zijn gezin te gaan onderhouden.
De kerel keek mij met hele grote ogen aan, Ezz die zat het zowat in zijn broek te doen van angst en mij onder de tafel tegen mijn benen te schoppen.
Heb toen heel lief naar Ezz gekeken en hij begreep dat hij zich er niet mee moest bemoeien.
Die kerel zat nog steeds naar mij te kijken, en heb hem toen nogmaals duidelijk gemaakt dat ik dat geld toch echt niet zou geven voor ik het papiertje in mijn handen had.
Toen hem een hele fijne dag en succes met het onderhouden van zijn gezin gewenst.
Toen ik wegliep begon hij tegen ezz te praten in het Arabisch, toen ben ik nog even terug gegaan en gezegd dat wat hij in het Arabisch tegen ezz vertelde nu ook nog even in het Engels mocht vertalen voor mij, omdat ik er niet van hield dat ze het achter mijn rug over mij hadden.
Nou als blikken hadden kunnen doden dan had ik nu geen email naar jou kunnen sturen.
Maar heb mij op mijn hakken omgedraaid en gevraagd of ezz met mij mee ging.
Nou die wou zeker snel weg daar, geloof mij maar.
Achteraf kon ezz er wel smakelijk om lachen, maar wat was hij bang.
Ook dat is dus een hele onderneming.
Dus zo zie je maar, corruptie ten top.
Ik hoop dat er maar snel iets gaat veranderen, want het is voor ons onvoorstelbaar dat je zo’n angst hebt voor alles wat een uniform draagt.
Ik hoop dat het je lukt om je vriend naar Nederland te krijgen.
Ik hoor weer van je.
Groetjes Maria
Een vakantie visum aanvragen kost ongeveer 120 dinar. En je hoeft niet eerst een ticket te betalen voordat je weet of je wel of geen visum krijgt. Die hoef je alleen te reserveren en dez te laten zien bij de ambassade.
Hey Marris ,
Ik herken me een klein beetje in jouw verhaal. en echt chapeau dat je hier zo eerlijk over bent…
Ik vind jou verhaal best interresant ! zou contact met je willen via msn of facebook chat je vind me normaal onder Leeneke22@hotmail.com als je een reisgenoot zoekt , ik zoek er ook nog 1 ik ga zowiezo al voor een lang weekend van 5-9 april alleen en ja… Ik ben bang. heb alleen nog maar de vlucht geboekt en moet nog een hotel zoeken ginder. (hopelijk krijg ik hem 1 van de dagen nog aan de lijn)
groetjes Leeneke België