Tijdens mijn vakantie in juli van dit jaar ben ik verliefd geworden op iemand uit Tunesië. Wij zijn allebei 33 jaar. Na de vakantie hebben we contact gehouden door middel van telefoontjes en briefjes. Begin december ga ik hem opzoeken. Ik blijf er dan een weekje.
Veel mensen geven nogal een negatieve reacties. Er wordt gezegd “hij wil alleen maar een relatie met een rijke Nederlandse”. Tja, dit is natuurlijk heel goed mogelijk. Ik zal natuurlijk proberen zijn motieven te weten te komen als ik dat weekje in Tunesië ben.
Graag ontvang ik jullie reacties, zowel positief als negatief. Bv van dames die met een Tunesiër zijn getrouwd en over de cultuurverschillen waar je dan mee te maken krijgt.
Hoi
Ik heb ook een tunesische vriend die ik ook in julie heb leren kennen, ik ben al terug geweest in oktober voor twee weken. De tunesiers zijn hele aardige mensen. Je hebt die gene een rijk europees meisje zoekt om zo uit tunesie weg te komem en andere die daar niet erg in geinteresseerd zijn. Mijn vriend heeft het goed in zijn eigen land en wil verder niet in Europa wonen. Maar hij komt nu misschien voor meer dan een maand bij mij om elkaar beter te leren kennen. Ik woon in Italie. Veel success!!! MAysa
Ik ben bijna een jaar samen met mijn Tunesische vriend die ik vorig jaar in Marokko heb ontmoet. De tweede Tunesiër al, want een aantal jaren geleden ben ik anderhalf jaar met een tunesiêr geweest. Dit is spijtig genoeg niet zo goed afgelopen, dus dacht ik never again. Maarja, als je dan weer echt verliefd wordt, denk je daar weer anders over. Wat ik je als advies kan geven. Trek je niet te veel aan van wat anderen over je relatie zeggen maar wees ook niet naïef. Zeer veel Tunesiërs willen inderdaad met een Europese trouwen omwille van de papieren en houden er verschillende vriendinnetjes op na. Dit is wel wat te begrijpen omdat visa voor Europa ontzettend moeilijk te krijgen zijn. Neem dus de tijd om elkaar beter te kennen en test misschien eens of hij inderdaad niet op je geld of papieren uit is zonder daarvoor paranoia te zijn. Kwestie van cultuurverschillen heb ik nog niet veel problemen ondervonden. Ik neem aan dat je vriend in toerisme zit, dus wel vrij westers zal zijn.
Veel geluk en als je nog iets wil vragen, mail me dan gerust.
We hebben een kamer gehuurt in Hammamet want daar werkt hij terwijl zijn familie in Tunis woont. Ik ben ook bij hem thuis geweest en heb twee zussen leren kennen. Ik heb in die twee weken dat ik in Tunesie was veel over de tunesische samenleving geleerd en ik moet zeggen dat het fantastische mensen zijn, vooral die gene die 5 keer per dag bidden. Ik was eerst bang dat de mensen die praticant islamitisch (sorry voor mijn nederlands het is niet meer wat het geweest is)zijn geen leuke mensen zuoden zijn maar ik moet eerlijk zeggen dat ze erg aardig zijn. Wij zijn nu bezig om een toeristen visum voor hem te krijgen en ik heb contact met andere italiaanse meisjes die in de zelfde situatie zitten als ik en er is een mogelijkheid om dat snel te krijgen: een trouw datum vast stellen (en dan niet trouwen…). Dit is mogelijk in italie maar ik weet niet of dat mogelijk is in NL.
Waar heb jij je vriend ontmoet?
Sorry dat ik niet gelijk heb geantwoord maar ik kon deze forum niet meer terug vinden…
Op dit moment hebben we ontdekt dat onze relatie zeer serieus is en we hebben besloten dat hij naar italie moet komen om te kijken hoe ik leef en dat ik zijn familie zal leren kennen zodra ik weer vakantie heb. Daarna nemen we een besluit - om door te gaan of niet - !!!
Mijn vriend werkt in een hotel aan de receptie (ik ook maar in Italie).
En we hebben besloten, als we ooit gaan trouwen, in Tunesie te gaan wonen. Maar we zullen in Italie beginnen omdat ik hier niet weg kan vanwege familie problemen.
Ik heb mijn vriend ontmoet in Port el Kantoui. Hij werkt daar in een kledingwinkeltje.
Dus je ziet het wel zitten om in Tunesië te gaan wonen. Als ik naar mezelf kijk denk ik dat ik dat wel moeilijk zou vinden. In Europa ben je zoveel vrijer in je doen en laten. En ik denk ook dat de levenstandaard daar lager ligt als hier. Hoe kijk jij daar tegenaan?
Ik weet dat de levensstandaard daar lager is maar als je ergens woont dan wordt alles normaal. Als ik daar ga wonen voor de liefde. Ik zou hier graag willen blijven wonen maar het leven is erg duur in Italie.
Ik kan me goed aanpassen dus ik heb hoop dat het goed gaat.
Leuk dat je vriend in een kleding winkeltje werkt.Kijk echt goed uit of hij niet op je geld uit is. Ik zeg dit alleen uit ervaring!!! Ik heb ook ooit wat met een andere Tunesier gehad die mij €400.00 gevraagd had omdat zijn broer in het ziekenhius lag… Ik weet niet of het waar was maar ik heb geen geld gestuurd en de relatie is toen ook gelijk uit gegaan (van bijde kanten!!!)
Ik heb nu al bijna een jaar een tunesische vriend, hij woont en werkt in Turkije. Tot nu toe ben ik telkens naar hem toegegaan. Soms heb ik ook een beetje de angst dat hij mij misschien gebruikt om een visum te krijgen, maar hij betaalt altijd mijn verblijfkosten en verdient 2300 euro per maand, dus dan zal hij het daar beter hebben dan als hij in Nederland komt wonen, wat uiteindelijk wel de bedoeling is. Ik weet dat er meer dan genoeg mensen uit Tunesie alleen maar een visum voor de EU willen krijgen, maar wat als jij iemand hebt die echt van je houdt, dan ben je er mooi klaar mee als je de relatie beeindigd, omdat je hem niet vertrouwt! Ik ga in ieder geval het risico nemen en ik zie wel wat er gebeurd!
Hoi Annabel,
Ik denk dat iemand die meer dan 2000 euro per maand verdient jou niet nodig heeft voor een visum! Ze geven die visums niet omdat ze bang zijn dat ze in Europa blijven werken, maar zoveel verdien je hier echt niet! Mijn vriend verdient maar 200 euro per maand…maar ik ben niet bang dat hij mij gebruikt voor visum of geld.
Groetjes MAYSA
Ik weet niet welk formulier je nodig hebt. Ik heb wel een tip voor een andere site waardoor je er wellicht achter zou kunnen komen. Die site heet: www.mixed-couples.nl.
Ik vind dit een best wel stom onderwerp “relatie met een Tunesiër”. Net of een “Tunesiër” een soort ziekte is, (Meisje:“Ik heb een relatie, met een Tunesiër” (Moeder"Een…een Tunesiër?" (Meisje:“Ik weet het! Oooh moeder, wat moet ik doen?” (Moeder:“Kind toch! Niet huilen. Ik bedoel als je het echt wilt moet je het gewoon doen.”
Als je een relatie met iemand hebt, dan hou je meestal van die persoon. Je kijkt niet naar afkomst of geloof. Als je afvraagt of je wel een relatie met iemand in stand moet blijven houden, omdat je niet weet of hij/zij het wel serieus meent, dan vertrouw je en ken je die persoon niet. Ze zeggen wel liefde maakt blind, diep van binnen weet je hoe het zit, en als het niet mee zit moet je het laten overgaan.
Uiteraard weet je in je hart of een relatie goed zit of niet. Maar al zit het goed, dan is er in deze situatie wel het verschil in geloof, een groot cultuurverschil, een inkomensverschil en als je bij elkaar wilt zijn, zal 1 van de 2 zijn moederland achter moeten laten. Ik vind het nogal naïef om hier niet over na te denken, ook al ben je verliefd.
Daar deze site door mensen wordt bezocht die “wat” met Tunesië hebben, achtte ik het zeer aannemelijk dat daar ook personen tussen zouden zitten die een relatie hebben (gehad) met iemand uit Tunesië. Door het plaatsen van een bericht wilde ik in contact komen met deze mensen om hun situatie te vernemen en hun verhaal te horen. Uiteindelijk bepaal ikzelf welke beslissing ik neem, maar kennis en ervaringen opdoen van anderen leek mij zeer wenselijk.
Relatie met een tunesier is helemaal geen stom onderwerp en al helemaal geen ziekte!!! Mensen wisselen hier hun ervaringen en onzekerheden uit. Een relatie met een tunesier is anders dan met een nederlander, het is allemaal niet zo vanzelfsprekend, en het is bijna onmogelijk om zo’n jongen naar nederland te krijgen. Dus is het normaal dat mensen hier om raad vragen. Ik ben een grote voorstaander van mixed couples, dit zijn relaties die heel veel energie vergen van bijde partners maar je krijgt er ook heel veel voor terug! Ik wens iedereen die een relatie met een tunesier heeft veel success!!! Helaas is mijn relatie niet goed afgelopen maar ik ben ervan overtuigt dat jullie relaties beter zullen gaan!!! Veel success!!!
Groetjes Maysa.
Ikzelf ben half Tunesisch en half NLs, mijn vader kwam hier en ontmoette hier mijn moeder… uiteindelijk zn mn ouders wel gescheiden maar na een jaar of 15/18.
Er zijn natuurlijk wel wat cultuurverschillen, das logisch maar het ligt meer aan de persoon en diens karakter of dit wat uitmaakt. Ik zou zeggen praat gewoon overal over met hem, en luister niet naar anderen maar naar je eigen gevoel… neem de tijd en zeker geen overhaastte beslissingen.
Leer zijn familie kennen en hoe die er tegen over staat als jullie (bijv.) zouden trouwen…kinderen? watvoor opvoeding heb jij en heeft hij voor ogen etc…
Leuk om te lezen dat je half tunesisch bent! Ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet makkelijk is om niet naar de buitenwereld te luisteren, jemig wat hebben de mensen een slechte opinie over tunesiers en arabieren! Vandaag zei een mevrouw nog: " Niet in Tunesie gaan trouwen hoor!!!". Ook al wil ik niet luisteren ik hoor het toch eb dan denk ik weer…ja misschien heeft ze gelijk… Nee het is niet makkelijk om met al dievooroordelen te leven!!!
Vooroordelen? Hmmmm…ik weet niet. Ik ben zelf 7 jaar met een "buitenlander"getrouwd geweest. Je zult toch rekening moeten houden met een totaal andere cultuur en totaal andere gewoontes. Zolang je verliefd bent denk je vaak: ach…dat komt allemaal wel goed. Mijn ervaring is dat de verandering dan van jezelf moet komen en dat je nooit die ander zult kunnen veranderen.
Mijn huwelijk is oa stuk gelopen op onoverkomelijke cultuurverschillen.