ik heb een tunesieche vriend ben 16 en hij 19 en we hebben verlovings plannen maar hoe weet je nou of hij niet met je wil trouwen om een visum door mij te krijgen mijn zus heeft dat mee gemaakt en ik ben er heel erg bang voor maar ik weet wel zeker dat hij van mijn houd maar het blijvt altijd een raadsel of het goed afloopt in de toekomst!!! toch wie zit in het zelfde schuitje en wie weet hoe je er achter moet komen veel mensen zeggen dat je moet zeggen dat je in tunesie wil wonen maar dat smoesje kent iedereen nu wel in tunesie toch??? :huh: groetjes halhola (helle) tunisia girl ![]()
Beste Halhola(Helle),
Als ik je berichtje lees kan ik alleen maar zeggen: je bent pas 16 jaar en volgens mij vééél te jong om je te binden. :o Geniet van het leven dat je nu met je vriend hebt, ga zoveel mogelijk naar hem toe om elkaar te leren kennen. Dan kom je er vanzelf wel achter of jullie echt voor elkaar bestemd zijn.
Voor een Tunesische man is het ook niet gewoon om zo vroeg te verloven hoor, wat hij ook zegt. Inderdaad zijn er veel mannen (jongens) die op deze manier proberen Europa in te komen, maar er zijn natuurlijk ook oprechte, eerlijke mannen!! Laat je niet voor het blok zetten, heeft hij geen geduld weet je toch meteen genoeg??!! ![]()
Succes ermee en geniet van wat jullie nu hebben ![]()
Francis.
Hoi, ik ben zelf 17 en heb ook een vriend in Tunesië.
ik vind het inderdaad erg vroeg voor iemand van 16 om het over verloven te hebben.
Hoe lang ken je je vriend al? zie je hem vaak? ik ben erg benieuwd. als je wil kan je me mailen op frouk_je_86@hotmail.com
kunnen we eens ervaringen uitwisselen!!
ik kne mijn vriend ook al een poosje, en hij heeft het niet echt over naar europa komen. Verder is het alsnog heel moeilijk om naar europa te komen voor ze, ook al zijn ze verloofd etc.
ik ben erg benieuwd naar je verhaal. hoop snel van je te horen, ben alleen dit weekend niet thuis.
Groetjes Froukje
Ach geduld of niet,hij moet al sowieso 2 jaartjes wachten. :rolleyes:
hoe bedoel je dat?
sowieso 2 jaar wachten?
misschien iets nieuws…waar ik nog niks van weet:P
groetjes froukje
Hoi,
Ik las je berichtje en schrok een beetje, want ik vind 16 jaar wel heel jong om te verloven. Het is trouwens ook zo dat je je in tunesie pas met 21 mag verloven.
Hoelang ken je je vriend al?
Heb je zijn familie ontmoet?
Ik wil niet heel negatief zijn, maar ik denk dat je heel goed moet oppassen.
Mijn vriend is zelf ook tunesier en hij zegt dat hij bijna niemand kent die oprecht met een buitenlands meisje trouwt.
Als ik jou was zou ik hem eerst een tijdje leren kennen, want ik neem aan dat je hem alleen maar in de vakanties hebt gezien?
Groetjes cheyenne
:huh: inderdaad 16 jaar is wel wat jong, en je kent die jongen waarschijnlijk nog helemaal niet.
hoe zit met het paspoort en 16 jaar!!! dat zal ook wel een probleem zijn. leer elkaar eerst goed kennen en als hij op je wacht…
cheyenne, zelf ben ik dus ook getrouwd met een tun. en inderdaad er zijn genoeg die met een andere reden met zo`n meisje mee gaan naar het buitenland. maar ik ken er ook genoeg die nog steeds bij hun eerste vrouw zijn en dan praat ik wel over meer dan 10 jaar huwlijk. dus het kan ook goed gaan.
nog effe er zijn natuurlijk ook genoeg vrouwen die er in tuinen, afgelopen sept heb ik mij flink geergt op het strand in sousse, liepen ze op het strand in de hitte met puppie`s , nou had jullie moeten zien hoeveel van die vrouwen naar die jongens toe liepen, slim van hun hadden ze de aandacht. nou ik moest mij inhouden ![]()
Ik ken mijn vriend ook al een tijdje, en hij is gelukkig helemaal niet opdringerig in de zin van trouwen, en naar Europa komen enzo.
Er zijn ook een hoop normale mensen gelukkig.
Ik ken er ook een paar die altijd bezig zijn over buitenland en hun vriendin daar, en dat ze er naartoe gaan… maar uiteindelijk alleen grote verhalen ophangen enzo, omdat het ze niet lukt. kan erg vervelend zijn natuurlijk, want een visum word steeds moeilijker.
mijn vriend mag het komende jaar niet eens het land uit i.v.m de militaire dienst.
maarja… of iemand nou iets echt meent, daar kom je toch alleen achter door hem inderdaad eens beter te leren kennen.
en 16 is wel erg vroeg…maargoed ja dat zijn jouw beslissingen natuurlijk ![]()
Groetjes Froukje
Hoi helle,
Ik wilde je een berichtje sturen, maar het lukt niet. :huh:
Als je wil kunnen we gewoon mailen.
Liefs cheyenne
Ik heb drie jaar een relatie gehad met een tunesier. Ik heb hem veel gezien en was blind van verliefdheid. Hij is vreemd gegaan. Het was moeilijk om te vergeven. Ik vertrouwde hem niet meer, en geloofde niets meer van wat hij zei. Ik zag het om me heen genoeg gebeuren en toch bleef ik bij hem.
Eindelijk is het helemaal over tussen ons. Al heeft het me veel moeite gekost om hem los te laten en zijn telefoontje niet te beantwoorden.
Toen ik hem leerde kennen was ik 17 jaar en blind en dom van verliefdheid, nu bijna 21 en heb ik me ogen pas goed geopent. Het is over, en ik had graag gezien dat er mensen waren toen ik 17 was, die mij toen hadden wakker geschudt. Want soms vind ik het drie verloren jaren…
En tja visum is heel moeilijk te regelen. Maar soms ook weer niet. Mijn ex loopt namelijk nu al 2 maanden in nederland rond. En hoe vaak hij me ook belt, ik blijf sterk en wil hem niet meer zien.
Jij succes met je vriend. Maar denk er over na, je bent 16 en zorg dat je geen spijt krijgt van je beslissing. Wees niet naief, open je ogen. Zodra je hem niet meer kan vertrouwen, stop er dan mee!
Groetjes,
hoi daar ben ik weer (halhola) thanx dat jullie gereageerd hebben erg leuk dat jullie geintreseerd zijn even voor de duidelijkheid ik heb nu een jaar en 8 maanden en bellen en smsen zie hem in de zomervakantie en 2 weken geleden ben ik ook weer geweest voor 2 weken was leuk wou wel evenmelden dat onze relatie veel problemen heeft veroorzaakt met mijn familie in tunesie en mijn moeder maar ik hou veel van hem en ik maak hem steeds gek door vragen over of hij mij niet aan het gebruiken is en ik weet geweoon niet wat ik moet doen als iemand niet van je houd en hij gebruikt je dan stopt hij toch niet zoveel geld in bellen en smsen is erg duuuur hoor belen naar of van tunesie tochhhhhhhhhhhh wat vinden jullie !!! help
groethjes helle
:huh: hoe oud was je toen 14???
sorry hoor vind je nog iet wat te jong.
nee ik was net 15 gewoorden maar het verloven (planne) komt door prob in familie omdat mijn ma er niet mee eens is duis mag ik nicks laten merken dat ik contackt heb dus daarom willen wij (IK) verloven om zo propblemen te verkoomen SNAP JE!!! ![]()
Nou nee eerlijk gezegd snap ik er steeds minder van. Een vakantieliefde oke, en dat daar later een relatie uit voort kan komen gebeurd ook dikwijls. Maar om je nu op zo druk te maken als je nog zo jong bent dat gaat me een beetje te ver. Geniet toch gewoon van jullie vriendschap, ontmoet elkaar op vakanties en mail of bel. Je ziet vanzelf wel of het kans van slagen heeft. Ik vind het niet meer dan logisch dat je moeder er problemen mee heeft, ze is gewoon bang dat je gekwetst wordt. En dacht je nu heus dat je de problemen kunt omzeilen door te gaan verloven?
ik ben erg benieuwd hoe je inderdaad je problemen kan voorkomen door te verloven… want juist dan komt je familie er toch achter?
ik snap ook wel dat ze zich zorgen maken, want je, zon lange afstands relatie is niet niks. je kan mekaar niet controleren etc.
maar daarom moet je mekaar vertrouwen, anders werkt het niet.
ik zie niet zo dat verloven je problemen zou oplossen eigenlijk…
mijn moeder heeft er niet zo’n problemen mee omdat ze mijn vriend ook kent, en heel goed met hem over weg kan.
Verder denk ik wel dat mensen in mijn familie ook liever zouden hebben dat ik met een nederlandse jongen wat zou hebben.
ik ben ook 17, maar ik vind wel dat mijn familie mijn keuzes moet accepteren.
Ik zou me zeker niet verloven om problemen te voorkomen, misschien maak je ze er alleen maar groter mee…
sterkte!
groetjes Froukje
Originally posted by halhola@23-03-2005, 14:26:06
** nee ik was net 15 gewoorden maar het verloven (planne) komt door prob in familie omdat mijn ma er niet mee eens is duis mag ik nicks laten merken dat ik contackt heb dus daarom willen wij (IK) verloven om zo propblemen te verkoomen SNAP JE!!!
**
:unsure: nee ik snap het niet
bedankt allemaal dat jullie (zoveel) hebben gereageerd en ondurtussen heb ik het uitgemaakt omdat er problemen zijn ontstaan moest ik het uit maken van mij familie ik zat aan de telefoon om het uit te maken hij leek niet verdritig of boos toen ik het had verteld sterker nog toen hij de telefoon op nam en wist dat ik het was zij hij wat moet je!
k ben heel verdrtitig want het was niet mijn keus om het uit te maken maar achteraf denk ik dat het zo goed is op mijn feit ( het is uit) zei hij als antwoord oke en dat was het wou jullie even waarschuwen PAS OP echt waar er zijn heust wel goeie jongens ertussen in tunesie maar 95% bestaat alleen maar uit klootzakken en als je verliefd ben schuif heel even je gevoelens op zij en denk met je hersesenen en kijk dan of hij goed is ja of nee voor mij geeeeen jongens meer en zeker niet uit tunesie ook al wil ik wel met een tunesier trouwen later maar goed een tip concetreer je op school etc woord eerst financeel onafhankelijk zo dat je nooiet afhankelijk ben aan je man enz!!! pas op meiden PS (met dit bericht bedoel ik niet dat alle tunesiers (jongens) klootzakkenzijn) begrijp dit goed ik benm juist dol op tunesie en vind het erg dat sommige zo met meisje s omgaan en ze zo behandelen toch??? nou het beste allemaal en sommige van jullie hadden gelijk! groetjes helle (halhola)
Wow dit is wel vervelend joh.Je leek hem zo goed te vertrouwen maar nou blijkt weer dat t over is ineens.
K leef met je mee.
Ik weet hoe moeilijk het is om een lange afstands relatie te hebben, maar uiteindelijk kies je er wel zelf voor.of nou,samen.
Het is altijd de vraag of diegene wel trouw is,maar als je mekaar kent en mekaar echt vertrouwt zou het goed te doen moeten zijn.
Ik ben in iedergeval heel erg blij met mijn vriend, en ik weet ook dat hij gelukkig geen player is. hij doet en zegt dingen die players niet zouden doen. Ik mis hem heel erg, hij mij ook, we bellen regelmatig, en ik ga zo snel mogelijk weer terug om hem te kunnen zien.
Sterkte ermee!! ( ook voor de anderen met zon relatie)
xxxxFroukje
Hmmm, vervelend allemaal zeg …
Ja, nu moet je zeker niet denken dat alle jongens klootzakken zijn daar :lol: maar ik ken ook maar weinig jongens die oprecht zijn met buitenlandse meisjes daar … Ik ben zelf Tunesisch, m’n ouders wonen in België, en ik ook.
Ik ga héél vaak naar Tunesië, en heb er ook een vriend. Zelfs mijn vriend had tegen me gezegd: “Als je een toerist was, dan zou ik nooit serieus met je kunnen zijn …” En de meeste jongens daar profiteren gewoon van de meisjes om ze eens in bed te kunnen krijgen enzo. Meisjes in Tunesie zijn namelijk niet makkelijk in bed te krijgen, daarvoor moet je eerst gaan trouwen. Maar Belgische en Hollandse meiden gaan der net sneller op in (voor hun is daar niets verkeerds aan) maar wanneer het de jongens gelukt is je in bed te krijgen dan ben je meteen een “SLET” … Jah, niet fijn om te horen, maar ik ben in de cultuur opgegroeid, is mijn cultuur, ik weet waarover ik spreek, dus let goed op meiden !!! Wie verder met me wil praten —> Vefasizzz@hotmail.com