hallo allemaal…
ik ben anita en ik heb ook een vriend in tunesie ik heb hem leren kennen via het internet maar mijn vriend zegt duidelijk altijd tegen mij ik wil altijd hier in mahdia blijven wonen hij wil echt niet naar nederland hij zegt dat is veel te koud hij is zelfs bang om te vliegen wij hebben nu 8 maanden een relatie in het echt en ik ken hem al zeker 2 jaar via het internet ik weet natuurlijk nooit of die het echt meent of niet maar mijn gevoel zegt van wel als ik naar tunesie ga verblijf ik bij hem en zijn familie ik heb ook al zijn opa’s en oma’s gezien en al zijn ooms en tante’s hij neemt me mee naar het werk en naar alle plekken waar hij heen gaat en zijn vrienden ken ik ook allemaal dus daarom denk ik voor mezelf dat het wel goed zit
ik ken zijn vrienden en die zijn echt players en die zeiden ook van nou als ik een meisje kent gaat die maar lekker in een hotel ofzo en ik neem ze ook echt niet mee naar me moeder en we spreken savonds wel af
sommige doen het ook om het geld omdat wij “rijk” zijn maar mijn vriend is totaal niet zo die wilde juist voor mij betalen maar ja we doen het gewoon samen en over verloven hij zegt ook we moeten eerst vaker bij elkaar zijn en we doen het gewoon rustig aan we hebben alle tijd en ik denk er hetzelfde over hij is 24 en ik ben 25 dus we zijn nog jong groetjes anita ![]()
voor de mensen die me willen mailen nietjuh@gmail.com is ook me msn trouwens
Anita, volgens mij zit 't tussen jullie echt wel goed.
Na alles wat ik gelezen heb dan toch !!
Als hij je aan z’n vrienden en ouders voorstelt wilt dat zeker zeggen dat hij het met je meent (zeker wat de ouders betreft) Ik ken mijn mensen, en de meeste jongens die daar rondlopen zijn Cassanova’s !!! (zo noemen we ze daar) :lol: Ik heb ook een vriend in Tunesie (nog niet zo lang zelfs !!) Ik heb hem op een terass leren kennen samen met m’n moeder en tante toen we daar iets zijn gaan drinken. Hij werkte er als ober
Voor m’n familie konden we geen contact maken, maar ik ging ff naar de wc, en toen wisselden we telefoonnummers en e-mail adressen uit … Toen hebben we 3 maanden contact gehad met msn, en hebben elkaar zo beter leren kennen.
Ik kwam net terug van Tunesie (13/07) en daar heb ik 2 weekjes met hem doorgebracht, en 't was fantastisch
Ik ben al zeker dat we trouwen, en ik ga september terug bij hem voor een maandje, bij hem thuis logeren deze keer. Tunesische gasten kennende zou ik zeggen op te passen met hun (ik ben zelf Tunesisch, en ken de mentaliteit maar al te goed) maar als hij je aan z’n ouders voortstelt dan zit je echt wel goed !!! Waar wil je trouwens wonen later ?? Nederland/Belgie (waar je ook woont) of Tunesie ???
Ik ben 19 en weet 't echt nog niet !!! Mijn vriend is 24 …
Naja, voeg me anders toe: miss_Tunisie85@hotmail.com xxx
ik wil in tunesie wonen ik vind het land super en de mensen ook ik ga over 12 dagen een maand naar hem toe en ik heb ook nog niet zo heel lang een relatie met hem hoor pas vanaf januari maar ik ken hem al 2 jaar via chat
ik ben echt super gek van die gozer ik zal je wel even toevoegen op msn ik ben nu niet veel online want ik werk veeeeeeeeel hahaha om iets voor die familie te kopen enzo alleen weet ik nog niet wat ![]()
Wat leuk, ik werk nu ook ontzettend véél, hoe meer, hoe beter
Ik ga dan maar pas over 2 maanden een maandje bij die thuis, maar ben net van vorige woensdag terug
Maar ik logeer niet bij z’n familie, hij huurt een appartement met een vriend, en die vriend van hem is ook super, dus word zeker leuk
Tijdens de 2 weken die ik nu gegaan ben had ik ook een hotel geboekt (hotel karawan in Sousse) maar ben er slechts 1 nachtje blijven slapen
Zat véél beter bij hem thuis !!! Maar we spreken elkaar wel op MSN !!! xxx
hoeveel keer per jaar ga jij naar tunesie dan?
ik wil in december weer gaan trouwens ![]()
Per jaar ?? Kan verschillen !! Soms 3 keer, soms 4 keer …
Tijdens de zomer werk ik dan meestal en ga dan vanaf dit jaar 2 keer in de zomerperiode (ben net terug, en ga eind september weer terug) en dan met m’n moeder bij de familie een paar keer …
Ik denk dat mijn vriend ook eens gaat komen wanneer ik in oktober terugkom !!!
xxx
…
Ik denk dat veel mensen hier vooral niet moeten vergeten dat voor de meeste jonge Tunesiers hun enige wens is om naar Europa te gaan ,no matter what.
Ik wil hier natuurlijk niets afdoen op de (soms wel terechte) liefde die er kan onstaan tussen 2 mensen maar vergeet niet dat je voor de meeste enkel een toegang bent tot het voor hun beloofde land,Europa.
De meeste van mijn vrienden in Tunesie zeggen zelf dat ze met eendert wat zouden trouwen om toch maar in Europa te geraken.
Ik denk ook dat het een probleem kan zijn als je elkaar enkel op vakantieperiodes ontmoet,het dagelijkse leven en de sleur die hoort bij een “echte” relatie is toch wel wat anders dan een vakantieliefde die je 3 keer per jaar ontmoet.De vraag is dan of je elkaar wel “echt” leert kennen als je elkaar enkel ontmoet tijdens vakanties…
Nogmaals ik wil zeker niets afdoen aan de liefde die er kan onstaan tussen Tunesiers en Europese vrouwen ,ik ben tenslotte zelf geboren uit een gemengd huwelijk maar ik denk dat enige realiteitszin toch op zijn plaats is.
Een gezonde dosis wantrouwen lijkt me noodzakelijk als je iets begint met een Tunesier uit Tunesie.
Heej !
Zou jij mij even willen toevoegen ![]()
praat wat makkelijker…![]()
Groetjes danielle !
Hoi
Hoe verlopen de relaties intussen??
Nog steeds zoals het moet?
Miss Tunisie: waar werk jij dan in Tunesie als ik vragen mag??
Toerisme?
Groetjes! ![]()
Spannend onderwep zeg, zoals Titike al vroeg, nog nieuwtjes?..of…is dat iets tussen de dames hier?
jah mensen Tunesië…
mooie land …maar ni voor daar te wonen
wel voor een zomervakantie ofzo…kmis mijn vriend van daar …![]()
is er hier iemand van sousse of mahdia???
)XXX( iNes92I°
Hallo allemaal, vergeten jullie niet om op dit forum te stemmen?
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=30553
Xander
.
Beste “Doorntjes”,
Volgens mij heb je veel geluk gehad dat je papieren om te trouwen niet in orde waren!! Zonde van al je geld, dat je natuurlijk nooit zo had moeten storten, maar vergeet hem maar. Klinkt allemaal erg hard, maar er zijn nou eenmaal veel van dit soort jongens die de dames goed kunnen versieren met hun diepbruine ogen. Helaas zijn er nog meer dames die er met open ogen in lopen…
Sterkte met alles, maar wees blij dat jullie nog geen kindje “genomen” hadden.
Fr@ncis
Ja, als ik dat zo lees kun je naar je centen fluiten. Ik vind trouwens dat je wel erg senl van stapel bent gelopen. In april 2006 leren ontmoet en in juli al willen trouwen?? Het is natuurlijk wel een beetje dom om zoveel geld te sturen voor zaken als sigaretten, auto en ticket. Er moet toch dan ergens een lampje gaan branden lijkt me zo. Wees in in eider geval blij dat je nog niet met hem getrouwd bent. En hopelijk is je berichtje een waarschuwing voor anderen. Heel veel stertke met alles.
Groetjes,
Marianna
.
Er valt niet meer te zeggen, dan dat alle anderen al gedaan hebben. Je bent nog zo jong en je hebt je hele leven nog voor je, dus neem de tijd om elkaar, elkaars familie, taal en cultuur, te leren kennen.
En zorg dat je goed geïnformeerd bent over allerlei zaken als inburgeren, emigreren, de wetten van de beide landen etc. Maar doe zeker niets overhaast - dat zou je met een Nederlandse of Belgische vriend toch ook niet doen?!
.
Zelfs ivm het visum probleem zou ik nooit zo snel trouwen. Toen ik een relatie had met een nederlandse man, zouden we ook pas na 5 jaar gaan trouwen. Ok, we hadden eerst samen gewoond, dat wel, maar toch.
Als het niet lukt dat hij hierheen komt om elkaar te leren kennen, dan kan jij ook daarheen gaan voor een tijdje.
Maar wat er hier al gezegd wordt, is waar. Zodra ze om geld beginnen te vragen waarvan je niet weet wat er mee gedaan wordt, is dat al een groot alarm.
Hier geef je toch ook niet iemand die je pas 1 of 2 keer gezien hebt, gelijk een bom geld ?!
Ik heb zelf ook 5 maanden een relatie met een Tunesier, maar hij weet goed hoe ik over alles denk en ben daar heel volhardend in. Hij accepteert dat en mij dus ook.
We zullen wel zien hoe alles gaat verlopen, alles op het gemakje.
Als ik jou was, zou ik me niet meer fixeren op hem en doorgaan met je leven in Nederland/Belgie. Het geld ben je kwijt, dat is jammer, maar niet het einde van de wereld, het is maar geld…
Succes met alles in ieder geval !
Groetjes Saar