.
Ik begrijp dat 4 jaar alleen zijn, maar alleen is. Ikzelf ben ook 3 jaar alleen geweest en heb ook een dochtertje.
Toch is het alleen-zijn geen reden om dan maar meteen te gaan trouwen. Ik snap wel dat je het allemaal niet zo bedoeld, maar ik wil je maar een beetje waarschuwen voor de hele situatie.
Wat ik nu ga zeggen kan misschien erg hard klinken, maar als hij nog steeds met geen woord over je rept tegen zijn zus, lijkt het alsof je niet veel waard bent voor hem…
Ik kreeg in de afgelopen maanden constant smsjes van vrienden van hem die zeiden dat hij het constant over me had. Dat ik maar snel moest terug komen omdat ze dan ff van zijn verhalen over me af waren (in de goede zin dan).
Als je vriend echt van je houdt, had hij al lang weer contact met je opgenomen.
Misschien nog iets harder, maar waarschijnlijk is hij alweer op zoek naar een ander om geld van te krijgen en papieren te krijgen om naar Nederland te komen.
Ik weet dat het echt lastig is om mee om te gaan, maar je doet jezelf op deze manier meer verdriet aan dan dat je al hebt. Je houdt je op dit moment vast aan een illusie…
Nogmaals, ik wil niet te hard voor je zijn, maar wil je alleen laten zien wat mijn mening is uit de verhalen die je vertelt.
Je mag me toevoegen op msn als je wil hoor ([EMAIL=“talatje@hotmail.com”]talatje@hotmail.com).
Groetjes Saar
.
nou daar kom ik met mn verhaal,ik ben getrouwd met een tunesier,maar we hebben besloten te gaan scheiden,ik ben in juni 2006 daar geweest in sousse en heb daar mn huidige lover leren kennen.ben in juli teruggegaan ,in augustus en september en zie hem deze maand ook,alleen nu in egypte omdat tunesie zogezegd niet veilig is v hem en mij aangezien ik nog getrouwd ben en hij ook,hij zegt tegen mij dat hij zn scheiding heeft aangevraagd en we hebben zn meisje ook op straat gezien en hij is met mij meegegaan en heeft haar laten staaan,nu word mij door mijn ex (nog niet)gezegd dat mijn nieuwe lover gewoon nog getrouwd is en in sousse woont met zijn vrouw,dat het feest van het trouwen gewoon is doorgegaan etc etc,kortom hij loopt me gek te maken en ik weet niet wat te geloven,ben op het begin wel bij zn vader geweest maar zn moeder ziet het als een schande dat hij iets met een getrouwde vrouw heeft met kind notabene,hij had zn visum in het zwart geregeld,en dat heeft zn moeder gevonden en heeft zn paspoort afgepakt,daar stond ik dan op 5 september oip schiphol,geen idee waar hij was.hij had het helemaal gehad en als ik aan hem vroeg hoe zit het nu met je trouwen dan word hij kwaad en maakt hij ruzie,we doen nu voor zijn moeder en de rest van eidereen alsof het uit is maar dat is het niet,als hij over 1 week zn neiuwe paspoort krijgt gaan we lekker een week nr egypte en kunnen we doen wat we willen,ik word gek van deze forbidden love,alles moet geheim,zn moeder houd hem als een havik in de gaten,ik was er afgelopen september,heeft hij maar 3 nachtjes bij me geslapen omdat hij niet weg mag van huis,vd rest wel heel lief een vriend van hem bij mij,is een close maatje geworden en zegt dat ik me nergenes druk om moet maken en dat mn lover super gek is op me,hij uit het alleen iets minder.maar wel een top week gehad met hem,lekker naar sidi bou said geweest en al,maar hij zegt dat het de volgende keer toch egypte moet worden daar tunesie gevaarlijk is.ook heeft hij een advocaat(die ik ontmoet heb)die mn scheiding wel wil regelen,maar hoe gaat dat in zn werk weet iemand dat.???
weet je waar ik alleen zo bang v ben,dat ik de plane neem naar cairo en dat daar dus niemand is,…zit ik daar 1 week,alleen.pfffffffffffffff ben gewoon bang er gaat zoveel verkeerd met deze relatie maar we gooien de handdoek niet neer,we zullen winnen op het einde!!(zijn woorden)maar goed,hoe weet je of iemand oprecht is en niet liegt en wie weet is hij nog getrouwd en heeft ie mij erbij,zn moeder heeft ook zn mobiel afgepakt dus ik moet hem nu telkens bellen op een nummer van zn vriend.via via gehoord dat hij dus getrouwd is,nog steeds,en idd over die week dat ik daar was wisten ze mij te zeggen dat zn vrouw 3 nachten alleen was omdat hij naar libye was ofzo,ik word gek weet niet wat ik moet geloven en moet doen,ben helemaal depri zonder hem en wil scheiden,maar mag van hem niet nr tunesie komen,krijgt hij gezeik met de politie,nu moet ik ook zeggen dat mn ex en deze in contact staan met elkaar,…nl het zusje van mn ex is verloofd met de neef van mn huidige lover,dat maakt het ook klote,pfffffffffffff help ik word gek maar wil hem niet kwijt,hem gewoon maar geloven dan???en nr egypte gaan???ik weet het niet meer hoor:(
zoui zo graag willen weten wat de waarheid is,hij draagt wel mijn ring met mn naam erin,en hij heeft m altijd om,gisteren nog onverwacht op msn,en dan zie ik mn ring,…die draag je niet bij je vrou thuis toch,ik zie hem stralen als hij mij ziet,…zegt de liefste dingen,die vriend ook verzekerd mij dat ik zn grote lifede ben,op straat loopt ie trots naast me,ik vetrouw mannen gewoon niet zo goed,en denk te veel dat is mn probleem,maar zou weleens willen weten wat een buitenstaander ervan denkt.kusje!
heeft iemand eravring met scheiden van een tunesier by the way??graag info mijn kant op,wil het snel regelen
Hoi Babour,
Goh zeg, ik dacht dat ik in een rare situatie zat maar als ik jou verhaal lees, dat is nog veel ingewikkelder precies.
Ik weet niet wat ik moet denken over de hele situatie. 't Is allemaal toch maar raar hoor van dat je niet naar Tunesië mag komen omdat het te ‘gevaarlijk’ is…? In welk opzicht gevaarlijk dan? Wat zou er kunnen gebeuren? En hoe kan je nu trouwen met hem als hij nog getrouwd is? En wat ik hoor over dat hij valse papieren of wat was het ook weer? Als die zich daar al mee bezighoudt, wat is het volgende dan? Daar zou ik schrik van krijgen…, echt, daar zou ik van terugschrikken. Waarom scheidt hij gewoon niet van zijn vrouw? Dat kan toch niet zo moeilijk zijn of wel? En dan pas kan hij de volgende stap zetten maar zoals het er nu uitziet, weet ik niet of er van veel vertrouwen sprake kan zijn. Ik krijg er eerlijk gezegd schrik van maar jij moet natuurlijk zelf aanvoelen of het goed zit of niet, jij kent hem beter (of misschien toch niet goed genoeg…). Ik wens je in ieder geval het beste en hoop dat het goed afloopt.
Babour, je hebt hier een stukje kunnen lezen van mijn verhaal maar als je naar het Turks forum gaat en gaat zien bij ‘vakantieliefdes in turkije’ (waar ik een tunesier heb leren kennen) en je gaat naar het onderwerp ‘wie kent Kader…’, kom je mijn hele verhaal te lezen want intussen is er al meer gebeurd dan dat ik hier heb kunnen neerschrijven. Maar daar kan je het hele verhaal lezen. Misschien heb je er wat aan, of misschien ook niet. Maar wat wel duidelijk zal zijn is dat niet iedereen zomaar te vertrouwen valt…
Groetjes en het beste nog,
Doorntjes
nou het is gevaarlijk in die zin,dat als mijn ex en die moeder echt kwqaad willen doen ze de politie op ons af kunne sturen en daar is overspel een heel groot iets,hij kan naar het gevang ervoor gaan,hoop gezeik dus,dat weet ikwel,en over de scheiding hij zegt dat die is aangevraagd dus ik weet het allemaal niet,hoop gezeik en toestanden,hoop dat dat snel over is nu we doen of het uit is,is pas een weekje hoor,hij ziet vanaaf de advocaat en we horen dan meer,ik houd het hier wel op de hoogte,ps er gebeurd heeeeeeeeeel veeeeeel in tunesie onder de tafel en in het zwart dat is niets speciaals.![]()
Sorry dames, maar GTST, The Bold & the Beautiful, and ATWT samen zijn niets bij juliie verhalen… denk toch eens na!!!
Jullie worden in de maling genoemen waar je bij staat. Denk je nu echt het geluk te vinden bij zulke mannen?? Natuurlijk zit zijn moeder als een havik op hem, in Tunesië zien ze zo ondertussen veel van dit soort “schoondochters” langskomen. Jullie weten hoe de Tunesische mannen een slechte naam hebben in Europa, in Tunesië hebben Europese vrouwen ook een erg slechte naam…hoe zou dat zou kunnen?
Ik krijg de neiging om te zeggen:“zoek het lekker zelf uit, je zet jezelf in deze idiote situatie, en vraag geen zogenaamde hulp aan mensen die dan voor jou moeten gaan nadenken?”
Jullie maken een zooitje van je leven en helaas ook dat van je kinderen die uit deze kortstondige relaties worden geboren.
Klinkt allemaal hard nu, maar er wordt meer dan genoeg gewaarschuwd op deze site en op de “prikbordpagina” van de tunesie.startpagina.
bedankt vooor de reactie,maar weet wel beter.ik kan er ook niets aan doen dat ik verliefde ben op tunesie en alleen op tunesiers val,ze zijn niet allemaal slecht vergeet dat niet.
Dat Tunesiërs niet allemaal slecht zijn weet ik heel goed, ik ben zelf al 18 jaar getrouwd met een Tunesiër. En met véél plezier en geen spijt kan ik zeggen!!![]()
Maar ik moet wel even kwijt dat er ook een manier van verliefd worden is, sommige dames zien alleen maar de mooie bruine ogen, en alles wat daar bij komt kijken, en meteen onder de indruk zijn van lieve woorden.
Kijk eens rond en een beetje verder dan alleen dat. Ruby schrijft een column op een Belgische site en lees haar verhalen eens, dan zie je hoe het “echte” leven in Tunesië is. http://www.femistyle.be/nl/woestijn/woestijn.shtml
Probeer je eens voor te stellen hoe jullie situatie is als jullie allebei de middelbare leeftijd bereiken, dat is tenminste het doel lijkt me als je wilt trouwen, dat je samen oud wordt. Heeft hij op dit moment een baan, wat zijn de toekomst verwachtingen daarvan? Hoe is jullie financiële situatie? Ga jij in Tunesië wonen of hij in Europa? Hoe denk je dat hij zal wennen in Europa? Lijkt luilekkerland hier, maar op het moment is het zéker geen pretje voor buitenlanders uit Arabische landen!!! Toch belangrijke zaken lijkt me.
Nederlandse/Belgische vrouwen die alleen op Nederlanders/Belgen vallen ruilen hun man toch ook niet snel in voor een andere als ze ineens weer verliefd is geworden? Nou ja, sommigen misschien wel…ook daar heb ik geen goed woord voor over, zeker als er kinderen bij betrokken zijn.![]()
Er zijn zoveel westerse vrouwen gescheiden van Tunesiërs en dan is het vaak de man die de schuld krijgt, terwijl ik denk dat er door de vrouw niet goed nagedacht wordt.
Fr@ncis
Hoi Babour,
Amai, dat lijkt me daar niet allemaal simpel precies. Ik weet niet goed meer wat te zeggen eigenlijk. Hopen dat alles maar goed afloopt.
Veel sterkte,
D.
Ik denk dat deze dicussie hier moet eindigen. diegenen die daar over door willen praten op de manier waarop dat nu gebeurd moeten dan maar met elkaar mailen of elkaar toevoegen op msn. Dit is een heen en weer gepraat op niks af. Natuurlijk raken vrouwen verliefd en ook gaat dat vaak ook heel goed, maar de verhalen die ik hier lees gaan me toch echt te ver.Het lijkt wel een wedstrijd wie er het eerst getrouwd is, doe toch eens rustig aan en leer elkaar kennen, als er ware liefde in het spel is kan dat geen probleem opleveren, en dan spreek ik ook uit eigen ervaring. Maar ik ben niet van plan mijn hele priveleven op dit forum te gooien, daar is dit forum niet voor bestemd. Vragen over visa’s e.d. kan ik me voorstellen en ook vragen over hoe men leeft in Tunesie maar de berichten hier gaan wel erg ver en raken kant nog wal. Sorry maar bij deze sluit ik dus deze discusie en kan iedereeen die gewoon wat over het leven in Tunesie wil weten kan altijd een nieuw item aanmaken.
Groetjes,
Marianna