Ik zit in precies hetzelfde schuitje. ik weet het allemaal niet zo goed
Binnen een 5-6 tal weken trek ik een weekje naar hem om mekaar wat beter te leren kennen, ik zie wel hoe het dan verder verloopt, voel me er op het ogenblik wel goed bij, maar wie zegt dat dat niet plots kan veranderen?!
heeey
om hem hierheen te halen moet je hem uitnodigen. het is niet makkelijk om een tunesier hierheen te krijgen. ik heb dit ook al geprobeerd en bij mij is het nog niet gelukt. veel suc6 iig.
hoe oud zijn jullie eigelijk? en heeft je vriend ook vast baan ofnie?
gr sas
Als hij nou voor een weekje naar hier (België) wil komen ofzo, is dat dan ook zo’n gedoe? Of is dan een reispaspoort of iets dergelijks voldoende?
wat is je email dan kan je wel toesturen wat je allemaal nodig heb
Hey :king: Ik heb nog niet zo lang geleden iemand leren kennen uit Tunesie via internet. Ik heb die nog niet gezien, alleen op webcam. Hij zit iedere dag 6-7 uur in ne internetcafé om met mij te kunnen chatten want heeft zelf geen pc. (is dan wel duur voor hem, zo’n internetcafé) Hij heeft 3 foto’s van me op zijn skyrock pagina gezet en bij gezet dat hij me doodgraag ziet. Stuurt me hele dag door smsen.
Tegen een andere Belgische viendin van hem (waarvan hij niet wist dat ik die ook kende) zei hij dat hij me doodgraag ziet en alles voor me zou doen. En dat hij enkel nog me mij wou msnen. Hij heeft dan ook al zijn vriendinnen gedeleted op zijn skyrock pagina.
Hij heeft al gezegd tegen me dat hij mijn zoontjes ziet als de zijne.
Nu wil hij natuurlijk dat ik naar daar kom, maar ik heb geen geld voor een ticket. :crybaby: En ik moet er dan nog 2 kopen ook. Want hij wil mijn zoontje ook leren kennen. Hij wil dat wel betalen voor me, maar dan heeft hij geen geld om er een mooie vakantie van te maken. Hij wil ook iets huren ofzo of op hotel gaan als ik er ben, want we gaan geen privacy hebben thuis bij hem (zn ouders, en 5 broers en zussen)
En naar hier kan hij toch nie komen. Ik wil al dat gedoe niet voor een visa aan te vragen.
Wat vinden jullie van mijn situatie? Mag ik jullie mening. Ik weet ook niet hoe ik aan geld kan geraken… :crybaby: Is allemaal moeilijk. Ik heb niet het gevoel dat hij me maar wil gebruiken voor een ticket naar hier. Het kan wel natuurlijk. Dat dachten ze van mijn ex ook, maar die is toch 5 jaar samen gebleven met me en heeft toen pas gevraagd om met me te trouwen, wat ze dan nog geweigerd hebben, waardoor onze relatie kapot gegaan is. Veel ruzie en zo en geen toekomst niet meer samen zien… (hij was illegaal hier) En dan heb ik het maar uitgemaakt met hem.
Ik ben wel weer bang dat het allemaal zo zal lopen. Ik zal zeker niet meer in Belgie vragen om te trouwen. Dat lappen ze me geen tweede keer.
Groetjes aan iedereen en ik hoop iets te horen. :dag:
heeey roosje,
hoe lang ken je hem? ik zou als ik jou was niet hard van stapel lopen.
en ik raad je aan om voorzichtig te doen.niet omdat het een tunesier is, helemaal niet. ik heb zelf ook een hele lieve tunesier als vriend.
maar omdat het toch wel via internet gaat.
als je hem echt willen leren kennen in ‘real life’ dan zou je idd op vakantie er heen moeten gaan. misschien moet je eerst sparen voor een ticket aan gezien je aangeeft geen geld te hebben.
als het goed zit tussen jullie kan die toch ook wel even wachten???
ik wens je verder heel veel suc6 & hou ons op de hoogte
groetjes sas
Hij gaat vragen aan zijn tante die in Brussel woont om contact met me op te nemen, en mijn vriend denkt wel dat ze ons kan helpen met geld.
En ja, inderdaad, ik ga maar kunnen weten in real life of het echt klikt natuurlijk. We zien elkaar wel op webcam, das toch al iets. Het is nu 22u30 en we hebben juist 7 uur met elkaar zitten chatten.
Ik word niet rap verliefd maar vanaf dat ik hem de eerste keer zag in de webcam was ik op slag verliefd.
heeeey,
als zijn tante zou willen helpen is dat mooi tog dan heb je toch de kans om hem te ontmoeten. zo jullie chatten wel lang met elkaar,
hoe oud ben je eigelijk? en hoe oud is hij?
denken jullie over velen dingen hetzelfde of is het totaal verschillend?
waar uit tunesie komt vandaan?
groetjes sas
:wereld: Hey ik word er in januari 30, en hij is 27, oud genoeg dus om wat verstand in ons hoofd te hebben. Ik moet eerst zijn tante leren kennen en dan gaat hij voorzichtig vragen aan haar of ze ons aub wil helpen voor de tickets. Zijn tante woont in Brussel, niet ver van Antwerpen dus.
Hij is al bezig met me woordjes Arabisch te lezen :wacko: En ik heb de indruk dat we zo op alles wat op hetzelfde vlak zitten. Het is soms moeilijk om alles uit te leggen, ik kan wel Frans, maar het is nog voor verbetering vatbaar. Dus ik zit dan altijd te chatten met mijn woordenboek bij me.
Hij is niet superknap ofzo, echt niet, maar hij heeft iets. :wub: :wub:
En hij woont in Ilmanara, Gabis, op zo’n 100 km van Djerba. Ik heb zijn adres hé, voor moesten er plots vliegtuigtickets uit de lucht komen vallen. :dope:
Groetjes
eindelijk… ik ga de 29ste dan naar mijn vriend in tunesie. Ticket al gekocht, paspoort aangevraagd… Ik ben dolgelukkig nu :finger: En ik zal nog gelukkiger zijn als ik daar ben.:wub:
heeeey
wat leuk dat je gaat
gaat je zoontje ook mee?
en zijn tante al een beetje leren kennen?
heel veel plezier & we horen wel hoe het was tog?
groetjes sas
Ja se, ik laat zeker en vast iets weten!! Min zoontje blijft 2weken bij vrienden van me zodat hij gewoon naar school kan blijven gaan.
Zijn tante heb ik nog niet gezien, die zit nu zelf ook in tunesie tot volgende week. Maar die wil me nog zien voordat ik naar tunesie ga en mijn vriend wil ook een geschenk aan haar meegeven voor mij.
hey!
ik heb ook een vriend in tunesie,op vakantie leren kennen en contact blijven houden omdat we toch wel heel erg gek op elkaar zijn!we bellen en smsen elke dag en hij komt nu ook bijna elke dag op msn, en zijn familie is hartstikke lief voor me, ik heb een van zijn broers en een neef van hem al een beetje leren kennen en gaat dus hartstikke goed!
alleen mijn familie is er niet zo super blij mee… ze vinden hem hartstikke aardig en lief en leuk enzovoorts, maar met al die verhalen van bezznis, dat hij uit tunesie komt en dat hij een moslim is twijfelen ze toch heel erg! we zijn er wel eigelijk al van overtuigd dat het hem niet om mijn geld gaat of om naar nederland te komen,hij heeft me nog nooit ergens om gevraagd als het om zo’n dingen gaat… maar ik mis heb verschrikkelijk en omdat hij studeert in tunesie aan de universiteit zou het makkelijker zijn om hem voor een weekje of 2 hierheen te halen, gewoon als vakantie.heeft iemand hier ervaring mee?ik zou het graag willen weten,ik weet wel dat het een heel gedoe is om hem hier voor vast heen te halen want mijn tante heeft ook een relatie gehad met een tunesier, maar dat was toen wel gelukt!ik zou het heel erg leuk vinden om hem mijn huis te laten zien en elkaar natuurlijk weer te zien, en hij heeft ook familie hier in nederland wonen, dus dan zouden we die ook kunnen gaan bezoeken.(we hebben nu bijna 5 maanden)
alvast bedankt!
groetjes xx
update van me:
Ondertussen gelukkig getrouwd met Hamdi, opgenomen in zijn familie, een heel goed contact met zijn tante hier in België. Bekeerd tot de Islam… (en niet omdat ik moest van mijn schat). Mijn leven is zo verandert en ik ben zoooooo gelukkig…
Miss Tunisie, ik heb je een mail gestuurd naar je hotmail
Grts
Hoi, ik ben een paar dagen een terug uit Tunesie.
Heb een jongen van 23 leren kennen in hotel el mouradi club kantaoui. Hij werkt daar achter de bar.
Ik heb sterk mijn twijfels nu ik al deze verhalen hoor.
Hij heeft me voorgesteld aan zijn familie, en ze waren heel vriendelijk. Zijn moeder had een maaltijd met couscous voorbereid. De volgende dag zei hij dat zijn moeder wenste dat we zouden trouwen…toen had ik wel iets van Hmmm…beetje vroeg.
En natuurlijk wenst ze dat als het om Europese papieren gaat. Zou het oprecht kunnen zijn? Mijn verstand zegt nee, mijn hart zegt ja. Als het allemaal een leugen is, hoe kunnen ze dan zo erg spelen met gevoelens?
Hij vertelde me aan de telefoon, hoe hij stil bleef staan voor de kamer van het hotel waar ik verbleef, en hoe hij op werk verkeerde drankjes inschonk omdat hij aan mij dacht…mijn hart smelt op zo’n moment. Zijn het zijn trucjes waar ik dan intrap?
ok, het zit zo.
Nu weet ik dat het hem op de papieren ging.
Hij zei namelijk dat als het hem om de papieren ging dat hij wel met zijn nicht in engeland was getrouwd. Toen ik hem om het telefoonnr van zijn nicht vroeg kon hij me die niet geven. Voor mij dus einde lovestory.
Eerdere aanwijzingen, meiden hier hebben jullie ook wat aan, gebruik je verstand en niet je hart:
- hij begon te snel over trouwen
- hij stelt me al na 3 dagen aan zijn familie voor en zijn moeder heeft daarna gebeden dat we zouden trouwen (ahum)
- vertelt alleen maar dat hij voor het eerst verliefd is, dat hij voor het eerst een meisje naar huis meeneemt. -yeah right, voor de duizendeneenste keer zeker- Hij werkt aan de bar en is aantrekkelijk. Hij kan vrouwen genoeg krijgen.
- vertelde al tijdens de vakantie dat andere mensen jaloers zijn op hem en dat ik niet moet geloven wat anderen zeggen. Hij was zeker bang dat ze hem zouden verraden dat het alleen om papieren ging.
- vertelde niks over tunesische mannen die naar europa willen. Als hij echt van je houdt vertelt hij heus wel dat veel mannen je willen gebruiken en dat hij dat nooit zou doen.
- Bij het afscheid nemen toen ik weer naar Nederland ging waren zijn vrienden erbij. Zeker om op te scheppen. Die waren tevens ook op zoek naar een Europese vrouw, zogenaamd vanwege de Europese mentaliteit. Als je echt van iemand houdt neem je toch alleen afscheid, en dan neem je toch tijd voor jezelf.
Ik voel me achteraf zo bedonderd en zo stom. Gelukkig zie ik het al na een paar dagen sinds ik terug ben wel in.
Pas op, want zo een Tunesier heeft overal een antwoord op. Als je al iets hebt van Hmmmm…klopt dat wel? Dan weet je dat er iets niet klopt. Als je zeker weet dat hij het meent dan zal je dat wel voelen en het zal niet nodig zijn om te twijfelen.
Hmm rot voor je meis.
Gelukkig dat je er op tijd achterkwam!
indd goed dat je er zo vlug achterkwam… Met iemand die in een bar werkt zou ik ook nooit willen trouwen want die kunnen alle vrouwen krijgen die ze maar willen. En je zult voor hem wel de zoveelste op de rij geweest zijn.
Let op, alle moslims willen vlug trouwen omdat een relatie niet mag in de islam. Voor euopeanen is dat moeilijk te begrijpen. Maar een man en vrouw die niet getrouwd zijn en die kussen, sex hebben, kortom, leven zoals een getrouwd stel, dat is een zonde
En ja, veel mannen willen trouwen met een europe om de papieren. Ik zou in hun plaats hetzelfde doen want in dat land heb je toch weinig kans op een goede toekomst en Tunesie doet niet veel voor hun inwoners.
Ik ben nu 3 maanden getrouwd, en alles gaat goed. Ik heb ook wel eens getwijfeld of dat het niet voor de papieren was, maar dat kwam omdat andere mensen me lieten twijfelen. Ik weet wat mijn man voor me voelt…
Hij laat dat ook aan me merken.
Ik ben ook echt opgenomen in mijn schoonfamilie en leer meer en meer arabisch om met hen te kunnen praten.
Het is wel niet gemakkelijk, zo’n gemengd huwelijk en zeker niet met een man die nog nooit in europa geweest is. Het vergt aanpassing aan onze leefgewoontes en cultuur. En meestal hebben ze hoge verwachtingen als ze hier komen. Dat ze vlug werk zullen hebben, veel spullen kunnen kopen, maar dat kan dan wel eens dik tegen vallen.
Nu, ik ben gelukkig hé en mijn man ook en het is dat dat telt.