ik las dat jij en je vriend bezig zijn met het aanvragen van een visum.
zou jij me wat informatie daar over willen geven ik zelf heb ook een tunesiesche vriend.
en ik zou hem heel graag naar hier halen maar weet niet precies hoe het in zijn werk gaat.
ik weet dat het een heel gedoe is.
en ik vroeg me ook af is het makkelijker om daarheen te imigreren dan voor hun hierheen te imigreren?
voor ons maakt het echt niet uit waar we wonen zolang we ons leven maar samen kunnen delen.
gelukkig ga ik 23 november naar hem toe ik spreek hem wel dagelijks en we msn (met webcam) bijna iedere dag maar is toch ander ik miss hem heel erg. en wil graag samen met hem zijn.
groetjes cynthia
Hoi Cynthia!
Ja ik snap je! Ik mis mijn vriend ook ik ga vandaag even mailen met het ministerie van buitenlandse zaken je hoort dan wel even hoe en wat.
Waar ga je naartoe de 23ste ik vertrek de 24ste haha.
Het wonen in tunesie is makkelijker maar voor de toekomst is nederland een stuki beter maar makkelijk is het niet. Dus sterk staan en je liefde niet zomaar opgeven!
Hoe oud zijn jij en je partner eigenlijk en hoe lang zijn jullie al samen?
Gr
hey hallo ik ben 23 jaar en mijn vriend is 24.
en je hebt gelijk de toekomst in nederland zal beter voor ons zijn dan dat we daar zouden wonen.
we zijn nu een half jaartje samen dus nog niet zo lang.
maar we spreken elkaar elke dag en proberen zoveel mogelijk te msnen ( met webcam) maar das natuurlijk niet altijd mogelijk.
ik ga naar port el kantaoui en mijn vriend zelf is geboren en getogen in sousse.
en ik weet dat we sterk in onze schoenen moeten staan en dat onze liefde sterk genoeg moet zijn.
maar ik ben er van overtuigd dat,dat ook zo is tussen ons.
mijn oom heeft zelf een vrouw uit rusland gehad en heeft dus het gedoe met visum aanvragen en dergelijke ook gehad dus ik weet waar ik aan begin.
maar inmiddels is er veel verandert in de wet dus hoe het er nu aan toe gaat weet ik niet.
ben net weer terug en ik mis hem nu dus kei erg. ga in januari weer terug. veel gepraat de laatste week en het zal echt niet makkelijk worden maar we gaan er allebei voor. hebben de afgelopen week al de nodige problemen gehad vooral met zijn vrienden zijn familie accepteerd me volledig en die zijn ook blij voor ons met z’n 2en maar zijn vrienden zijn nog al jaloers en proberen dus alles om ons uit elkaar te krijgen.maar inshallah alles komt goed .maar 1 heel belangrijk punt blijf praten over alles en dan niet alleen ik hou van je en ik mis je en alles wat daar mee te maken heeft, maar vooral over de cultuurverschillen en dat soort dingen. groetjes ilze
HOi Ilze!
Gelukkig dat alles goed is gegaan ik ben super blij voor je dat de familie van je vriend je helemaal accepteerd! Echt top! Mijn schoonfamilie is echt helemaal tof en gelukkig ook al de vrienden van mijn vriend(nu onderhand gezamelijke vrienden) Je moet idd blijven praten en dat is super belangrijk!
Super dat alles zo goed gaat!
Hou vol en sta sterk dan komt alles goed.
Liefs Tunisian Girl
hoi allemaal, ik heb het forum een beetje door zitten lezen en las ergens dat als je vriend je voorstelt aan zijn ouders dat het dan echt wel goed zit en dat hij het serieus meent met je. Dat dacht ik ook maar dat is dus niet altijd zo.
Erg pijnlijk allemaal om erachter te komen dat ik niet de enige was die hij meenam naar zijn familie.‘Mijn vriend’ bleek dus ook nog een ander te hebben die net zoals ik liefdevol en gastvrij werd ontvangen door de hele familie. Blijkbaar was het voor hun allemaal,inclusief alle vrienden normaal om daar niets over te zeggen tegen ons,dat we niet de enige waren voor hem ook al liet hij blijken van wel…
Ik las je berichtje over je vriend in Tunesie…
en je liet me wel even schrikken zeg…
Mijn ‘vriend’ heet ook Joe…en hij is animator deze vakantie in Monastir Center…dus ik hoop niet dat het dezelfde is :frown:
Alleen volgens mij is zijn echte naam Joe want hij is half Schots en half Tunesisch…
Kun je me verzekeren dat het niet dezelfde is :paranoid:?
Wat ik jou over ‘Joe’ kan vertellen is dat hij ten eerste geen Joe heet… En dat je niet de enige bent die hij als zijn ‘vriendin’ beschouwd…
Van wanneer tot wanneer was jij in Monastir Center ?? Ik ben net terug namelijk… Groetjes
Jaa gaar he ?? Ongelovelijke sukkels toch…
Hmm… hoe krijgt 'ie het toch voor elkaar… Want hij kuste me ook bij het zwembad… Toen moet jij er nog zijn geweest… Ze zijn zo uitgekiend…
Heb je nog wel een email-adres van hem of tel. nummer… Of heb je die van jou aan hem gegeven ??
een relatie met een bp in jullie situatie met een tunesier is er maar 5% slaagkans van de relatie. De andere 95% loopt op de klippen . Jullie zullen zeggen dat hebben we met een Nederlander of Belg ook af te wachten. Dit is waar, maar als jullie weten dat van die 95% er 80% bezness is . Jullie noemen het “kelb” .
als je een relatie willen opbouwen is het belangrijk om heel goed voorbereid te zijn en weten wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn van bezness. En het ook te herkennen voor jij het slachtoffer wordt. Ook de aandachtspunten en de tips die gegeven worden om de relatie een kans te geven, die kan je daar vinden. Niet elke relatie met een bp is een bezness relatie. Dit is aan jullie zelf om dit uit te zoeken. Je eigen relatie durven onder de loep leggen.
Een dame die het aan de lijve ondervonden heeft, die is een site gestart , haar verhaal en nog andere bezness ervaringen kan je daar lezen. Heb je twijfels in je relatie , blijf er niet mee lopen en vraag het daar . Je mag ook je verhaal vertellen op het forum of als je het liever prive wenst, dit kan. Stuur dan een pb naar de persoon die jij het meest vertrouwt. Er is ook professionele hulp voor slachtoffers van bezness.
ik heb jullie nog zoveel te vertellen maar het beste is om daar te gaan lezen en vragen te stellen. http://http://buitenlandsepartnerbe.yourbb.nl/index.php
ik heb zelf een heel goede relatie met een bp , het kan dus maar wees op je hoede.
Ik ben nu een aantal dagen terug uit Tunesie. Heb daar ook een jongen leren kennen, Hichem. Hij werkte in een winkel in de buurt van ons hotel, El Hana beach, Sousse. Na een aantal dagen met hem en zijn collega’s te hebben opgetrokken kwam ik er achter dat hij mij leuk vond en ik hem ook. De laatste dagen zijn we een paar keer samen weg gegaan. We hebben veel gepraat over wat we voor elkaar voelde en hoe t nu verder moest. Ook heb ik gezegt dat ik t moeilijk vond om hem te vertrouwen. Hij zei dat hij dit goed begreep en dat er ook veel slechte mannen waren die op de verkeerde dingen uit waren bij meisjes. Hij was zo niet en hoopte dat ik dat kon geloven. Maja, dat valt natuurlijk nog niet zo mee. We hebben afgesproken dat we contact houden en dat ik over een tijdje terug ga om hem beter te leren kennen. Hij neemt dan een week vakantie zodat we er echt achter kunnen komen of we bij elkaar passen. We spreken elkaar nu elke dag over de telefoon en sms (wat trouwens wel een erg duur grapje is). Zoals het er nu naar uit ziet ga ik eind november, begin december terug. Het is fijn om hier andere verhalen te lezen. Ik sta er in ieder geval niet alleen voor :). Wel brengt het voor mij nog meer twijfel met zich mee. Ook ik kreeg bij ons afscheid een cadeau en ook mij wilde hij graag voorstellen aan zijn familie. Ik dacht dat dat in ieder geval wel een beetje moest bewijzen dat hij mij leuk vind. Maar dat is dus niet altijd het geval. Ach de tijd zal leren of het de moeite waard is… tot die tijd blijf ik gewoon lekker dromen
Ik ben net een goede week terug uit tunesie (hammamet) en heb daar nu ook een vriend zitten zijn heel gek op elkaar en hebben elkaar super goed leren kennen.
veel gepraat over van alles en nog wat
nu wil ikh em graag met de kerst en oud en nieuw naar nederland halen voor 10 dagen wie kan mij vertellen hoe ik het aan moet pakken en wat ik moet doen???
Mijn email is [EMAIL=“raasing9@hotmail.com”]raasing9@hotmail.com
je mag me ook mailen