Meehelpen op het Forum

Hey Guila din Balauseri,

Als je forum beheerder wilt worden is het wel handig als je een beetje weet hoe de website werkt, en regelmatig op de website komt. Als je over een maand weer contact met me opneemt kunnen we samen kijken of je wat kan betekenen voor het Roemenië Forum. In de tussentijd ben je vrij om te reageren op vragen in het Roemenië forum, en kun je de website een beetje aftasten.

Groetjes Christel

Als iemand zijn diensten aanbied als vrijwilliger, dan lijkt het me wel zo netjes dat de site contact opneemt, en niet andersom. Ik zou bij het antwoord echt gaan twijfelen of dit forum iets voor mij zou zijn. Graag of niet.

Ben het met Jenny eens!

Jenny, daar heb je een punt. Maar het idee achter de schermen was / is : Als iemand echt interesse heeft en over een maand contact opneemt (en in de tussen tijd dit forum verkent)de kans groter is dat iemand zich inzet voor een forum. Als ik over een maand een berichtje stuur, is de kans dat iemand de hele maand amper op wereld wijzer is geweest en door mijn aanbod toch denkt oh ja leuk!

Ik kan wel zien hoeveel berichten iemand gepost heeft, maar ik kan niet zien hoe vaak iemand heeft ingelogd, en hoeveel uur deze persoon op de site heeft meegelezen. Door het initiatief in dit geval te laten bij Guila din Balauseri, kan hij zelf overwegen of hij het echt leuk vindt om forum beheerder te worden. En komt het vanuit hemzelf.

Uiteraard als iemand zichtbaar actief is, en graag forumbeheerder wilt worden over bijvoorbeeld twee maanden (door bijvoorbeeld werk, of vakantie) neem ik wel contact op. Zo had ik op het intranet theomolenaar groen gemaakt, met daarbij de melding dat ik over 2 maanden contact kon opnemen omdat hij interesse had in het China forum.

"Beste…

Leuk dat je interesse hebt om beheerder te worden op dit forum. Onze ervaring is dat beheerders hun taken beter kunnen vervullen op dit forum als ze de weg een beetje kennen. Ik zou je dan ook willen vragen of je eerst wilt kijken of dit forum bij je past. Door het forum te bezoeken, door te lezen én uiteraard door vragen van lezers te beantwoorden. Over een maandje zal ik contact met je opnemen en dan kunnen we kijken of het beheerderschap echt wat voor je is.

In de tussentijd: veel plezier!

Met vriendelijk groet,

Christel
Stagaire wereldwijzer reisforums"

• Updated - - -

De achterliggende boodschap is min of meer gelijk, maar op een vriendelijkere manier gebracht.

Het feit dat hij zich speciaal aangemeld heeft om forumbeheerder te worden lijkt me al duidelijk genoeg dat het initiatief uit hemzelf komt.
Daarnaast kun je aan het aantal updates en beantwoorde vragen dat iemand post prima afleiden hoe vaak iemand online is, want als hij-zij alleen maar inlogd, meeleest maar verder helemaal niets plaatst of beantwoord, dan vraag ik me ook af in hoeverre die persoon een aanvulling gaat zijn, ongeacht zijn/haar aantal logins en verblijvingen op de site.
(daarnaast: ik heb deze site regelmatig halve dagen open staan, maar dan kan het ook zomaar zijn dat ik daar uren niet naar kijk, maar dan ben ik nog wel ingelogd, dus hoe lang iemand ingelogd is, dat doet er mijns inziens ook helemaal niet toe.

Ik plaats het ook nog maar een keer hier want ik heb niet het idee dat er iets mee gedaan word; word er nog iets met het stage in het buitenland forum gedaan?
Ik heb je opgegeven omdat het mij leuk leek om beheerder te zijn, echter kan ik geen aanpassingen maken/ nieuwe topic openen/ forum actief maken etc. omdat ik maar tot 1 enkel topic toegang heb. Sorry, maar zo vind ik er niets aan en besteed ik mijn tijd liever aan andere dingen.

hoi hoi Christel K,
ik ben dus ron ik zou graag de behherder rol op mijn willen nemen voor het egypte forum , ik kom al zo 24 jaar in egypte ben overal geweest en nog steeds ik reis zo elk jaar minmaal 4 keer per jaar af naar egypte nu juli ga ik weer 4 weken en nu staat aswan ook op mijn programma ! zelf heb ik een facebook pagina over egypte waar veel info te verkrijgen is over egypte niet alleen voor reizigers maar ook van de Hollanders die aldaar wonen en werken ! ik hou mijn van harte aanbevolen dus als ik deze rol mag beheren alvast bedankt Groet Ron.

Hoi ijkee,

Het stage buitenland forum is uit meerdere onderdelen opgebouwd, namelijk een deel voor vragen en discussies ( waar je dan beheerder van zou worden) en deze is vergelijkbaar met een gewoon forum, waar je dus ook aanpassingen kan maken, nieuwe topics kan openen etc. Dit is allemaal wel mogelijk hoor.

De andere delen hebben betrekking op organisaties en de projecten die dan worden geplaatst e.d. Dus er zijn zeker wel wat mogelijkheden!

Zlata :wink: ik had al via pb contact gehad! is al afgehandeld.

• Updated - - -

Ik neem contact met je op via een pb

hoi hoi Christel K , had je mijn berichten nog gelezen trouwens over dat egypte forum ??

Ik heb je een bericht terug gestuurd

Ik had me ook als vrijwilliger opgegeven voor een eventueel duikforum, maar schrap mijn naam maar gauw door.
Zolang men zo ondoorzichtig te werk gaat, werk ik hier niet aan mee.

Krijg meer en meer het idee dat dit forum bestaat voor de adverteerders en niet voor de gebruikers.

Goh… geloof dak al vaker iets in, ongeveer, deze richting heb aangegeven.

Eens. Al maakt een stichting (officieel) geen winst…

Personeel, huisvesting, overhead… kosten zat. :slight_smile:

Uiteraard. Daarnaast ben je als stichting vrij om geld op je bankrekening te hebben staan. Wat mij betreft geen probleem.

Er wordt echter door Ikkes1967 geklaagd over TRANSPARANTIE. Wellicht heeft hij geen antwoord over zijn vragen in de helpdesk (kan ik niet meer zien nu ik geen admin meer ben). Wellicht staat het antwoord hem niet aan.

Ik snap prima dat er mensen zijn die geen vrijwilligerswerk willen doen voor een stichting die anderen betaalt.

Ondanks dat dit inderdaad al afgehandeld is, wil ik hier toch nog wel even op inhaken. Het mag dat wel uit verschillende onderdelen zijn opgebouwd, er is maar 1 topic waar ik berichten in kan plaatsen. Er werd vooraf gevraagd naar ideeën die je hebt om een forum actief te maken etc. Hoe ga ik dat doen als ik nergens anders toegang toe heb? Al mijn ideeën in dat ene topic plaatsen/openen en maar hopen dat iedereen het overzicht nog heeft het alles nog kan vinden? Nee dus. vandaar dat ik geen beheerder meer ben.

Je zou bijvoorbeeld bij het gedeelte waar alle vragen dus worden gesteld wat meer activiteiteit stimuleren door meer peilingen, vrijwilligerstips, etc. Maar ik begrijp je keuze.

Hallo ik heb interesse in het beheren van het forum Zuid Afrika. Ik zal dit samen met mijn partner doen die ook veel van Zuid Afrika af weet.