Het is jammer dat als je wilt reageren in de helpdesk op een bericht wat je gerapporteerd hebt, dat je dan de melding ‘comment is waiting for moderation’ krijgt.
Mijn vraag van 4 maart bij melding is nog niet beantwoord, en de herinnering van een paar dagen geleden staat niet online.
Mijn motivatie om berichten te melden verdwijnt hierdoor.
Ik had mij voor dit onderwerp aangemeld, omdat ik interesse had om wat meer energie in het Cambodja forum te steken. Mij werd vrij snel duidelijk dat dit forum nog steeds een beheerder heeft, maar ik vergat mij voor dit onderwerp af te melden. Het valt mij als relatieve buitenstaander op dat het onderwerp ‘Meehelpen op het Forum’ voornamelijk gevuld wordt met vrij zure / stekelige posts over processen en procedures. Wellicht is het handig dat de direct betrokkenen bij die posts eens in gesprek gaan (al dan niet onder het genot van een biertje), of als dat niet mogelijk is elkaar met privé berichtjes bestoken. Ik denk dat potentieel nieuwe forumbeheerders / admins en bezoekers hier een stuk vrolijker van worden.
Ik heb de afgelopen weken heel veel berichten van Travelmoodz gemeld. In de tijd dat ik admin was, was de regel wat je geen reclame mag maken voor je bedrijf. Een post moet met name informatief zijn, en niet draaien om de link.
Mensen die zich niet aan deze regels houden kregen een PB met uitleg over de regels, een waarschuwing en uiteindelijk een ban.
In het geval van Travelmoodz blijft er maar reclame komen. Als dit is toegestaan zou ik dat graag willen weten, dan stop ik met melden. Scheelt mij tijd, scheelt jullie tijd. Als het niet is toegestaan, dan wil ik vragen of het beleid consequenter nageleefd kan worden.
Ik heb al verschillende berichten verwijderd van Travelmoodz,omdat ik vind dat die ook niet informatief overkomen,lieve Jenny !
Het kan zijn dat ik soms iets vergeet te verwijderen,maar gewoonlijk hou ik zo’n postings met argusogen in de gaten.
Blijft maar gerust melden Jenny,het scheelt me een hoop werk om al die subforums af te schuimen.
Met vriendelijke groeten,
Georges ! :dag:
Mag ik meteen nogmaals aan de bel trekken dat er een beter admin beleid en een betere bezetting moeten komen? Zelfs met een welwillend iemand als Georges moet ik meer dan een maand op antwoord wachten - ik vind dat geen nette termijn.
Nou lieve Jenny,moet je bekennen dat ik vandaag voor het eerst deze topic las ! (anders had ik beslist veel vroeger gereageerd)
In iedergeval mijn excuses,je hebt volkomen gelijk wat betreft het lang wachten op antwoord.
Met vriendelijke groet,
Georges.
Jij hoeft je excuses niet aan te bieden. Ik heb een vraag gesteld bij de gerapporteerde berichten, die heb ik hier op verzoek van Zlata herhaald. Lijkt me dat zij die dan ook verder afhandelt.
Oudere spamberichten van Travelmoodz staan idd. nog op het forum, maar meer recente (30/04/2015, …) werden door Georges kort en goed gewist. Waarvoor dank.
Dat nieuwe berichten gewist zijn is geen antwoord op mijn vraag.
Oude berichten blijven staan, mag je dus wel een beetje reclame maken?
Waarom krijgt deze persoon de kans door te gaan met spammen? Wordt deze persoon op de hoogte gebracht van regels of worden berichten slechts gewist? Wanneer dat tweede het geval is, weet de persoon in kwestie wellicht niet hij/zij in overtreding is.
Als iemand inderdaad de regels kent, waarom worden er dan geen definitieve maatregelen genomen. Nu is het dweilen met de kraan open.
Ik wil graag helpen door spam te rapporteren en Georges en Zlata te ontlasten, maar dan is het wel handig als ik weet wat te doen. Ik hoop dan ook op een reactie van Zlata of het bestuur (want zij ontwerpen het beleid).
Als admin heb ik Travelmoodz destijds een bericht gestuurd dat het niet de bedoeling was om reclame te maken, gezien zij ook niet als organisatie aangesloten zijn bij WWZ. Blijkbaar is het dus nog steeds niet duidelijk, als de reclameberichten maar blijven komen.
Tevens is het beleid omtrent reclame maken voor mij ook niet geheel duidelijk. Echter, ik begrijp dat er nog altijd geen nieuwe admin bij is gekomen? Drukte dus voor Georges en Zlata.
Juist als er een duidelijk beleid is maak je het jezelf makkelijker. Je kan dit communiceren naar de gebruikers die in overtreding gaan én naar de beheerders en andere betrokkenen die helpen berichten te rapporteren.
Ik hoop dat ik binnenkort antwoord krijg en anders stuur ik wel weer een herinnering :chin: