Wegens een verschil van mening tussen de huidige forum admins (zaan, C4th, jenny, Danechka, Theiz) en het bestuur/beroepskrachten van Wereldwijzer over de manier waarop wij onze taken moeten uitvoeren en het beleid dat gevoerd wordt hebben wij (de forum admins), ieder individueel, besloten om zijn of haar taak neer te leggen.
Per uiterlijk 1 maart 2015 zullen wij stoppen met onze admin taken hier op Wereldwijzer. De meeste van ons zullen verder gaan als beheerder van de (landen)forums die wij naast onze taak als forum admin nog beheren. We zullen dus niet helemaal van het forum verdwijnen.
Zlata en Christel zullen, samen met het bestuur van Wereldwijzer gaan zoeken naar mensen die onze taken gaan overnemen. Mocht je je geroepen voelen om forum admin te worden kun je contact opnemen met een van deze dames.
Een verschil van mening is vaak de vermomming voor iets dat neerkomt op een “verzoek” om maar te vertrekken, maar dat wil men niet openbaar maken.
Ik loop nu dan ook de kans, dat men dit bericht zal verwijderen.
Dank en groeten aan de mensen, die het beheer tot nu toe hebben gedaan.
Nee hoor, niemand heeft ons verzocht om op te stappen. Als dat zo was had ik dat namelijk ook gewoon hier neer gezet. Het was een puur individuele beslissing die iedere admin voor zich heeft gemaakt. Geen enkele druk, geen enkel verzoek. Puur een, voor ons, onoverbrugbaar verschil van inzicht.
Dat is zeker niet het geval. Zoals Thijs hierboven schetst zijn er wijzigingen in het admin-beleid. Dat brengt voor mij een manier van werken me met zich mee waar ik me niet in kan vinden.
Onze taken op dit forum zijn vrijwilligerswerk. We werken ook (bijna) allemaal voltijd. Als het vrijwilligerswerk tegen gaat staan en teveel tijd gaat kosten is het tijd te stoppen. Dat moment is voor mij nu gekomen.
Yup, "Het waren drie leuke dagen lol2 ".
Inderdaad: geen verzoek gehad om op te stappen, integendeel. Men heeft nog geprobeerd ons aan boord te houden, maar net niet hard genoeg. We hebben een onoverkomelijk meningsverschil en een ieder voor zich heeft hieruit de conclusie getrokken dat we dan geen deel uit willen maken van het adminteam.
Voorlopig blijf ik jullie nog vervelen met plaatjes in het “spel der spellen” (ja, die verkooptraining was nuttig) het Raad de Google Streetview stad-spel.
Daarnaast ben ik nog moderator van het Groot-Brittannie forum, maar of ik dat blijf hangt nog even van een paar zaken af.
Een goed team bij elkaar zoeken kost ook veel tijd. Wanneer de huidige admins besluiten het voor het gezien te houden dan is het wel iets om bij stil te staan en na te denken of het echt niet anders kan.
Maar daar zal ook wel een bepaald beleid achter zitten, wat ik wel weet is geen enkel fora, vrijheid blijheid voorstelt, er zit altijd een bepaald motief achter waarom het op een bepaalde manier geleid dient te worden.
Ik snap het heel goed waarom er individueel collectief opgestapt wordt.
Zaan, C4th, Jenny, Danechka, Theiz Jammer om te horen dat jullie als admins vertrekken. Idd het is vrijwilligers werk en dat betekend dat je er ook zelf energie / plezier uit moet kunnen halen. Blijf de dingen doen op WW die jullie wel leuk vinden dan komen we elkaar “virtueel” nog af en toe tegen.
Succes.
Jammer maar zo te lezen wel begrijpelijk dat jullie geen admins meer willen zijn. In ieder geval veel dank voor jullie werkzaamheden en hopelijk blijven jullie allemaal nog wel veel actief op het forum!
Dankjewel voor de toelichting Helaas is het anders uitgepakt dan gehoopt. Nu het hele admin team een keus gemaakt heeft gaan we verder met een frisse start. Dankjewel voor de inzet die jullie admins hebben geleverd.
“Bezint eer ge begint”
Dit topic gaat over het “adminteam”, ik heb het hier niet over de berichten die als “lid” geplaatst worden.
ON TOPIC:
Onnoemelijk veel forums, met evenveel belangloze vrijwilligers als administrators, moderators, beheerders, …
Stel het scenario dat er ooit ergens een claim zou komen.
Administrators, Mod’s, Forumbeheerders, gewone mensen met interesse of zelfs passie die zich op een volledig vrijwillige basis inzetten op een/dit forum, maar wat is hun rechtstoestand in die hoedanigheid? Zijn zij aanspreekbaar/deels aanspreekbaar voor die taken die ze als belangloze vrijwilliger op zich nemen? Of worden ze door een wet of internetrecht beschermd? Is hoofdzakelijk het bestuur van de Stichting Wereldwijzer Reisforums als rechtspersoon verantwoordelijk ?
Een logisch pertinente vraag die een duidelijk antwoord vereist.
@Stancy admin taken, forumbeheerders taken en moderator taken worden vrijwillig Door iemand uitgevoerd. Het is wel vrijwillig maar niet vrijblijvend. Als iemand toch minder tijd heeft dan gedacht kan hij zich weer afmelden, of kan er iemand bij gezocht worden. Omdat mensen dit vrijwillig doen is het lastig om iemand daar op aan te spreken, maar als iemand enthousiast is en het leuk vindt denk ik niet dat er veel aanspraak nodig is.
Ik weet van niets. Ik ben gevraagd of ik forumbeheerder wilde worden. Vond het wel interessant te doen maar ik draag geen enkele verantwoordelijkheid voor wat dan ook. Hoe dit officieel geregeld is weet ik niet. Maar ik heb geen contract of iets dergelijks ondertekend. Weet niet of dit verwerkt is in de algemene voorwaarden.