Vertrek huidige adminteam

Er zijn fora met- en zonder commerciële doelstelling.
Ik ben zelf lid van een forum zonder commercieel oogmerk, dat al sinds 2001 bestaat: http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php. Ik ben daar al sinds jaar en dag één van de moderatoren.
Ik ben er nog niet achter, hoe dat bij dit forum zit. De prijzen van wedstrijdjes hier worden door sponsors ter beschikking gesteld, maar verder kom ik niet. Ik heb al een tijdje gezocht naar het oogmerk van dit forum. Dat is vreemd, want waarom is men daar niet open over? Of zoek ik soms verkeerd? Als dat zo is, dan zou ik een link waarderen.
Ik volg dit draadje al een tijdje, maar ik kom er ook niet achter, wat het verschil van mening tussen beheerders en de vrijwillige mods en admins is. Het lijkt echter best wel op een verschijnsel, dat je tegenwoordig in onze hedendaagse maatschappij vaker ziet. Er is de laag van de leiding, die de touwtjes in handen wenst te houden en het werk wordt verricht door mensen die zo weinig mogelijk kosten en die maar moeten doen, wat de leiding verordonneerd heeft.
Ik wind mij graag op, maar ik weet nog steeds niet, waarop ik mijn opwinding kan richten. Niet om die hier dan kenbaar te maken, maar om een oplossing te bedenken.

denk niet - wat nu het eigenlijke heikelpunt is - kenbaar gemaakt wordt of zal worden. Zal dan het nog aan te stellen adminteam niet over hetzelfde punt vallen? Dan begint t van voren af aan. Er zijn punten die niet openbaar worden gemaakt en dat hoeft ook niet want wie doet dat eigenlijk wel? Www is geen uitzondering op de regel. Helaas

het doet mij denken aan de val van de regering… Soort van kabinetscrisis…

Ik antwoord uit persoonlijke titel.

Je schetst hierboven precies waar de schoen voor mij wringt. Er is een wijziging in de uitvoering van het beleid/ van mijn taken, wat voor mij deze taken minder leuk, tijdrovender en minder aantrekkelijk maakt.

Dit is aangegeven bij het bestuur (ik stop echt niet meteen), en via Christel en Zlata heeft het bestuur medegedeeld dat mijn taken niet bij het oude zouden kunnen blijven. Ik vind het jammer dat overleg niet mogelijk is: een verandering is niet perse een verbetering, en zij die de taken uitvoeren kunnen echt wel inschatten of een wijziging meer tijd zal kosten of niet. Het bestuur ontkent dit.

Heeft een volgende admin hetzelfde probleem? Het volgen van het beleid van het bestuur zal blijven, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Wat de taken betreft: de nieuwe admin zal het altijd op de nieuwe manier doen, dus weet niet beter. Probleem opgelost. Bestuur happy want er is een volgzaam adminteam, ik happy want ik hoef geen dingen tegen mijn zin te doen waar anderen geld aan verdienen.

Brengt mij terug naar mijn eerste vraag.
Er verdienen dus mensen aan dit forum. De beheerders dus. Maar wat is dan het oogmerk van dit forum?? Het in beeld brengen -en houden- van reis-organisaties? En zo ja, welke?

Hier staat het één en ander:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=182468&page=3.

Bedankt voor de verwijzing. Ik ben een heel eind wijzer geworden, maar dak ik beter niet van mezelf zeggen.

@Christel K: Op deze website http://www.iusmentis.com/ van ICT-jurist Arnoud Engelfriet wordt hierover 't een en 't ander gepubliceerd. De voorwaarden voor herpublicatie staan op deze pagina van de website beschreven @ iusmentis.com door Arnoud Engelfriet
Lees voor wat het waard kan zijn:
“Naar een passend beschermingsregime voor forumbeheerders en bloggers” op : Naar een passend beschermingsregime voor forumbeheerders en bloggers @ iusmentis.com door Arnoud Engelfriet

P.S. Ik heb geen enkel verband of belang m.b.t. deze website of persoon.
(Ik meen mij te herinneren dat deze persoon hier ooit op het forum een reactie in een toen lopend topic heeft neergeschreven: ik herinner de gebruikersnaam of -schrijfwijze niet meer om het te checken of waarover zijn reactie ging).

Dat was waarschijnlijk in de tijd dat RosaArbil in al mijn berichten op het syrieforum heeft zitten knippen, ik daar commentaar op had en mijn berichten ‘spontaan’ verdwenen omdat ik openheid in communicatie eiste. Net als het draadje wat (door Georges denk ik) toen gestart is om mijn ban op te heffen.

:slight_smile:

Zoals de oplettende lezen misschien gezien heeft, ben ik in plaats van 25-2 (zoals ik eerder aangaf) al sinds vandaag gestopt als admin. De reden voor dit vroegtijdige vertrek is persoonlijk.

1 like