Ik denk dat Syrië meer Nederlandse toeristen trok in het verleden dan jihadstrijders nu.
Maar nu ontopic, voordat de admins onze berichten verwijderen
Ik denk dat Syrië meer Nederlandse toeristen trok in het verleden dan jihadstrijders nu.
Maar nu ontopic, voordat de admins onze berichten verwijderen
Dat zijn we zelf nog hoor! Tis nog geen maart.
Ik heb hier een tijdje meegelezen.
Het verdient aanbeveling om dringend werk te maken van jullie plan om de verschillende taken van admin, forumbeheerder, mod, … meer in detail te omschrijven en ook klaarheid te scheppen in wat de respectieve verantwoordelijkheden zijn.
Kortom : Wie doet wat en hoe ?
Zie dat andere draadje : Suggesties voor het op papier zetten van de Wereldwijzer structuur.
Wat een forumbeheerder doet, is wellicht vrij duidelijk.
Maar wat precies is de rol én verantwoordelijkheid van een admin ?
Hierboven wordt kort vermeld wat de taak van een admin zoal inhoudt. Maar elders op dit forum lees ik dat vandaag, op zijn zachtst gezegd, niet iedereen hieromtrent op dezelfde golflengte zit.
Zie : Vertrek huidige adminteam.
Het bestuur heeft de eindverantwoordelijkheid.
Maar welke verantwoordelijkheid rust op een admin, in de ogen van en t.o.v. dat ‘bestuur’ ?
En, tot slot … Het gaat hier vaak over ‘rechten’, maar wat zijn de ‘plichten’ ? Is er ook een duidelijke deontologische code ?
Het vertrek van het huidige admin-team heeft niks te maken met de algehele verantwoordelijkheden die een admin-team hebben, maar met de operationalisering. En net als bij elke verbindtenis, of dat nu een tijdschrift, een energieleverancier of een sportclub is, kunnen mensen de verbindtenis opzeggen wanneer er (grote) wijzigingen optreden. Dat is hetgeen er hier gebeurd is.
(Een deontologische code is een Vlaams iets, daar doen Nederlanders niet aan :p)
lol2
Dan toch maar ff googelen als ik jou was. Van ‘charter’ en gedragsregels ook nooit gehoord ?
Met dank aan mijn klassieke scholing weet ik ook zonder Google wel wat je bedoelt
Misschien omdat ik Nederlander ben, maar een dergelijke code heeft denk ik op dit moment niet de hoogste prioriteit. Maar ik ben geen bestuurder, en over een paar dagen geen admin meer. Ik kan niet waarmaken wat er van me verwacht wordt, en dan kan je beter stoppen.
Misschien kun jij je in de huidige wijzigingen vinden en kan je het nog eens als admin kan proberen. Misschien kan het nieuwe team het bestuur helpen met het opstellen van een dergelijke code. Als het bestuur dat wilt. Want zoals je hierboven al schetst: zij maken het beleid.
(Nee, in het Nederlands gebruik je charter ook niet in deze context.)
LineC het is allemaal onverwachts zo gelopen dus er moet inderdaad een nieuwe invulling gegeven worden aan de functie admin. Een admin zijn moet niet teveel tijd kosten en een overzichtelijke taak zijn. Zlata hebben hebben een idee van hoe we hier een invulling aan willen geven maar wellicht dat nieuwe admins hier nog betere ideeën voor hebben. Volgende week zoals je misschien gelezen hebt gaat de website verdeeld worden in continenten, dit om Wereld wijzer weer overzichtelijk te maken. Ik lees alle reacties mee en de suggesties die ik lees neem ik mee. Tot 1 maart hebben we nog admins, en volgende week gaat de indeling van de website veranderen. Dat gaat veel tijd kosten. Daarna is bedoeling om het admin team te vormen en daar invulling aan te geven. In de overbruggende fase zal ik taken op mij nemen.
De oude admins hadden uiteraard ook een idee, maar die ideeën zijn afgekeurd. Was dat niet het geval, dan was er gewoon nog een admin-team geweest.
Ik meen dat alleen het bestuur als rechtspersoon van Stichting Wereldwijzer Reisforums hier een antwoord met uitsluitsel kan geven :
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=184857&p=1076363#post1076363
De nieuwe admins mogen dus wel ideeen hebben Christel. Naar ons belangrijkste voorstel werd niet geluisterd dus meld er bij dat ideeen mogen maar binnen een nogal strak kader.
Admin zijn mocht voor ons wel veel tijd kosten. Dat was het probleem niet. Ook voor nieuwe admins gaat het gewoon best veel tijd kosten als je het goed wilt doen want er worden per dag nogal wat berichten geplaatst.
Iedereen mag ideeën hebben op dit forum, maar het is aan het bestuur hier iets mee te doen;) Ik hoop voor de nieuwe admins dat er wel naar hun ideeën en wensen geluisterd wordt, want inderdaad, admin zijn kost een hoop tijd.
Dat hoeft niet, dat ligt aan het soort rechten dat ze je wensen toe te wijzen :biggrin:
Hoi Christel, ik zou graag mee willen helpen met het duikforum Jean Michel, bedankt voor de tip!
Fijn dat je enthousiast bent. Ik ben nog aan het nadenken aan de invulling hierover. Vandaag is hier een peiling over gestart.
De peiling is hier te vinden. Mocht er besloten worden een duikforum te starten dan hoor je van me.
Stel in ieder geval beheerders aan die meer dan 500 post hebben of zo, dan weten ze al een beetje de weg hier…
Ik meld me aan als forumbeheerder Roemenië.
Lol…
Hierboven de tip in ieder geval mensen aan te stellen die meer dan 500 berichten hebben geplaatst, daaronder een bericht van iemand die zich vandaag heeft ingeschreven en in zijn enige bericht heeft neergezet dat hij wel forumbeheerder Roemenie wil worden…
C4th dankjewel voor het meedenken. Ik kijk naast het aantal berichten ook naar enthousiasme en kennis van het land waar je beheerder van wilt worden. Maak je geen zorgen en mocht ik bij toeval iemand forumbeheerder maken die toch liever geen forumbeheerder is, of niets meer van zich laat horen kan ik de actie weer terug draaien en verder zoeken.
Ik neem de taak op me om forumbeheerder te begeleiden en te helpen indien nodig. En ik hou alle bij alle forumbeheerder een oogje in het zeil. no worrries
Ik woon als expat in Roemenië. Heb een kleine twintig jaar ervaring met fora betreffende Roemenië. Op een județ na ben ik in geheel Roemenië geweest. Mocht je meer over me willen neem contact op, zou ik zeggen. In de tussentijd staat het je vrij mijn pagina te bezoeken: http://bazingaconsultancy.weebly.com/ DAt ik sinds gister lid ben van dit forum, dat klopt — de oproep voor medewerking aan dit forum circuleert onder NL en B expats in RO, vandaar.