Malaria in Kenya ?

Hoi ,

3.40 euro voor zo’n busje als op de foto met 150g. Uiteraard ben ik nog steeds overtuigd van mijn eerdere op- bemerkingen.

Als je zoals wij gemiddeld 60/80 dagen per jaar, elk jaar naar Kenya gaat, met 5 personen…

Misschien hebben we tot nu toe gewoon veel geluk gehad ?

GRTZ
Mwende

Dat scheelt behoorlijk zeg! Wij hebben ons alleen maar in Tanzania ingsmeerd met Deet, dat was in Tarangire N.P. maar dat was meer voor de Tsee-tsee vlieg.
In Kenia vorig jaar geen mug gezien (was ook in september). Nog genoeg van die bende (Deet) over… Ach we nemen het toch maar mee naar Oeganda en ook maar de Malarone…

Maar Deet is echt ook heel goor spul, ik spoot het per ongeluk op mijn sandaal afgelopen zomer en de halve sandaal was verdwenen…lekker om je daar mee in te spuiten :slight_smile:
Deze keer nemen we de Malarone mee. Als medicatie. Alleen mijn jongste geef ik wel iedere dag, want die kan niet goed aangeven wanneer hij zich niet lekker voelt. Die zegt pas dat hij hoofdpijn heeft als ie half dood ligt te gaan, tja en dat is voor malaria te laat.
Op Lamu haal je als je je niet lekker voelt gelijk een mantoux en dan weet je of je malaria hebt of niet. Oudste zit daar nu op dit moment en heeft wel pillen bij zich, maar slikt ze niet. Hij is ook te lang daar om iedere dag Malarone te slikken al gaven ze bij de travel clinic gewoon pillen mee om 4 maanden iedere dag te slikken, je krijgt er dan een brief bij dat Malarone getetst is voor een paar weken…ter info…

Gelijk heb je Saada. Intussen kent iedereen hier mijn filosofie wel ? :retard:

Las trouwens laatst nog dat iemand die al 20 jaar malaria pillen slikte Malaria kreeg en haast niet te genezen was wegens zijn resistentie tegen alle medicijnen…

Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die maar 10 of 14 dagen naar Kenya gaan liever pillen slikken, als zo vaak als jij en ik gaan, dan is dat uit den boze…

Volgens mijn arts is Malarone alleen geschikt voor een verblijf van max. 28 dagen in een malariagebied.

Nou weet ik het dus echt niet meer!
Wij gaan 7 maart voor het eerst naar Kenia en het is eigenlijk tegen mijn principe om elk pilletje en spuitje te nemen welke wordt aanbevolen. Ben in Mexico, dominicaanse republiek, Brazilie en Cuba geweest. Ook voor deze landen worden div. inentingen voorgeschreven maar dit hebben wij dus niet gedaan. Hebben wij nu al die jaren geluk gehad? en moet ik het nu wel doen? Wie het weet mag het zeggen!

Groet van vakantieganger
P.s. Complimenten voor alle bijdragen, er is hier behoorlijk wat info te vinden

Tsja… Ze schrijven die dingen niet voor niets voor. Tis maar wat voor risico je wilt nemen voor een kleine eigen bijdrage. (Groot deel van de kosten wordt vergoed via zorgverzekering)

Persoonlijk heb ik er niet lang over na hoeven denken en al die zooi gewoon gehaald.

Thanx voor de reactie Theiz,
De kosten zijn wel het laatste waar ik me zorgen over maak:smile:
Ben der gewoon niet zo’n voorstander van om al die troep in mijn lichaam te krijgen. Maar net wat jij zegt, is het het risico wel waard:paranoid:??

Voor die landen wordt Hep A en DTP aangeraden; die heb je waarschijnlijk als kind ook gehad (tenzij je van de zwarte kousen gemeenschap bent, die zijn anti-vaccinaties) Deze vaccinaties worden dan herhaalt…

In Kenia zeiden ze tegen mij dat als ze koorts kregen, een paar injecties gingen halen (die hadden daar blijkbaar geld voor).
Als je maar voor een paar weken gaat zou ik toch voorzorgsmaatregelen nemen hoewel het niet 100% garandeert dat je geen malaria krijgt.

Het beste advies daarover… Bezoekje aan je huisarts (als die verstand van reisbescherming heeft) of de GGD (of andere tropendokter maar niet te commercieel want die spuiten te graag). Dat zijn toch de mensen die er net iets meer verstand van hebben dan de gemiddelde forumbezoeker hier. (Die toch altijd wat vanuit eigen ā€œervaringā€ praat.)

Je hebt misschien beide : geluk en gezond verstand ? ALs je de posts hier vanf het begin leest (in deze rubriek) heb je alle info gevonden die maar mogelijk is. De gemiddelde Europese huisarts heeft er evenveel/weinig verstand van als mensen die al vanaf hun 14de ervaring hebben met Kenya (en nu 47 zijn)

Nogmaals :

Ik weet 100% zeker, dat mijn huisarts, die zelf ook in Afrika heeft gewoond, mijn kinderen van nu 10,13 en 14 niet onnodig risico’s laat lopen.

Ieder zijn vertrouwen , ieder zijn huisarts en ieder zijn eigen input.

Voor mij ook geen rommel in mijn lijf waar ik bloedingen van krijg, om dan toch ziek te worden als ik gestoken wordt, en danconcluderen dat de medicijnen minder goed werken omdat je lichaam ze al kent…

Malaria met endemisch karakter is aanwezig langs de ganse kuststrook. Raad over gezondheid en eventuele vaccins, wordt best gevraagd aan de huisarts die kent uw persoonlijke situatie. Voor een korte reis (minder dan een maand) en bij verantwoordelijk gedrag (slapen onder een muggennet en gebruiken muggenmelk) is de kans op besmetting erg klein.

01-12-2012

Mara Triangle
Last night one guest from Karen Blixen Camp fell critically ill due to severe allergic reaction to antimalarial drug. She had to be evacuated out by flying doctor at 2am. Thank you all the MC & MNC rangers and camp staff who helped set up an emergency landing runway at the Kichwa Tembo airstrip. We hear that the guest is now stable and recovering well.

Ik kan de laatste 2 reacties enkel bevestigen , ik had me ook laten inenten voor mijn eerste reis naar Kenia en lag enkele uren later te rillen in mijn bed van de koorts.Later nooit meer medicatie genomen.

VACCIN

Laten inenten tegen Malaria, dat is nieuw voor mij! In Kenia zijn ze wel bezig met het ontwikkelen van een vaccinatie voor baby’s maar voor volwassenen is er nog niets.
Ik heb lange tijd Lariam geslikt, kreeg er op den duur veel bijverschijnselen van. Malarone kan je maximaal 28 dagen slikken, bij de travel clinic schreven ze het makkelijk voor 90 dagen uit, wat ik raar vind, maar gelukkig kan ik zelf ook goed lezen, dus dat heb ik niet genomen. De afgelopen 6 maanden heb ik niets geslikt, ben wel een paar keer geprikt maar gelukkig geen malaria gekregen. Het is altijd een moeilijke keuze wel of geen pillen, ik denk zelf altijd, als je voor een korte periode gaat slik je de pillen, niets is vervelender dan in je vakantie ziek worden. Bij je ziekenkostenverzekering krijg je meestal 75% of meer vergoed.
Je moet er eens over nadenken hoe dat werkt bij Kenianen die ziek worden, voor hen is het erg duur om pillen te kopen. Als je maar 1 euro per dag verdient, hoe kan je dan 1 malariatablet voor 2 euro kopen. Wees blij dat je ze hier vergoed krijgt!

Wat raar dat de travel clinic Malarone zo voor 90 dagen voorschreef! Ik ging naar Meditel voor 2 reizen en kreeg daardoor voor 5 weken Malarone mee (7 weken dus, want 2 keer een week erna ook nog), maar ik moest een formulier tekenen dat ik wist dat ik het niet langer dan 30 dagen achter elkaar mocht slikken.

1 like