Liefde en bedrog..

ik ben me er wel degelijk van bewust dat mijn vrouw ook turkse is.
niemand heeft mij ervoor gewaarschuwd dat turkse mentaliteiten anders zijn dan de europese.
daar moest ik zelf achter komen doordat ik zag wat om me heen gebeurde.
mijn vrouw is geen slecht persoon, maar ik ben wel op mij hoede.
toen ze een keer voor de lol zei: wanneer verhuizen we naar nederland? ben ik wel geschrokken.
ja mijn vouw is ook turkse en dacht inderdaad dat ik rijk was, na ons trouwen dacht ze ook lekker thuis te zitten. het eerste wat ik voor haar gedaan heb is een haar een baan laten zoeken.
daardoor zijn onze waarden aardig gelijk getrokken…

zoals je ziet sta ik WEL met beide benen op de grond en loop niet met een grote roze bril op.

deze ‘meneer die alles lijkt te weten’ heeft een analitische achtergrond en is door jaren ervaring in diverse branches op verschillende niveaus wijs geworden.
deze ‘meneer die alles lijkt te weten’ heeft veel van de wereld gezien en duidelijke verschillen kunnen bemerken in verschillende landen.
deze ‘meneer die alles lijkt te weten’ heeft al meerdere keren de ‘turkse mentaliteit’ meegemaakt en was onbevooroordeeld genoeg om toch elke keer deze weer de voordeel van de twijfel te geven, maar elke keer weer de zelfde uitkomst.

Wel mekotech is het dan zo moeilijk te aanvaarden dat het merendeel van de dames hier op het forum óók de nodige argwaan hebben en óók op hun hoede zijn, net omdat ze hun ervaringen (goed en slecht) hier delen?

ik deel mijn ervaringen toch ook? wat valt er dan te aanvaarden? ik snap je vraag niet…

Ik vindt het zelf moeilijk om een goed oordeel te geven van Turkije het land de gewoonte en de cultuur nogmaals omdat ik hier pas vier maanden zit. Ben daarom ook heel blij dat ik Filiz weer terug zie. Jij mag inderdaad je mening geven hoe jij het ervaart en beleeft dank je wel dat je daar de moeite voor neemt dat wilde ik nog even kwijt en vindt het fijn je woorden te lezen.

Verder alle mooie woorden voor de dame in kwestie die het normaal vindt dat haar man vreemd gaat zijn gezegd dus sluit ik me bij aan.

Mekotech Ergens kan ik me wel vinden in je woorden en wil ik ook best voor een deel aannemen dat jij die ervaring heb, dat je wijs bent omdat je een hoop gezien en gehoord heb. Dat is alleen maar goed om daar andere mensen mee te willen helpen maar sluit je ogen niet voor andere verhalen en iemand anders zijn ervaringen. Kijk naar jezelf je eist van je vrouw dat ze werkt wat ik een goede actie vindt maar zelf kan je er wel goed mee leven dat Nederland jou onderhoud zonder daar iets terug voor te hoeven doen…dat is iets waar ik grote moeite mee heb en moeilijk mee zou kunnen leven (weer een persoonlijke mening niet aanvallend bedoeld)

@ semra, ik wil me niet weer verdedigen tegen mijn ‘uitkering’ uit nederland, maar dit wil ik er wel nog over kwijt…

ik heb een burnout en heb geen uitkering, maar een WAO, ik ben 100% afgekeurd omdat ik altijd 80 tot 90 uur aan het werk was in nederland en 6 jaar op bed heb gelegen!

en zoals ik al eerder zei, ik wordt weer bekritiseerd omdat ik mensen wil helpen.
ik ben turkije niet aan het zwart maken, maar vertel wat er mogelijk is.
ik geef geen kritiek op jullie mannen, maar over het algemeen.
een gewaarschuwd mens telt voor 2 dus veel plezier ermee…

Mekotech Nogmaals niet persoonlijk aangevallen voelen ik kom uit een ondernemend gezin en dan is je mening toch heel erg vervormd als het gaat om WAO of uitkering of of of, in theorie kan ik op dit moment ook nog geld vangen vanuit Nederland maar ik kies er bewust voor dit niet te doen omdat me dat geen fijn gevoel geeft. Niet dat ik heiliger ben dan de paus absoluut niet maar omdat ik vindt dat dit niet zo hoort vandaar!!!

Wat betreft je mening over Turkije die val ik absoluut niet af alleen ik kan je er ook niet in steunen omdat ik zelf nog MAAR vier maanden ervaring heb dus ik weet niet of het zo is dat hier niemand te vertrouwen is en alles uit leugens en bedrog bestaat. Als ik moet oordelen enkel en alleen over het gezin waar ik in beland ben de familie van mijn askim Dan bestaat dit uit alles behalve leugens en bedrog, ik ben nog nooit zo warm en liefdevol en met zoveel respect benaderd. Het verdere leven zal ik nog moeten ervaren en zal zeker je woorden in mijn achterhoofd houden, dus van mij geen kwaad woord dat je hier je ervaringen schrijft maar ik heb die ervaring niet dus oordelen nee dat kan ik niet…

lieve semra,

ik wil ook niet afhankelijk zijn van enige instanties, maar dit is onvrijwillig, ik kan niet meer werken.
ik doe mijn best en elke keer val ik weer heel diep.
mijn stage in bodrum was 5 maanden en ik ben daarna ook weer heel zwaar gevallen waar ik nu na 3 jaar nog de nastuipen van heb.
enige vorm van druk of stress word bij mij een veelvoud.
net als jij ben ik ondernemend opgevoed en uitkeringen is iets voor die anderen, maar ik moet er helaas aan geloven.

je antwoorden waren ook niet aanvallend, en je bent een van de weinigen die zinvol leest.

veel van de waardevolle dingen die ik schreef werd niet op gereageerd, maar op de kleine (onbelangrijke) puntjes kwam megakritiek.
selectief lezen noemen ze dat. (roze bril syndroom, ha)
de inhoud werd aangepast naar eigen dunken en de overhaul vervaagd.
daarom heb ik toch nog weer enkele keren gereageerd met aanvullende informatie.
ook deze drong niet door en werd gefilterd door de oogkleppen cultuur alhier.
rest my case…
groeten uit luilekkerland:mad::mad:

Mekotech ik weet donders goed wie je bent!
Ik vraag mij af wat jou het recht geeft om mijn verhaal hier te plaatsen en compleet uit zijn verband te rukken.
Als ik mijn verhaal wil vertellen, schrijf ik dat zal wel en geheel naar waarheid!
Leuk script voor een goeie film!
idd ik ben bedonderd, ik heb aangifte gedaan bij de politie,er waren meer vrouwen bedonderd om die shoot bussines draaiende te houden.
Maar dat verhaal wat jij ophangt klopt van geen kant!!
Ben benieuwd in hoeverre t verhaal van de weduwe uitelkaar is gerukt!
BTW hoe heilig was jij toen jij in t tourisme werkte…o ja dat moest zakelijk gezien worden!
Deze heren zagen t ook zakelijk mekotech!
Verveel je je trouwens in antalya dat je je hele hebben en houwen op internet moet zetten!
Ga leuke dingen doen met je vrouw en hang niet de turkije deskundige uit!
En als je t allemaal zo goed weet…waarom heb jij jezelf dan zo voor 4000 euro laten bedonderen?!
Iedereen weet dat turkse bazen ZELDEN op tijd en genoeg uitbetalen!
Zou de operator zo vriendelijk willen zijn dat gedeelte van dit forum te halen.

beste konya,

Wil je dat ik het verhaal weghaal of niet? Het is aan jou! mvg mutlu

Laat nog maar even staan. Ik weet niet wat hij hier mee wil maar t is wel bizar om bij toeval je eigen verhaal
totaal uit zijn verband en met veel sensatie zo terug te lezen.
Zo bij zo is het een ervaring geweest die lange tijd van verwerking nodig had… ik wil verder geen woorden vuil maken aan dhr mekotech maar gezien de tegenstand die hij krijgt op dit forum maakt hij zich al niet populair.

prima, ik heb je wel even een prive bericht gestuurd!

Dit topic doet zijn naam eer aan liefde & BEDROG…

Konya Lijkt me echt wel heel zuur om dat zo hier te moeten lezen van jezelf en het zal ook de nodige herinneringen bij je brengen en die zullen niet fijn zijn, bedankt dat je de moeite heb weten te nemen om het een en ander op te helderen en te reageren.

@konya

waarom ben je boos? dit is zoals jij mij het verteld hebt in een kortere versie.
waarom ben je boos? dat ik meiden waarschuw dat dingen die jij meegemaakt hebt niet weer voor komen…
ik was aangeslagen door je verhaal en leef met je mee… daarom moeten zulke dingen nog wel gezegd worden.
jammer van je reacie, ipv je gesterkt te voelen dat mensen je steunen, ga je lopen gillen dat ik een sensatie zoeker ben…

je moet niet zomaar verhalen plaatsen op internet kan iemand raken
mischien was het in vertrouwen verteld aan je
je kan het ook zo zien hoe zou jij reageren als jij dat opeens zou zien op internet en jou was het overkomen denk niet alleen aan je zelf maar ook aan die gene die het overkomen is

ik stuur wel ff een pb met min excuses dat ik haar niet wil kwetsen, maar helpen…

mischien is dat wel op ze plaats ja

.

uhm… ik denk dat dit nu uit de hand gaat lopen mensen! we gaan hier niet mensen persoonlijk aanvallen! Praat het alsjeblieft prive uit!

Jezus wordt het geen tijd om deze topic te gaan sluiten… De meerwaarde lijkt mij een beetje zoek.

Heh Missy telepathie :slight_smile: