Liefde en bedrog..

over ter verduidelijking, ik voelde me aangevallen en stank voor dank omdat ik mijn best doe om te helpen, er wordt gereageerd dat dat niet nodig is, iedereen het wel weet. nou volgens mij worden mijn woorden dan in de wind geslagen.

na mijn weten geef ik je geen stank voor dank en sla ik je woorden niet in de wind ik zeg alleen dat als vrouwen verliefd zijn (en leer mij een vrouw kennen, want ik ben er zelf 1) ze echt niet gaan lezen wat er allemaal mis kan zijn! ze horen enkel en alleen negatieve reacties en slaan deze hard weg! Daarbij zeg ik dat vrouwen die er intrappen dom en naief zijn, want in nederland geef je ook niet zomaar een man geld als hij iets nodig heeft. Je voorbeelden ik ken ze ook, woon ik in turkije? nee, maar als je je ogen en oren open houdt dan zie en hoor je genoeg.
**
zo een voorbeeld een jongen werkt op de bus en kan niet bellen, zegt hij, ik ga regelmatig die kant op en zit 5 uur lang in de bus, we stoppen ongeveer 7 keer waarvan 1 x een half uur op de boot en zie alle jongens die in de bus werken, bellen en smsen, zelf onder het rijden staan ze in het trapgat waar de chauffeur ze niet ziet te bellen. Een vrouw die zegt hij kan me niet bellen want heeft geen tijd is dus onzin ga 1 keer met zo’n bus en je weet het, maar ze willen het niet zien! En daarbij zeg ik enkel en alleen dit is niet alleen in turkije!! dit gebeurt in alle landen zo ook in nederland.
**
**

1 like

Haha vertel mij wat over het bellen Mutlu…lol2 Daar hadden wij het laatst al over dat ze het zonder vinden om ons te smsen om vervolgens als we bij ze zijn in Turkije hun hele vriendenschaar af te bellen. Hij maakt daar ook geen geheim van en zegt gewoon waarom zal ik jou bellen of smsen wat veel geld kost als ik niets belangrijks te vertellen heb…hihi…we spreken elkaar wel op msn. Hij heeft er trouwens ook een hekel aan als ik zomaar “geld over de balk smijt” om onbelangrijke dingen te smsen, aangezien hij regelmatig getuige is geweest van mijn telefoonrekening.

Liasannelies PFFFFFFFF sorry zeg wat een uitspraken??? Leef je je hele leven met zulke oordelen over de mensen om je heen??? Lijkt me heel vervelend maar gelukkig omdat jij al geruime tijd in turkije woont weet jij hoe ALLE Turkse jongens zijn en ALLE turkse vrouwen sorry krijg de kriebels van je uitspraak en HOEZO ALLE turkse jongens koerden die getrouwd zijn OMG hoe kortzichtig kun je zijn sorry maar vindt je echt VEEL TE VER GAAN in je bewoordingen!!!

En als we toch voorbeelden moeten gaan geven van mislukte relaties of vrouwen die bedonderd zijn nou dan heb ik ook nog een hele waslijst!!! En praat me toch niet van de nederlandse jongens hoor SORRY!!! Maar zitten ook zat rotte appels tussen…

Misschien kunnen we de discussie wel zo houden dat we niet gaan generaliseren of discrimineren!!!

Ik denk dat jullie me niet goed begrepen hebben ik heb gezegd 80% van de turkse mannen en de meeste niet iedere turkse vrouw even verder lezen

Sorry maar je schrijft het toch echt zelf! En verderop spreek je jezelf daarin tegen. Dus we hebben echt wel goed gelezen hoor…

Pfft, wat een discussie!

Eerst en vooral wil ik zeggen dat het gewoon een feit is dat wanneer je aan iets begint je altijd zelf op je bek moet gaan, voor je iets geloofd! Als je in iets geloofd zal je nooit zomaar iets aannemen.
Dat heb ik bij mezelf ook gemerkt! Men moeder schreeuwde van de daken, doe dat nou niet, je gaat gekwetst worden, … En ja ze had gelijk. Maar toch ben ik blij dat ik gekwetst ben geweest. Nu weet ik tenminste dat hij niet die jongen voor mij is!
Maar langs de andere kant vind ik het ook wel goed dat dit topic bestaat. Want ik wist ook niet zo heel veel over de cultuur en ik wou een relatie aangaan, maar wou tegelijkertijd toch ook nog mijn verstand gebruiken en mijn ogen open houden. En daarvoor is dit topic misschien wel goed. Want je hebt misschien turken die iets afschuiven op de cultuur, terwijl de cultuur helemaal zo niet in elkaar zit.

Maar zoals ook al is gezegd zomaar je geld afgeven aan een relatief vreemde man is gewoon dom en naïef. EN voor zulke mensen helpt inderdaad niets!
Maar voor mensen die hun verstand wel nog willen gebruiken, vind ik dit wel een heel goed topic. ( Zeker als ze niets over de cultuur afweten.)

En verder over dat ’ alle turken zijn niet te vertrouwen’ is zever in pakskes en het lijkt me erg vervelend voor de personen die zo in hokjes denken om zo te moeten leven! Ik ben gekwetst geweest door mijn ex askim, maar dat wil niet zeggen dat ik geen turken meer zou vertrouwen … Er zijn er zeker veel goeie!!!

Dat vind ik mooi gezegd :slight_smile:

ik vind dit niet eens zo een raar topic,

er zijn echt zo veel turkse jongens die ieder week n ander hebben. zie het genoeg bij vrienden.
maar dat zal je idd wel in elk vakantie land hebben. overal zijn rotte appels, en is het n kwestie van ‘‘de goede’’ tegenkomen

ik denk alleen dat je niet alles moet goed praten met: maar t is turkije.
van je nl’se vriend zou je t ook niet pikken als ie weken niks van zich liet horen, jouw alle rekeningebn liet betalen, je niet zou voorstellen aan zn familie en je zou verzoeken liever n andere keer op bezoek te komen.
waarom van een turk dan wel…?

van de turkse vrienden die wij hier hebben druf ik met zekerheid te zeggen dat de meiden geluklig zijn.

groetjes

filiz je hebt gelijk dit zou niemand pikken dus waarom sommige wel van hun vakantie liefde, welk land ook! En ik vind het ook een goed topic, kreeg alleen kriebels bij de woorden: om onze landgenoten te beschermen voor the lovers hier in turkije die het niet fair doen.

sorry 80% is ver overdreven en meeste niet wat bedoel je daar nou mee? mischien maken die meisjes het er zelf naar om bedrogen te worden. heb je zelf slechte ervaringen of zo met turkse jongens?

80% is niet overdreven ik bedoelde de meeste vrouwen zijn niet gelukkig hier natuurlijk zijn er uitzonderingen ja ik heb ooit ook eens een slechte ervaring gehad maar ben nu al 12 jaar getrouwd met een turk en ben gelukkig.
Ik wil alleen de vrouwen waarschuwen dat ze niet in die mooie praatjes moeten geloven niet alle meisjes willen graag bedrogen worden.Maar de meeste vakantie liefdes zijn voor 1 of 2 weken daarna is er weer een ander.

1 like

Liasannelies WAT EEN MAZZEL HEB JIJ!!! Dat jij nou net bij die ene vrouw hoort die WEL gelukkig is en al 12 jaar samen WEET DAT WEL ZEKER?? Dat hij je niet bedriegt want hij is en blijft tenslotte turks??? En weet je zeker dat je WEL gelukkig bent want het merendeel van de vrouwen hier in Turkije zijn NIET Gelukkig!!!

Gelukkig zijn wij ook allemaal pas 2/3 weken samen… Maar ook al zijn we pas 2 weken samen… ik weet zeker dat ik 1 van de vele voor hem ben… :slight_smile:

hahahaha lol2 sorry moet er echt even mee lachen

maargoed ieder zo zijn eigen mening, alleen moet het wel bij een mening blijven. want zoals jij het presenteert het op een manier dat het een feit is! en dat is natuurlijk niet zo…

sorry ik heb nu ook een vriend voor bijna 3 jaar en ik ben togh heel gelukkig met hem en je hebt togh wel snel door of je vakantieliefde bent of dat hij egt met je verder will 80% vind ik egt overdreven want dan zou meer dan driekwart van de turkse jongens niet te vertrouwen

Dyphna Je hebt helemaal gelijk meis we kunnen er maar beter om lachen :slight_smile: Goede instelling ga ik van je overnemen.

Wat is dat toch dat sommige mensen zo graag iedereen in hokjes willen plaatsten en veroordelen, ze zien een deel een heel klein percentage en vormen hun mening dat ALLES en IEDEREEN zo is dat is toch zo kortzichtig en zo kinderachtig en sorry zo STOM. Ik wordt er een beetje moe van en weet je als je dan toch moet gaan generaliseren dan kan ik wel zeggen TEVEEL mensen hebben deze gedachtengang TEVEEL mensen veroordelen andere mensen vanwege hun geloof, achtergrond, afkomst, etc etc etc en wat krijg je daar uiteindelijk van…

Inderdaad dat hokjes gedrag komt echt veel te veel voor! Snap ook zeker niet waar dat goed voor is aangezien we allemaal individuen. Mijn nederlandse ex vriend waar ik 3 jaar samen mee ben geweest heeft mij 2 jaar lang bedrogen en alles behalve goed behandeld, hij heeft mij meer geld gekost dan mijn askim ooit zou durven vragen! (ik had daar weinig keus in namelijk). Als ik kijk wat mijn turkse vriend over heeft voor mij hoop ik dat mijn nederlandse exvriend maar veel van hem mag leren! Het enige wat ik betaal zijn mijn eigen vliegtickets en de helf van de huur van het apartment. Geen haar op zijn hoofd die er overdenkt dat ik maar 1 ding betaal! Het is inderdaad dat hokje plaatsen tuurlijk zijn er rotte appels, ik heb meer dan genoeg gezien ook in turkije, maar ga geen heel volk in 1 hokje stoppen dat gaat gewoon ver. En daarbij hebben we het voornamelijk over turkse “vakantiebestemmingen” waarom zou het dan zo gaan in een heel land? Ik heb vrienden die zeker net zo slinks zijn als de verhalen hier boven, maar ik ken zeker ook mannen die er niet over zouden nadenken om ook hun vriendin/vrouw ooit ongelukkig te maken. Zoals ik al zei heb ik precies het zelfde mee gemaakt met mijn nederlandse ex vriend gewoon in nederland, toen was ik zeker wel naief misschien nog wat jong en een beetje bang. En geloof me dat askim het niet makkelijk met mij had/ heeft, maar hij doet ongelofelijk zijn best om te laten zien dat hij er meer voor gaat dan welke man ik ooit een relatie mee heb gehad!

Het ergste vind ik dan nog, dat deze uitspraak komt van iemand die zelf met EEN TURK verkeert … daar lach ik dan ook maar goed mee, want ook jij zit dan in die gedachtegang van ‘de mijne is wel goed’ … :wink:

dus scheer ze dan aub niet allemaal (of niet alle 80%) over dezelfde kam!

hahahahaha je hebt wel gelijk

Ik ben heel gelukkig maar natuurlijk hij gaat ook vreemd dat doen ze toch allemaal pardon de meeste zal ik dan maar zeggen heb je maar te accepteren anders moet je niet met een turk trouwen maar ja wij zijn toch gelukkig ik heb inderdaad mazzel

1 like