Jouw verhaal ?

@ nikita… ja dat meen ik en daarom was ik ook best boos toen hij vertelde dat hij zoveel moest werken. Ik vind het echt kei zielig en ik zou het liefst zn baas onder zn reet willen schoppen:cheer: maarja,dat gaat niet. Die baas profiteert er fijn van,ze hebben deze maand ook nog allemaal hun loon niet gekregen omdat hij zelf geen ‘geld’ heeft. Ja hoor vast wel… Als je ziet hoeveel mensen daar komen en is hoogseizoen dan zal die vast wel geld hebben!! Hij werkte eerst van 7 uur smorgens tot 11/12/1 savonds. Maar hij had dan smiddags wel 2 uurtjes vrij. Die tijden zijn nu weer veranderen naar : 10 uur smorgens beginnen en dan evengoed tot savonds 12 of 1 en geen vrij meer smiddags! Vind deze diensten echt verschrikkelijk,want kan hem nu maar 1 of maximaal 2 keer in de week op msn zien!! Tussendoor belt hij wel en smst die soms,maar dit is kei duur en aangezien je geen loon krijgt schiet het ook niej op! Ik heb nu 2 dagen niks van hem gehoord,ben best ongerust:( Hij voelde zich al niet lekker,dus ben bang dat hij ziek is of gewoon geen beltegoed kan regelen. Ik heb hem paar keer gebeld en un sms gestuurd maar krijg niks terug maja zijn 2 dagen dus ga nog geen paniek maken haha:P komt vast goed:D

Ja ik bedoel ook gewoon un visum voor vakantie voor 2 of 3 weekjes ofzo!! Dus als jou ouders garant kunnen staan waarom zou mijn pa dat dan niet kunnen? Die verdient meer dan dat bedrag wat je nodig hebt dus dan moet het lukken! Maar eerst die idiote schuld van hem weg zien te krijgen en dan kunnen we verder kijken! Visum voor langer dan 3 maanden ga ik nu nog niet naar kijken haha dat is nog te ver weg. Laat hem eerst maar es op vakantie hierheen komen!!

haha vet joh dat je turks aan het leren bent! Stel het zeer op prijs want weet hoe moeilijk turks is. Ik kan het redelijk ja, veel van buren geleerd heb ook turkse vrienden en heb 1 jaar en 2 maanden met un turkse jongen gehad. Die woonde dan wel in nederland,maja die tikte ook niet haha. :mad: Als mensen mij dingen vertellen of vragen zoals hoe ik heet,hoe oud ik ben enz. kan ik dat allemaal fijn beantwoorden. En begrijp meestal ook wel wat ze zeggen(als ze het langzaam doen dan)… maar om dan in VOLLEDIGE zinnen terug te praten lukt niet haha. Ik brabbel dan meestal wat woorden aan elkaar,maar ze begrijpen me dan wel weer! Dat schilt weer haha… Is best handig want mn askim kon geen woord engels in februari. Doordat hij in een hotel is gaan werken,kan hij nu redelijk engels maar nog echt niet perfect. Dus als hij het niet begrijpt brabbel ik gewoon losse woorden in het turks en dan komt de boodschap over haha! best handig ja :wub: Leer je via boeken of heb je een cursus aangevraagd? Mij lijkt dat je in de praktijk meer leert dan via boeken. Maar voor te schrijven enz dat kun je wel met boeken doen! Ik vind alleen die grammatica zo moeilijk… Zou niet weten hoe ik nou ik ga en ik ging schrijf haha! :smiley: Maar komt vast goed!!

Dat is wel een heel vaag verhaal van zn baas hoor!! hmmm heeeeeel vaag,:mad:
haha ja als ik 3dagen niks van askim heb gehoord ga ik vanalles bedenken,haha maar als ik dan opeens weer wat van m hoor is dat gevoel gelukkig weer wg haha.
Ik leer turks op turks.nu en heb hier een thuisstudie turks liggen :slight_smile:
Ben hard aan t leren :smiley:
Tof dat je wat mee kan praten enz! Zo ver ben ik nog niet! haha als ik iemand naast askim zie staan op de cam, dan is t wel van bu kimm??? hahaha
Maargoed, dus jou askim kan niet zo heel goed engels! Wel mooi dat je dan wel wat turks met m kan praten en dat ie t dan begrijpt! ik praat enkel alleeeeen maar engels met hem, en als ie eve niet iets snapt vertaal ik t even in t turks hahaha.
Heb je misgien Fb? :wink:
Misschien wel leuk :smiley:

haha ja die hele baas is gewoon vaag haha…:mad: allemaal die bazen zijn daar vaag!! maja komt vast wel goed. Hoop dat hij toch een andere baan gaat zoeken…
haha ok ik ben dus niet de enige die zich zo druk maakt haha,ja het zijn maar 2 dagen. eigenlijk best weining,wat mn ex liet soms weken niks horen! maja dat was gewoon niet normaal en wil ik niet nog eens mee maken… Ik bel hem straks nog wel effetjes,kijken of ik dan reactie krijg. Ik praat ook met zn broers dus als er iets met hem zou moeten zijn,zouden zij het mij wel vertellen… Ik ben effe aan het kijken op die site… is dat gratis? of hoe werkt dat?
Nee helaas kan mn askim niet goed engels:mad: Hij kon echt alleen hallo zeggen in februari,omdat hij eerst ergens in een bedrijf werkte waar je dus echt geen engels nodig hebt en hij leert het niet op school. Dusja waar moet hij engels dan van kennen? Dus ben wel blij dat hij die ervaring opgedaan heeft in hotel en via vertaalmachines via internet heeft hij ook veel woorden geleerd haha. Hij leert ook best snel dus das wel handig. Vind evengoed super knap wat hij bereikt heeft in die korte tijd want hij kan zich wel verstaanbaar maken! Ja ik heb facebook,moet je maar effe zoeken op jessica rijvers…
Bovendien als jij in september naar hem toe gaat,waar ga je dan je ticket kopen? Ik heb een aantal sites gekregen van een meisje maar ik vind dat echt duur:O Of zijn dat gewoon normale prijzen haha want ik heb gekeken voor februari en dat is niet eens hoogseizoen en heb echt geen zin om 2 keer over te stappen en un dag erover te doen om in turkie te belanden hihi :smiley: Ken jij niet wat sites waar je mee bekend bent?

Voorzover ik weet is les 3 gratis, want ben daar nog maar hahaha, maar vogles mij als je elke keer een hoge score haald komt er weer een les open! :smiley:
en ik ging in oktber weer terug hoor! en heb nog niks defenitiefs geboekt,maar voorzover ik heb gevonden is een ticket waar ik dan zou willen gaan 235 euro… en dat vind ik opzich nog wel meevallen =O
gwn op corendon…com hahaha maar mocht ik iets nog goedkopers vinden laat ik t je weten!!

Ik heb me aangemeld bij die site,lijkt me wel geinig! Alhoewel ik er niet uitkomt,want ik weet niet hoe ik les 1 open:( Waar moet ik op klikken. Er staat dan les.1 hos geldiniz maar als ik erop klik doet die niks…

Sorry,oktober dan hihi :smiley: Ja 235 vind ik ook goed te doen,maar wat ik allemaal tegenkom, 380 en 410 dat vind ik toch echt un beetje erg duur!! En ik wil absoluut niet met turkish airlines:$ Agja tegen die tijd zal ik vast wel un ticket rond die prijs vinden!!

Jessica: ik weet niet wanneer je in oktober wilt gaan, maar er zit een herfstvakantie in die maand he… Daardoor zijn de prijzen zo hoog…

Ik betaal in september 185 :smiley:

Dan moet je op woordenschat klikken! staan dan daar ergens rechts boven! :smiley: hihi suc6 !!

@ Cynthia, nee meis ik wil niet in oktober gaan. Nikita die wil in oktober gaan,ik wil in februari pas gaan. Maar ik wil 18 februari gaan en dat is op un vrijdag en zaterdag begint de voorjaarsvakantie! Dus kan ook daaraan liggen dat het duurder is,maar komt nog vanalles bij qua belastingen enzo. Maar als ik kijken naar 16 of 17 februari schilt het niks,is allemaal t zelfde. maja als ik rond de 280 zit is ook goed hoor maar echt een 400!!:stuck_out_tongue:

@ Nikita. Ik heb het kunnen vinden allemaal,ik ben druk ermee bezig haha:wub: heb er de hele dag achter gezeten,maar daarna draaide t me wel voor de ogen zeg! Tjeee wat un moeilijke grammatica,die woorden lukken nog wel maar dan met die zinnen vragend maken. Uhmm nee dat lukt niet:P
Ik heb vandaag mn askim gesproken !!:smiley: Ben echt weer helemaal happy haha. Was natuurlijk niks aan de hand,maar hij had geen beltegoed meer en telkens als ik belde was hij aan het werk en hij mag niet opnemen dus vandaar! Hij komt morgenmiddag op msn want zijn werktijden zijn weer teruggezet naar smiddags vrij:cheer: ben echt zo blij he:D Hoe vaak spreek jij jou askim dan?

Jessica: waar moet je naar toe vliegen? Antalya? Dan wil ik wel ff voor je kijken!

@ Cynthia. Ja naar antalya en het liefst zou ik 18 februari gaan en 25 februari terugkomen… als je dat zou willen doen,vind ik dat kei lief !!:wub:

Bij Transavia kun je 1 dag later voor 280euro…zaterdag 19 februari 2011, vluchtnummer HV 631
van: Amsterdam (AMS) , vertrek om 05:00 u (lokale tijd)
naar: Antalya (AYT) , aankomst om 09:45 u (lokale tijd)

http://www.wereldwijzer.nl/hv/images/D1A0CD6D54085CA1F25E88AC64AA68E0_16_26327E_FFFFFF_defused-rg.png

http://www.wereldwijzer.nl/hv/images/D788067317BAA1AE5F832765E6786333_16_63A72A_FFFFFF_defused-rg.png

zaterdag 26 februari 2011, vluchtnummer HV 632
van: Antalya (AYT) , vertrek om 10:30 u (lokale tijd)
naar: Amsterdam (AMS) , aankomst om 13:40 u (lokale tijd)

zaterdag 19 februari 2011, vluchtnummer HV 631

http://www.wereldwijzer.nl/hv/images/D1A0CD6D54085CA1F25E88AC64AA68E0_16_26327E_FFFFFF_defused-rg.png

http://www.wereldwijzer.nl/hv/images/D788067317BAA1AE5F832765E6786333_16_63A72A_FFFFFF_defused-rg.png

zaterdag 19 februari 2011, vluchtnummer HV 631

Dames jullie gaan behoorlijk offtopic, het gaat hier om de verhalen van mensen en jullie zitten tickets voor elkaar te zoeken, wat natuurlijk super lief is, maar maak of een ander topic aan of stuur elkaar via pb je mail en msn adres zodat jullie het daar kunnen bespreken!

Alvast bedankt!
mutlu in functie van moderator!

hahaha jaa sorry mutlu! zat ik me laatst al te bedenken, maar dan word er weer iets gevraagt, dan ga ik standaart hier weer op reagereen.excuses haha, zal t niet meer doen lol2

logisch meis, maar probeer het onderwerp aan te houden!:wink: of stuur elkaar pbtjes ideaal dat die er is!!!

Leuk om alle verhalen te lezen!
Bij deze dan een poging om mijn verhaal te vertellen :wink: (sorry voor het lange verhaal, maar het gaat wel om 5 jaar haha)

April 2005, vlak voor m’n VWO examens ging ik nog even lekker met m’n ouders en beste vriendin op vakantie!
Het hotel dat we uitgekozen hadden, was helaas niet meer te boeken :frowning: in plaats daarvan vond ik een ander hotel, vlakbij Manavgat.
Geboekt, vertrokken en genoten! Met een staartje natuurlijk :wink: een behoorlijke staart eigenlijk :cheer:

Al jaren hou ik op m’n vakantie een dagboekje bij voor een vriendin, en nu achteraf, lees ik al op avond 1 dat ik toch zó’n leuke ober zag!!!
Maar het blijf bij onschuldig oogcontact zoeken, en hij was erg verlegen. Durfde geen servies van onze tafel te halen, terwijl we ze expres weghaalden als iemand anders kwam…want ja we wouden gewoon z’n naam weten :wink:

Toen ik toch zeker wist dat hij mij ook wel leuk vond, heb ik een vriend, er was een ander Nederlands stel waar we veel contact mee hadden, een briefje met mijn naam en nummer gegeven. Ik dook gauw weg, en had eigenlijk al gelijk spijt van m’n actie :wink:

Maar die avond kwam er een Engels smsje…Of ik die avond boven het restaurant kon komen… Whaaaa ik dacht dat ik gek werd!!
Achteraf vertelde hij dat hij niet eens gelijk doorhad dat hij een briefje met mijn nummer had gekregen…Hij dacht dat het een tip was. Maar toen hij zich omkleedde en keek, en alles zag staan, sprong hij in de lucht van vreugde haha!

Die avond, samen met m’n vriendin boven het restaurant, en daar stond hij dan hoor! Samen met een vriend van hem. Het was nog een beetje giechelen en doen, maar met gebroken Engels stelden we ons aan mekaar voor. Ik vroeg hoe oud hij was, hij zegt: raad maar… Ik zeg: uhm… 21? Jaaa, en hij gaf me een kus op m’n wang :kus:
Hij zegt: ik moet tot 12 uur werken vandaag, kunnen we daarna naar het strand? Neem je vriendin mee, neem ik mijn vriend ook mee.

Die nacht dus naar het strand geslopen… En meneer was zo zenuwachtig, dat hij zich vol had gegoten…Fijn! Een dronken kerel die ik vast moest houden om recht te blijven lopen…:mad:
Maargoed, toch hand in hand over het strand gelopen, gekletst (gauw op het duits overgegaan, daar was hij een stuk beter in :wink: ) en uiteindelijk kwam het ook tot zoenen. Mja hij was dronken, en niet echt voorzichtig ofzo… M’n vriendin voelde zich niet zo op d’r gemak, en we zijn vertrokken…

De avond erna samen met m’n vriendin weer afgesproken, maar nu alleen met hem. Heerlijk was het! Had hem van te voren al gezegd: NIKS DRINKEN! En gelukkig, hij was nuchter :wink:
Weer gezoend, en afgesproken voor de volgende dag, want die avond erna zouden we weer naar huis gaan :frowning:

De volgende dag 'smiddags afgesproken, en heerlijk gekletst, en verliefd gedaan! M’n ma wist waar ik was, maar m’n pa niet (had hij waarschijnlijk nooit goedgekeurd hehe!) en op een gegeven moment gingen ze zich zorgen maken en me bellen bellen bellen waar ik nou toch bleef… Dus ik moest me terughaasten, en had verzonnen dat ik ziek was geworden haha (tot de dag van vandaag geloven ze het nog…oeps!).

Maja toen kwam het afscheid :frowning: het was echt klote, want toen ik wegging, was hij aan het werk… We konden alleen zwaaien… En maar afwachten of we mekaar ooit weer zouden zien…

Eenmaal in de bus, kreeg ik al een smsje, dat hij me zou missen, en hoopte dat hij me gauw weer kon zien. En zo ging dat smsen en mailen een jaar door…
Een jaar…want ik mocht niet alleen terug naar Turkije :frowning: Pas na een jaar mocht ik met een vriendin terug!

En dat weerzien… WOW! Ik liep het restaurant binnen, zag hem…Z’n haar zat 10x beter! Hij zag er lekkerder uit dan in m’n gedachten, en ik had er helemaal zin in :wink:
Ook hij herkende me gelijk en straalde van top tot teen :cheer:

Die week elke avond afgesproken, m’n vriendin aan een vriend gekoppeld hehe, en lekker tijd samen doorgebracht!

Zo is dat een tijdje doorgegaan, elk halfjaar erheen en 2 heerlijke weken samen…Tot 2007… dat was het jaar waarin hij het leger in zou moeten…
Intussen waren we al stukken serieuzer samen, veel bellen, elke avond, en planden we onze toekomst samen.

In augustus/september nam hij me mee om me voor te stellen aan z’n familie in Adana. Wat een spanning! Wat was ik zenuwachtig! wat zouden ze van me vinden? Hoe zouden ze over me denken? Ben ik wel goed genoeg voor ze? Hoe kunnen we communiceren?

Gelukkig waren het schatten!!! En nadat ik z’n moeders goedkeuring had gekregen, hebben we ons verloofd! :wub: op 4 september 2009

In november nog een keer terug, want 21 november zou het 15 maanden het leger ingaan… Heerlijke week bij z’n familie en zonder werk in het hotel!
Maar een zwaar afscheid…want wat zou er nu gebeuren? waar zou hij terecht komen in het leger? hoevaak zouden we mekaar kunnen spreken?

Hij kwam terecht in Manisa. Belde me al gelijk de eerste avond. En de eerste 3 maanden training belde hij me om de 3/4 dagen.
Na z’n training zijn we een week samen geweest, en vervolgens weer een onzekere tijd!

Gelukkig kwam hij op een veilige plek terecht, een dorp vlakbij Kahramanmaras. Hij belde me elke avond :wub: en ik zat elke avond vol smart op dat telefoontje te wachten!

In augustus 3 weken verlof gehad, trouwerij van vrienden in Manavgat, en bij z’n ouders geweest! Vervolgens een lange periode mekaar niet gezien, want pas in februari 2009 zag ik hem weer!

14 februari zou hij klaar zijn, een superdag natuurlijk :wink:
Ik was met mijn ouders naar Adana gegaan, en bleef bij zijn familie, wachtende op m’n mannetje! Maar helaas, hij kwam pas de 15e :wink: dat was een lange dag :wink:

Het weerzien was geweldig! En ook mijn ouders had hij na de vakantie in 2005 niet meer gezien (behalve op msn :wink: ) en hij heeft me toen officieel met een ring nogmaals ten huwelijk gevraagd!

19 februari 2009 zijn in het bijzijn van mijn ouders en zijn familie voor de wet getrouwd!

In mei hebben we ons huurhuisje geregeld en ingericht!

En 5 september 2009 ben ik geëmigreerd naar Manavgat, naar mijn grote liefde!

10 en 11 oktober hebben we vervolgens nog een groot feest gegeven in het dorp van m’n schoonouders! Een echte dorpsbruiloft! En het was de mooiste bruiloft ooit :wub:
Ook uit Nederland een heel stel gasten (mijn ouders, oma, zussen, zwager, neefje, nichtje, tante, oom, 2 beste vriendinnen, en nog een vriendin met dr Turkse vriend).

Nu woon ik alweer bijna 11 maanden in Manavgat. Intussen hebben we in april ons eerste echte eigen huisje gekocht en zijn we nog steeds helemaal gek op mekaar :wub: ook heb ik afgelopen januari m’n man voor het eerst Nederland laten zijn, en hij praat er nog steeds over na! (vooral de Efteling heeft veel indruk gemaakt :wink: )
Leuke Nederlandse vrienden gemaakt in de omgeving (zoals filiz en Sin).
Maar helaas wel al 11 maanden werkeloos…en dat gaat me wel een beetje (letterlijk) vervelen :wink:

We zijn eindelijk samen, en de liefde is groot :wub:

Ik krijg echt gewoon kippenvel van je verhaal… Heel mooi en nu heerlijk een leven samen :wub:.

@ Cynthia: ik ben misschien een beeeeeetje ongeduldig… maar heb je toevallig al tijd gehad om te kijken of een foto hebt van het ‘prettig exemplaar’ of dat je hem als facebook contact hebt…? Hoe dan ook; thanks!

miss may wat een mooi verhaal zeg… woooow echt geweldig en ook super leuk dat je de meiden daar kent, maakt het net een stukje makkelijker!!

bodrum love misschien kan je een pb sturen naar cynthia!

@MUTLU dankje :wub:
de Nederlandse vrienden hier maken het zeker nét een stukje makkelijker!
heb je het ff moeilijk, kun je lekker even tegen mekaar zeuren over dat “stomme” turkije :wink: haha! of als je hulp nodig hebt, is er altijd wel een die er al ervaring mee heeft in Turkije, dus superfijn!
En ook gewoon lieve schatten :wink: Je hebt toch vrienden nodig he :wink: En ik moet zeggen dat ik nog geen échte turkse vriendinnen heb…Alles wat je tegen ze zegt (hier bij ons in de omgeving in elk geval), ligt 5 minuten later bij een ander, en vervolgens door de hele buurt.
Dus langleve de Nederlandse meiden die wél snappen wat een beetje privacy is haha :cheer: