Jouw verhaal ?

Dag dames,

Ik ben het geheel eens met missylisa. De Turkse man heeft hele andere normen en waarden ten aanzien van liefde. Ze moeten trouwen en kinderen krijgen en daar hoeft liefde geen enkele rol bij te spelen.
De mannen in toeristische gebieden leven in twee werelden; vrouw/familie ver weg en hard werken met veel verleiding om je heen.

Het merendeel van de Turkse mannen (in toeristische gebieden) maakt misbruik van de vrouwen die lekker op vakantie gaan en versierd worden door deze mannen. Ze vertellen het zelf. Ben net terug uit Turkije en ze lachen de Europese vrouwen gewoon uit. Werd er gewoon misselijk van. Wij vrouwen hebben een heel andere idee over liefde, daarom kun je het ons ook niet kwalijk nemen dat wij vallen voor deze mooie praatjes en aandacht.

Wees je bewust dat je te maken hebt met een totaal andere cultuur die je niet kunt begrijpen. Heb je een fijne relatie? Super geniet er van, maar wees je ervan bewust dat het merendeel stuk loopt. Ken zoveel vrouwen die financieel volledig uitgekleed zijn door een relatie aan te gaan met een Turk en met een kind alleen achterblijven.

Ik moet me deels wel aansluiten bij esra dat ze in het toeristische gebied inderdaad veel verleidingen om zich heen hebben, ben me daar ook compleet van bewust. Maar dat ze er allemaal een vrouw op nahouden, dat vind ik wel ver gezocht. Het merendeel van de meiden hier, heeft een askim die maar even oud is al ons, denk niet dat alle 20jarige askims getrouwd zijn en ergens er een vrouw en kind op nahouden :slight_smile: het KAN gebeuren, maar dat is wel zeldzaam denk ik… en dan nog kom je daar vroeg of laat toch op uit!

Het is inderdaad zo dat er mannen zijn die misbruik maken, ik kom ook vaak in Turkije en ben er soms ook voor lange tijd, en zie dan ook dezelfde jongen een week erna met een ander meisje, helaas, maar ze zijn daarom niet allemaal zo. Ik geloof er ook in dat er echt wel eerlijke jongens zijn ook! & ja ik heb het ook al anders gezien met men eigen ogen… en heb soms ook wantrouwen, ik hou men ogen en oren ook open :slight_smile: maar zoals je zegt , ik geniet ook van de liefde tussen mij en m’n turkse vriend, en totdat het tegendeel bewezen is, zal ik hem ook vertrouwen.

Ik ga er vanuit dat ontrouw of leugens vroeg of laat ALTIJD uitkomen… en ja, soms is dat pas na jaren, maar ze komen hoe dan ook uit. Waarom de liefde dan geen kans geven? Het kan zijn dat wij allemaal naïeve kuikens zijn die met onze ogen open in de val lopen van Turkse ratten (zoals ze wel eens genoemd worden :D), maar dat neemt niet weg dat we nu wel gelukkig zijn ;).

1 like

Mooi gesproken Fieeh. Ik vind het gewoon niet verstandig dat meiden hier soms worden aangemoedigd door te gaan met iets wat niet is wat het lijkt.

Een leugen zal altijd uitkomen en als je er met je hart en je verstand voor kiest om een relatie aan te gaan, dan moet je er ook vooral van genieten! Je leeft maar 1 keer!

Esra, nee natuurlijk is het niet verstandig om meiden aan te moedigen, maar het is ook moeilijk om te oordelen over iemand anders z’n relatie of vriend. Tenslotte kent niemand elkaars vriend… en je kan wel iemand waarschuwen, maar voor hetzelfde geld is het wél een goede jongen en heb je mis geoordeeld. Ik vind dat iedereen de kans moet krijgen om dit zelf uit te zoeken. Er zijn dan meiden die er uiteindelijk gekwetst uitkomen, maar laat dat dan ook een levensles zijn… het zal je ook gewoon sterker maken op lange termijn… (of dat is de bedoeling dan toch).

Ik sluit me ook grotendeels aan bij het verhaal van Fieeh en Esra…en weet ik inmiddels heel goed hoe die turkse jongens/mannen erin staan. Deels heb ik ook veel gehoord van mijn ex-askim waar ik nu goed bevriend mee ben. Ik heb toen een heel gesprek met hem gehad over het “kleffe” van de turkse mannen als je over straat loopt en dat het mij stoorde dat ze dachten iedere vrouw te kunnen krijgen. En deze vertelde toen ook dat het met name in het toeristische gebied voor de mannen een spel is om te “scoren”, en dat zij het als “normaal” zien. Hij drukt me ook nog steeds regelmatig op het hart om niets met een turkse man te beginnen ;).

Ok, dat je er niet blind moet inspringen. Je moet inderdaad je oren en ogen open houden. Maar als je het niet probeert weet je het nooit! Voor het zelfde geld kom jij juist iemand tegen die niet zo is als al die anderen die wel het ene Europese meisje na het ander om zijn vinger draait.
En Gunes: Als jullie verliefdheid langs beide kanten blijft aanhouden, ga je zowiezo nog eens terug naar daar moeten om te zien hoe het gaat als jullie echt samen zijn. :slight_smile: facebook of msn is iets heel anders dan face to face!

ik ga volledig akkoord met fieeh.
Maar ik blijf vinden dat je niet MAG zeggen, over geen één ras waar ook ter wereld dat ze allemaal hetzelfde zijn.
Ik persoonlijk vind dat Turken hier in Belgie de europese vrouw VEEL harder uitlachen als Turken in Turkije…
Ook ik heb jongens gezien die elke DAG een ander meisje hebben, toen ik vorig jaar zo lang in Bodrum was. Maar ik heb ook een jongen gezien die zijn nederlandse vriendin al zeker 7maanden niet meer had gezien en absoluut NIET geïnteresseerd was in geen enkel andere meid, vanwaar die ook kwamen, en aantrek had hij zeker…
er zijn zeker turken die er van profiteren om dat ze in een toeristisch gebied werken. maar dan moet je weten dat mijn buurjongen, puur belgisch. al 3jaar een vriendin heeft en haar bijna elk weekend bedriegt als hij uit gaat…en dan bedoel ik echt seks, niet zomaar zoenen.

Dames even een opmerking hier vanuit moderator schap, laten we het bij het onderwerp verhaal houden, willen jullie discussie voeren prima, maar open hiervoor dan een nieuw topic!!!

Vele meiden zullen nu komen met hun nieuwe verhalen en liefdes en moeten niet meteen afgeschrikt worden door alle verhalen, dit moet een veilige haven zijn waar ze hun verhaal juist wel eens kunnen doen zonder alleen maar negatieve reacties. Tuurlijk moeten vrouwen en mannen opletten, maar dit moet je in ieder land. Dus laten we dit de plek houden waar er eindelijk gesproken kan worden over de liefde die ze net gekregen hebben en tips geven hoe en wat!

Daarnaast mag je altijd tips en waarschuwingen geven.

Nogmaals voor discussie is plek, maar niet op deze plek!!!

3 likes

En na deze woorden van Mutlu zal ik er meteen maar een zoetsappig verhaal tegenaan gooien dan!

Komt ie:

Het begon allemaal vlakbij Bodrum in een resort, augustus 2011. Om precies te zijn in het hoofdrestaurant. Hij trok meteen mijn aandacht al was hij een rustige en kalme man al is hij captain, had iets aparts en mysterieus over zich heen, maar hij keek heeel de tijd naar me, om gek van te worden! Achteraf bleek dat hij me niet aan durfde te spreken omdat mijn ouders erbij waren maargoed. Toen ik op een middag alleen met mijn zus ging lunchen, en zij wat ging pakken bij het buffet zag ik hem weer heel de tijd kijken. Zijn blikken ontwijken en mijn ‘ik-zie-je-niet’ houding werkten echter niet, want hij stond binnen tien seconde aan mijn tafel. Hij vroeg mijn naam, die heb ik hem gegeven. Toen ik in zijn ogen keek was ik meteen verkocht, kwestie van seconden maar wilde er niet aan toegeven. Ik had me dan ook voorgenomen niets met hem af te spreken ofzo, wat hij wel aan me vroeg. Die avond bij het diner waren mijn ouders er ook weer bij, hij keek weer heel de tijd en seinde een beetje subtiel naar me dat hij wat wilde zeggen. Ik ging hier verder niet op in. De volgende dag 's avonds kwam ik hem tegen toen ik naar mijn kamer liep, hij vroeg om mijn nummer. Mijn telefoon was leeg en dit heb ik als excuus gebruikt, ik vond het namelijk een beetje eng mijn nummer te geven whahaha. Hij respecteerde dit en zei dat hij zijn nummer de volgende dag aan mij zou geven. Enfin, om een nog veel langer verhaal kort te maken, via servetjes (ja echt, cheesy hé hahah!) hebben we een ‘date’ afgesproken, dit was echter pas 4 of 5 avonden na zijn eerste kennismaking met mij, ik heb het een tijdje de boot afgehouden.

Toen ik aan kwam lopen pakte hij meteen mijn hand die een beetje sticky was, hij was zenuwachtig merkte ik! Super cute. En toen patsboem was daar op die avond na heel wat gekletst te hebben de eerste kus, magical! Ik heb hem toen meteen verteld dat ik (toen nog) 17 was en hij schrok hier van, 8 jaar verschil… hij zei echter dat hij me echt leuk vond en dat wanneer ik het geen probleem vond hij me beter wilde leren kennen.

We hebben nog 3 keer afgesproken, het was alle keren erg gezellig met hem maar ik nam mezelf voor NIET verliefd te worden. Al was de laatste avond natuuurlijk verschrikkelijk (het afscheid dan), hij huilde en ik mistte hem al toen ik wegliep, wat ik wel in mijn achterhoofd hield was ‘dit is alleen voor de vakantie, hij belt me toch nooit meer…’

De dag erna heb ik hem niet gezien bij het ontbijt, hij begon pas kwart over 8 terwijl wij 7 uur al zouden ontbijten. Half 9 werden we opgehaald, ik keek heel de tijd of ik hem zag… dit was niet zo… tot we gingen uitchecken… Net zoals in de film stond hij ineens daar. We konden niet uitgebreid afscheid nemen ofzo (hadden we de avond daarvoor ook al gedaan) want zijn baas stond vlakbij, dus na drie zoenen op de wang die hij tevens aan mijn moeder gaf was het toch echt voorbij. Hij keek me na tot ik de poort uit was…

Toen ik landde in Nederland was ik meteen één brok chagerijnigheid, ik wist het toen zeker… ik was verliefd en dit zou niet zomaar overgaan. Toen ik thuis was wilde ik hem meteen bellen, dit heb ik niet gedaan. Dit zou alleen maar pijnlijk zijn dacht ik. Tot mijn GROTE verbazing belde hij MIJ! Om te vragen of ik een goede reis had gehad, wat ik aan het doen was, hoe het met me ging etc. Mijn hart maakte een mega-sprong!

Hierna terug gegaan in oktober om uit te zoeken of het echt menens wat was… al hebben we sinds 1 september een relatie. Ben in oktober dus teruggegaan, in februari en in april. Hij is hier in december/jan geweest en daarna in februari weer. 2 juli ga ik die kant op voor 4 weken :D.

Tot nu toe mooie maar ook vervelende momenten gedeeld en al veel meegemaakt samen. Desondanks vullen we elkaar perfect aan.

Jep, de liefde van mijn leven! :wub:

Miss wat een heerlijk verhaal meis. Geniet lekker van de 4 weken die jullie samen gaan hebben meis.

Miss: ik wordt er helemaal blij van!!! :slight_smile:

Miss: ik word er ook blij van hihi. leuk dat ik me die plek helemaal kan inbeelden als ik jouw verhaal lees!

Bedankt meiden! :kus:

Hallo,

Erg leuk en intressant om jullie verhalen te lezen.
Het is toch iets waar de buiten werelde erg zwart-wit naar kijkt.
En dat is niet altijd makkelijk om mee om te gaan.
Vooral omdat we allemaal wel weten dat het grote deels gewoon echt cassanovas zijn. En gaat er dan maar is achter komen of jou verhaal wel echte liefde is. Een onzekere weg… dat is het zeker. Ben erg benieuw wat jullie van mij verhaal vinden.

Het begon allemaal met een heerlijke vakantie samen met me nichtje. We keken er al lang naar uit en eindelijk was het dan zover.
We kwamen snachts aan. En meteen door na bed gaan. De volgende ochtend keek ik van me balkon naar het zwembad en zag hem meteen al staan. een verschijning waar je niet om heen kon.
Eigenlijk was ik degene die zijn aandacht probeerde te trekken. door elke keer oogcontact te maken. Hij werd daar een beetje onzeker van en wist dan niet meer hoe hij moest reageren best schatig als je er zo over na denkt.
De derde avond hadden we ze allemaal mee uit stappen gevraagd. En Askim wist het niet zeker want hij moest er weer vroeg uit.
En stond daar in de club elke keer om me heen te kijken… onbewust aan het hopen dat hij zou komen. me nichtje zei nog ''je vindt hem echt leuk he… je wordt niet verlieft hoor… en ik heel hard zeggen nee jo dat gebeurd mij niet hoor. En ja hoor daar stond hij ineens voor me en me hart sloeg een paar keer over. Vanaf die avond zijn we eigenlijk niet meer zonder elkaar geweest. Hij vondt het al erg als een een boodschap ging doen…Alle nachten was hij bij me en dan zatten we tot in de ochtend over van en alles en nog wat te praten. en voor mij was dit niet zo erg want als hij om 7 uur ging werken ging ik gewoon lekker slapen. maar merkte aan hem dat na een paar dagen hij echt heel moe was en zei hem ook dat hij een nachtje moest gaan slapen. maar dit wilden hij echt niet. heb een heerlijke tijd gehad met hem en werd heerlijk in de watten gelegd want die turken weten wel hoe ze een vrouw moeten inpalmen met al hun romantisch dingen. De laaste dag zat me niet lekker. Wou namelijk echt niet relatie op afstand maar kon het voor me gevoel ook echt niet laten gaan. Heb hem toen een brief geschreven dat wanneer hij mij zag als tussendoortje en morgen na de volgende zou gaan hij me met rust moet laten. Maar wanneer hij ook gevoeld hem wat ik voelde dat hij contact mocht opnemen. kreeg meteen in de bus al een smsje. hoe kon ik zo over hem denken… tuurlijk was ik geen tussendoortje. want dan was hij geen nachten met me opgebleven en niet de dingen gedeeld die we deelde.
En toen kwamen de tranen en kon echt niet meer stoppen… shit man was echt onwijs verliefd op hem. na thuis komst hebben we meteen gebeld en wist toen zeker oke ik moet uit gaan zoeken wat ik hier mee wil… En nadat ik me nichtje en tante had overgehaald alsjeblieft met me mee terug te gaan. had ik opnieuw geboekt. moest alleen nog 2 maanden wachten… en dat was echt verschrikkelijk. Maar eindelijk was het dan zover en wat was ik zenuachtig zeg… en ik kwam daar aan en hij rende meteen naar me toe en omhelsde en zoende me Wat ik erg bijzonder vondt want normaal gesprokken was hij met zijn baas erbij en de gasten erbij nooit zo open naar mij toe. Het ging toen allemaal een beetjes stiekem maar nu liet hij echt aan iedereen zien ook allemaal jongen meisjess dat ik zijn vriendin was en hij heel blij was dat ik er was. er kwamen zelfs gasten naar me toe zo dus jij ben ze vriendin. hij kon niet ophouden over je te praten… meteen vanaf het eerste moment was het weer goed en zaten de vlinders weer door heel me lichaam heen.Deze vakantie heeft hij me ook aan ze zus voorgesteld en een neef ook naar zijn vrienden mocht ik gewoon mee. Zijn ouders zitten in het binnenland en vroeg hem of hij ze ouders verteld had van ons en hij zei dat ze zus dat al had gedaan en dat ze moeder hem opbelde van he moet je niet wat vertellen.
naar zijn zeggen hadden ze er geen probleem mee dat hij een ned meisje had. Wat ik ook wel geloof omdat ze niet moslims zijn. ze zus werkte ook gewoon in het zomerseizoen en zag er heel modern uit. Deze vakantie ben ik alleen maar veel gekker op hem geworden. en voelde ook echt liefde van zijn kant uit. de tranen stonden in zijn ogen toen ik weer weg moest. En naar me tante was hij huilend toe gegaan of dat ze alsjeblieft goed voor me wilden zorgen… het afscheid was echt verschikkelijk. heb dagen hoofdpijn gehad van het huilen. het is nu 9 maanden geleden dat ik hem gezien heb. Zou eigenlijk in feb er heen gaan maar kwam in de ww terecht waardoor het niet doorging. Contact hebben met hem is erg moeilijk. hij heeft geen internet bijna nooit beltegoed geen facebook geen skype. dus ik bel hem altijd. En dan klinkt hij altijd super blij. Toch vindt ik dit erg jammer en begrijp het niet zo goed. weet heel goed dat ze daar bijna niks verdienen. en helemaal niks in de winter. Maar zo duur is het niet om even naar een internet cafe te gaan of om vaker een sms te sturen. soms gaat hij wel op de facebook van een vriend en stuurt hij via daar een bericht maar dan denk weer dat ken je toch veel vaker doen… Dit maakt me wel erg onzeker maar dan denk ik weer terug aan de tijd dat we samen waren… en dat weet ik zeker dat hij gek op me is. Me tante zei toen ook… hoe die jongen naar jou kijkt dan weet je zeker dat ie gek op je is. Nog 18 nachtjes en dan gaat ik er voor een maand heen. ben heel benieuwd hoe het gaat lopen… heb wel voor mezelf afgesproken dat deze vakantie echt moet gaan bewijzen of ik hier mee door ga of dat ik er een punt achter moet zetten. Want echt wordt gek zonder hem… en dat wil ik niet nog een jaar mee maken. Dus wil dat er duidelijke plannen gaan gemaakt wordt over hoe we de toekomst voor ons zien. Ben al onwijs zenuachtig maar kan echt niet meer wachten… Ben erg benieuwd wat jullie denken wanneer je dit leest.
Groetjes en allemaal succes met jullie askim

Welkom hier miek

Zo…wat begon jouw verhaal ontzettend vrolijk en romantisch enzo zeg…En dan komt daar plots dat negatieve, had ik echt niet zien aankomen :frowning:
Ik weet ook niet goed wat ik daar op kan zeggen enzo…Ik hoop alleen dat jullie er samen uitkomen deze zomer en dat dat jullie allebij gelukkig gaat maken.
Ik weet alleen niet wat ‘de ww’ is, misschien omdat ik uit belgie kom?
Hoe oud ben je als ik vragen mag? En welke mogelijkheden heb je als jullie beslissen om er mee door te gaan?

Hallo,
heb een beetje hetzelfde aan de hand (: we hebben enkele zalige nachten achter de rug gehad en hij was echt superlief maar eerder aan de verlegen kant. Daarom vertrouwde ik hem ook wel sneller denk ik. Hij had me ook toegevoegd op msn enzo maar hij komt amper online (wel goed gebabbeld toen) en geld om te smsen of te bellen heeft hij ook niet zegt hij, wat ik ook wel geloof… Hij werkt ook wel superlang en begint al heel vroeg dus begrijp ik wel dat hij niet superveel online kan zijn maar toch is het een dubbel gevoel… vertrek er binnen een paar daagjes ook weer heen dus ben eens benieuwd (:

Hij heeft me net verteld dat hij een vriendin heeft en dat die vorige week bij hem was. Daarom was hij dus nooit online enzo…
Maar hij vindt het absoluut niet vreemd dat hij een vriendin heeft en toch nachten met mij doorbracht, hij schaamde zich er zelfs niet over precies.
Hij zei dat ik in augustus of september maar terug moest komen en dat we dan samen konden reizen enzo. Ik snap helemaal niets meer van die turken. Van monogamie hebben die blijkbaar nog niet gehoord…
Nu is het probleem wel dat ik hem eigenlijk nog steeds graag zie, hij is nog steeds hetzelfde en ik heb echt het gevoel dat hij mij liever ziet dan haar maar ik weet nu wel dat ik er niet meer achter moet gaan zoeken en ik ben hem al aan het loslaten. De gedachte dat hij een vriendin heeft (en dat ik diegene ben met wie hij die bedriegt) kan ik toch niet aan hoor…

Meid wat een vervelend verhaal. En ik snap dat je hem nog steeds leuk vind.
Misschien vind hij jou inderdaad leuker dan haar, maar je moet er wel aan denken dat als hij nu met meerdere vrouwen is, dat dat in de toekomst misschien ook wel zo zal blijven. Zit je hier op te wachten? Op een jongen die niet alleen voor jou gaat? Want als hij jou echt leuker vind had hij het dan niet uitgemaakt met haar?

Niet vervelend bedoeld maar meer een waarschuwing voor meer verdriet!

Lotje wat erg :frowning: en je gaat er binnen een paar dagen heen? Niet doen meis, je bent beter af zonder zo iemand. Goed dat je hem al stilaan aan het loslaten bent. Ik vind het wel raar dat hij dit zomaar zonder enige schroom of zelfs schuldgevoel tege jou zegt, heel vreemd… Maar goed, ergens ook wel goed dat je de waarheid kent nu… Sterkte!

Lotje,is meer regel dan uitzondering hoor dat ze er nog een vriendin op na houden.