Java of Bali

Wegjagen ?
Nou seh , je kan ook goed overdrijven.
Natierlek is **nieuw **bloed welkom , en zeker als hij/zij een wezenlijke bijdrage kan leveren .

Dus welkom bij deze , selamat datang :kus:
Om Peet , de spreuk Becik … etc heb ik ooit aan een lid van een Nederlandse site uitgelegd .

Als je geen “Javaanse” kennisen en of vrienden hebt kan je ook de wijze Googel raadplegen.

@ Butoijo betreft jou opmerking :
Die Surya is helemaal gek met check, zijn motto: bisa dicek mas…:lol: Alsof men hem niet wil geloven. Soms is dat ook moeilijk.

zal ik maar voorlopig negeren , is natuurlijk geen leuke binnenkomertje om als "nieuw"lid een andere lid zo gaat benaderen . Toch ?

Waar heeft u het over, ik heb dat helemaal niet geschreven. Ik weet niet wat de bedoeling is van dit forum, maar voor mij hoeft het niet meer, wat een zooitje hier.

Lieve Butoijo, kun jij niks aan doen hoor dat je eerst gecheckt moet worden, is ook niet zo, maar door een aantal gefrustreerde Indo(nesier)s wordt het er allemaal niet leuker op, jammer genoeg. Hebben altijd wat te zeiken, af te zeiken of wat dan ook en maken zichzelf heel erg belachelijk !!! Kunnen er niet tegen als je vrolijk bent, kunnen er niet tegen als je betweterig (in hun ogen dan, want zij hebben ALTIJD GELIJK) bent, kunnen er niet tegen als je mensen wilt informeren en zo kan ik nog wel even doorgaan hihihihi. V.w.b. de Gilicat; hier heb ik het diverse keren over gehad; ik ben nl. naar Lombok en Gili Trawangan geweest (Gilicat is het enige vervoermiddel naar Gili-eilanden vanaf Bali en/of Lombok, maar je kunt natuurlijk met het vliegtuig van en naar Lombok). SA en mijn eigen persoontje worden overigens ook niet serieus genomen, maar dat laat ik maar over mij heen komen; ik lig werkelijk waar iedere dag weer in een deuk hoe iemand zo stressvol/negatief/frustrerend kan (en wil) reageren. Maar trek u er niet teveel van aan, de personen die er iets uit willen pikken qua informatie, doen dat toch wel. Groetjes Indesco :zon02:

Origineel gepost door Butoijo http://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons//viewpost.gif zie ook andere bron ,de ** posting van SumBar nr 32**
Ik hoop dat ik het mis heb, maar het lijkt wel of je hier als nieuwkomer eerst door een commissie moet worden beoordeeld voordat je hier iets mag schrijven. *
** Check nickname – oke

** Check motto – oke.*
** Check gestelde vraag – mmmmm*
Als dat hier zo in elkaar zit, hoeft het van mij niet, ik dacht ik wat kon toevoegen aan dit forum, blijkbaar zitten jullie daar niet op te wachten Die Surya is helemaal gek met check, zijn motto: bisa dicek mas…:lol: Alsof men hem niet wil geloven. Soms is dat ook moeilijk.

Wat betreft Lombok ik nam aan dat u daar al eerder was geweest, ik lees hier namelijk alleen iets over de gilicat als “het” vervoermiddel om op Lombok te komen. Ik dacht dat u hier misschien iets meer over kon vertellen, gezien u reactie, dat het toch in de buurt ligt. Daar weet ene indesco alles van. :hihi:

Kennelijk is de rode gedeelte plotseling verdwenen , maar het staat nog steeds in de posting nr 32 van SumBar.

Pssst , ik denk niet dat ze Indonesiers zijn . (ik weet het zeker )
Voorzover ik weet is er geen Indonesier die een andere Indonesier (ikke dus ) zo kan beledigen in het openbaar .

Laten we maar ontopic gaan voordat het escaleert :kus:

Voor de 2de keer zeg ik u, dat ik die opmerkingen over u niet heb geschreven, evenals die opmerking over Indesco.
Ik dacht dat ik een bijdrage kon leveren op dit forum, maar ben nu verdwaald in dit onderwerp om mensen te overtuigen dat ik desbetreffende opmerking niet heb geschreven. Mijn mening over het WWF als een van de betere forums over Indonesië moet ik helaas bijdraaien. Ik heb spijt dat ik hier een vraag heb gesteld over de weg naar Lombok en heb veel zin om mijn lidmaatschap hier ongedaan te maken.

Waarom staat het dan in de posting van Sumbar als quote op je posting ?

Je hebt zelf kunnen lezen in de quote van SumBar.

Als je dat niet geschreven hebt , dan is het O.K.

Mijn excuus .
Nogmaals als nieuw bloed ben je van harte welkom.

Mss kan SumBar het uitleggen ???

aanvulling :
Je hebt gelijk , nogmaals sorry , mijn excuus .

Ik heb een reactie van Om Peet aangezien als jou reactie omdat het vlak achter jou stuk wordt geplaats .

En in dezelfde gedeelte van :
Origineel gepost door Butoijo http://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons//viewpost.gif
Ik hoop dat ik het mis heb, maar het lijkt wel of je hier als nieuwkomer eerst door een commissie moet worden beoordeeld voordat je hier iets mag schrijven. etc …

Wat een gemeut allemaal zeg. Ik heb even mijn mond gehouden maar zoals ik nog steeds lees gaat het gezeik, afzeiken en noem het maar op gewoon door terwijl aan het hoofddoel voorbij word gestreefd.
Waarom nu niet gewoon lekker forummen over het mooie Indonesië. Er hoeft niet gelet te worden op taalgebruik en verkeerd gebruikte woorden. Het is prachtig als spreekwoorden in het Indonesisch worden gebruikt maar op het forum zijn er ook mensen die bij god niet weten wat het betekent. Dus zet je iets in het Indonesisch geef dan ook de vertaling.
Daar kan een ieder wat van leren.
Niemand hoeft zich te bewijzen hier op het forum. Ik denk dat we met z’n allen amateurs zijn.
Zo ben ik amateur voor vragen over Oost - Java.
Maar omdat ik echt niet onze lieve heer ben weet ik ook niet alles. In tegendeel.
Beste mensen, ik zie het als een hobby.
En een hobby moet leuk blijven. Ja toch.

Misverstand,
heb inmiddels mijn excuus aangeboden.

Het is een prima tijdverdrijf om af en toe het Indonesie Reisforum te bezoeken:
Entertainment op hoog nivo en erg veel actie en reactie.
Leuke personages die allemaal perfekt hun rol spelen.

Ik amuseer me prima, ga zo door!

Indo(nesier)s nemen mensen die boos zijn maar tegelijkertijd hinniken (hihihihi) nooit serieus.
Je kunt niet kwaad zijn en lachen tegelijk.

hoi Corberana,

Ik vraag mij inderdaad ook af in wat voor poppenkast ik hier terecht ben gekomen, ik stel een simpele vraag over het vervoer naar Lombok en het wordt een compleet drama. Ben er in ieder geval achter gekomen dat je zeer goed moet uitkijken wat je hier schrijft.

Zo kan het wel weer…:dag:

Heerlijk toch na een dag van hard werken je lekker kunnen amuseren met die onzin die een juffrouw uitkraamt na een keer op een heel klein plekje van dat grote Indonesië geweest te zijn. Misschien is de impact zo groot geweest dat haar nachtrust eronder te lijden heeft. Gelukkig heeft ze een vriend die daar geboren is en haar af en toe kan kalmeren. Dat is de beste eigenschap van Indo’s. :zon02:

Niet moeilijk gaan doen Surya, we hebben al genoeg problemen met die gefrustreerde indesco…:unibrow:

Java of Bali, that’s the question. Ik ben op mijn eerste reis naar Indonesië begonnen in Jakarta en daarna de geeigende touristische route gevolgd. Dit was de eerste keer met een groepsreis. Alles gaat zo snel voorbij dat je er eigenlijk een beetje confuus van wordt. Het eindpunt was Bali en tevens een verademing na uren reizen in een bus. Het was in 1997 en het strand van Lovina aan de noordkust was nog ongerept. Wij verbleven in een hotel direct aan het strand en in de verre omtrek was niets te beleven. Voor vertier moest je toen een bemo nemen naar Singaraja. Ben er nooit meer geweest maar ben wel benieuwd hoe het nu is. Een vriend van mij heeft in de buurt van Sangsit een bungalow. Misschien over een paar jaar?..:vak01:

Anders kan je altijd nog bij mij terecht. Je weet inmiddels mijn site te vinden.

Wie weet, oost Java is voor mij alleen Malang. Een heel mooie stad destijds in mijn herinnering en heel veel kale vlaktes met geblakerde boomstammen na enorme branden langs de weg naar de ferry naar Bali… :tear:

Aan de zuidkust van Oost Java, in het Meru Betiri NP heb ik vele dagen met plezier doorgebracht, wat een rust.

Ziet er gelikt uit alleen moeilijk te bereiken. Is er ook een hotel o.i.d.?