Ik vond die foldertjes over die chipkaart eerlijk gezegd (veel) lastiger te doorgronden dan de bestemmingsborden…
Ik heb dat foldertje eerlijk gezegd nooit gezien maar heb een Japanse collega die in Tokyo woont en het me allemaal heeft uitgelegd.
Dat scheelt, die snapt wel iets van al die rare tekentjes…
(of weet desnoods waar je ergens Engelstalige info zou kunnen vinden…)
Wij gaan over 2,5 week naar Japan en willen een japan railpass bestellen. We vinden het lastig om op internet te vinden waar we dat het beste kunnen doen. Wie kan ons daarmee helpen?
Groeten Nynke
Ik heb ook inderdaad mijn JR Railpass voucher bij Tozai Travel in A’dam gekocht.
Bedankt voor jullie antwoorden. We hebben de passen besteld!
Groeten Nynke
ik heb hem inmiddels ook besteld@tozai,was toch goedkoper dan bie die andere
Hallo iedereen.
Ik ga in augustus een paar weken naar Japan en wil met de trein een gedeelte doen (Tokyo - kyoto - Hiroshima etc.) nou heb ik op de website Hyperdia.com gekeken naar de treinen en routes.
Nu vroeg ik me af. moet je met een Japan Rail Pass ook nog betalen voor een ‘seat’ en moet je altijd reserveren of kan je er ook voor kiezen om dit niet te doen?
Want wat doet nou wel mee met de Japan rail pass en wat niet??
dankjewel ![]()
Mijn vriendin en ik verblijven van 25 november t/m 17 december in Japan. We landen op Narita en zullen dan een weekje in Tokyo verblijven.
In dat weekje Tokyo willen we de stad verkennen en ook enkele highlights rond Tokyo, denk aan: Nikko, Kamakura, Tsumago, Matsumato, Fuji.
Na Tokyo zullen we richting het zuiden vertrekken, waarschijnlijk naar Kyoto, Hiroshima en/of het eiland Kyushu. In de omgeving van Kyoto trekt Nara ons, evenals Koya-San en Kyoto zelf natuurlijk. Vanuit Hiroshima willen we zeker naar Miyajima, Kurashiki en Soja.
Alles bij elkaar zijn we dus 23 dagen in Japan.
Wat is jullie advies over het wel of niet aanschaffen van een JRP? In mijn eerste beleving zeg ik ja, omdat de route Tokyo-Kyoto-Hiroshima-Fukuoka e weer terug al zo’n €500 kost. Maar zie ik iets over het hoofd?
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Voor de reis die jij in je hoofd hebt is het geen vraag of je een JRP nodig hebt: je gaat gewoon bijna niet zonder kunnen! De kosten van treinreizen in Japan zijn inderdaad zo hoog als je hebt berekend! Ik zou je adviseren om te proberen een pass van 2 weken te nemen en daar je schema van de steden buiten Tokyo in te passen. Dus, eerst een weekje Tokyo, en in die week naar Kumakura en Matsomoto (waarvan de kosten nog te overzien zijn), en dan in die andere 2 weken naar Kyoto, Osaka, Kyushuu, etc.
Matsumoto lijkt me wel wat ver voor een dagtrip (3 uur), en dat kost je al snel 6500 yen enkele reis. Is het niet verstandiger dan vanuit Tokyo via Matsumoto naar Kyoto te reizen? En dan wellicht vanuit Matsumoto een dagtrip naar Tsumago/Magome? En als we dan toch bezig zijn, onderweg naar Matsumoto zou je een tussenstop (zonder overnachting) in Kawaguchiko kunnen doen, daar heb je nog de meeste kans op een goed zicht op Mt. Fuji.
Als je de reis dan handig indeelt zou je inderdaad wellicht met twee weken JRP af kunnen, bij Tozai scheelt dat momenteel €120 euro. Of dat gunstig is? Dat ligt vooral aan de dagtochten die je vanuit Tokyo gaat maken. Voor Nikko en Hakone (Fuji) zijn er gunstige dagkaarten van private spoorlijnen (Tobu resp. Odakyu), die pakken wellicht gunstiger uit dan een extra week JRP.
Een weekje Tokyo om de stad te verkennen en in diezelfde week 5 uitstapjes waarvan sommige wel ver zijn voor 1 dag op-en-neer lijkt me niet prettig. In Tokyo kun je jezelf gemakkelijk al een week vermaken. Een dagje Nikko en een dagje Kamakura kan nog wel, maar de andere plaatsen kun je, denk ik, beter in je route plannen na dat weekje Tokyo. Als antwoord op je vraag kun je dan inderdaad een JPR van 2 weken nemen ingaande na het weekje Tokyo.
Succes!
Waar kun je het goedkoopst de railpass kopen gr peter
Ik vertrek half november . Waar kan ik als Belg zo’n railpass bestellen .
Tozai ? sturen die het naar Belgie ? wa kost da extra ?
thanks voor tips
michel
Beste,
als je eventjes de link opent die ik in mijn vorige post zette dan staan er verschillende adressen in van België. En tozai die zullen ze ook zonder probleem opsturen naar Be.
gr olivier
Bedankt Lokeoli
Op een site zag ik dat je ook veel goedkoper met de bus kunt reizen.
Daar kun je ook een pas voor kopen voor max 5 dagen.
Weet iemand of je ook meerdere passen kunt kopen van 3 of 5 dagen
gr peter
Is er iemand die zich geroepen voelt een ‘how-to’-handleiding te maken over de Rail Pass? Het liefst iemand die hem nog recent heeft aangevraagd!