Wederom bedankt voor je, snelle reactie, ik heb morgenvroeg voor werk een half uurtje om naar de gemeente te gaan dus wil proberen vanavond alles bij elkaar te krijgen. Moet je nu verder nog iets bijsluiten bij de aanvraag van goed gedrag als bewijs dat het een aanvraag voor een visum is? Ik heb gehoord een folder ofzo maar die heb ik niet…
ik hoop dat dit antwoord nog op tijd voor je is:
(het is nu al bijna 9 uur :))
Als je deze bladzijde vd canadese ambassade uitprint en meeneemt, is het voor de meeste gemeente genoeg.
Hier staat nl in vermeld dat de canadese ambassade in Berlijn eist dat je het nodig hebt voor de aanvraag voor een werkvergunning/visum, en dat moet genoeg zijn.
De canadese ambassade is in dit geval de eisende instantie.
Ik heb het nog niet aan kunnen vragen, ook bij mij gingen ze bij de gemeente moeilijk doen over een contact persoon. Ik heb het COVOG gebeld en die hebben weer naar de gemeente moeten bellen om te zeggen dat ik geen contact persoon nodig had.
hey Elsemarijn!
Ik heb hem ook binnen! binnen twee weken na het versturen van alle gegevens, echt ontzettend snel! Ik ga van de week ticket boeken en dan hoop ik in april te kunnen vertrekken. Waar ging jij ook alweer naartoe? Ik ga in BC werk zoeken, nu nog even kijken hoe dat allemaal in zn werk gaat! Heb er zoveel zin in!!
Hoi Clau(dia?)
Gefeliciteerd met je werkvergunning, hartstikke goed dat je 'm nog gekregen hebt!
Veel succes met de rest, hoor!
Groetjes, Anja (moeder van een zoon die sinds 1 feb. voor een half jaar stage loopt in Ottawa).
Ben benieuwd hoe je zoon het gaat krijgen! Vast super! leuk als je nog eens blijft posten op het forum, het is echt onwijs handig om via deze weg informatie uit te wisselen.
Gr. Claudia
Jaaaaaa, ik heb het bewijs van goed gedrag ontvangen! Nu toch nog een vraagje…hoe moet ik de papieren opsturen? Aangetekend of gewoon postzegels erop en klaar? Express misschien?
kijk even bij het topic “Visumaanvraag aangetekend of niet”.
Je kunt het aangetekend met ontvangstbevestiging versturen, voor je eigen gevoel van zekerheid (ik zou het wel doen), maar zoals je ziet kan het een tiidje duren eer je de ontvangstbevestiging terugkrijgt…
Hoe lang hebben jullie op bericht moeten wachten? Ik heb alles (aangetekend) volgens mij op 10 januari verstuurd. Ik heb nog geen ontvangstbevestiging of ander bericht (goed- dan wel afkeuring van aanvraag).
Ik kreeg na twee weken zowel mijn visum + bewijs van ontvangst binnen, ik vond het ook vaag, want dacht ik bewijs van ontvangst paar dagen na de verzending zou ontvangen. Nog even geduld hebben ben ik bang, houd hoop want ik was ook wat laat met mijn aanvraag
Er is vast ook geen manier om erachter te komen of ze nog wel visa weggeven he…we kunnen dus alleen maar duimen en hopen. Ik heb wel al gemaild om het te vragen maar daar kreeg ik geen reactie op.
ik checkte net even de volgende link voor je en er staat nog neit dat je niet meer kunt reageren voor 2007, dat stond er wel bij toen ik eerder checkte voor 2006 > http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/germany/visa-internnl-en.asp
Mailen heeft geen zin ze geven toch geen antwoord, bellen hoeft dus oook niet , even geduld hebben helaas
Ik heb de ambassade gebeld en ze namen ook nog op ook. Ze zeiden echter alleen dat de visa’s zo goed als op waren en de kans dat ik er nog een zou krijgen nihil was. Jammer van al het werk van het opsturen. Nu maar naar travel active dan.
Bedankt voor alle informatie die ik van jullie heb gekregen!
Maar ik heb de formulieren al op 10 januari verstuurd. Dus als ze zo goed als op zijn, misschien zit mijne er dan nog tussen. Anders probeer ik het op 1 december weer. Dan ga ik ipv in september 2007 in januari 2008. Kan ik iets rustiger aan doen met mijn scriptie. Maar goed, ik heb nog hoop.
Daan
ps Niet dat ik het overweeg, maar waarom zou via travil active nog wel kunnen?
Travel active heeft nog plaatsen over, zij krijgen een bepaald aantal visa toegezegd of zoiets. Je betaald daar dus wel 1325 euro, zonder aanmeldingskosten. Balen, maar ik heb het er voor over.
Het zou heel goed kunnen dat je m wel nog krijgt, waarom bel je ze niet gewoon, tussen 14:00 en 15:00 op werkdagen.
Zo, da’s wel pittig wat ze daar voor vragen bij TravelActive, zeg.
Daar zit toch wel een ticket bij, zeker, en ook iets van een paar dagen hotel ofzo?
Wat ik me afvroeg: er lopen toch twee programma’s via de ambassade?
Het WHP (Working Holiday Program) en YWEP (Young Workers Exchange Program). Ik had ergens gelezen dat er 150 visa per jaar beschikbaar zouden zijn. Is dat 150x YWEP en 150x WHP (met of zonder die 50 die TravelActive dan ter beschikking krijgt)?
Mijn zoon heeft (op advies van TravelActive) het YWEP aangevraagd.
Hij heeft dat zonder problemen eind december gekregen.
Het enige probleem aan een YWEP is dat je dan wel een werk/stagecontract uit Canada moet hebben…
Misschien toch nog de moeite waard voor iemand om dat te proberen?
hey!
ik ben ook net voor 3 maanden naar canada geweest !! en ik vond het ook te gek !!
dus wil gauw weer gaan !!!
maar scheelt het als je familie hebt in canada ??? en als je er al werk geregeldt hebt ??
ik heb namelijk een tante die in alberta woont.
maakt het dat allemaal iets makkelijker ??
ik hoop dat iemand hier antwoordt op heeft want ik wil echt heel graag naar canada !!!