Heb een vraagje over de kosten van zo’n Working Holiday programma Hoeveel ben je in totaal kwijt om alles te regelen,?
En moet je alleen nog 1000 euro op je rek hebben, that is it?
Moet je dan zelf een apartement, werk enzo regelen? Dat zal toch een beetje lastig zijn als je helemaal onbekend bent, denk ik.
Ik heb veel uit dit forum kunnen halen, maar aantal dingen zijn toch niet zo echt duidelijk voor mij:(
Kan iemand mij hierover wat meer willen vertellen.
Heel erg bedankt alvast,
WHP is alleen het visum dat je het land in mag. De enige kosten die je hebt is EUR 30,00 voor het bewijs van goed gedrag en de postzegels naar Duitsland.
Hoeveel je op de rekening hebt staan moet je zelf weten, alleen als je het via Travel Active laten regelen moet je 1000 euro op de rekening hebben staan.
Hallo, Ik heb het hele internet afgezocht en de hele site van de ambassade maar ik kan nergens een formulier vinden voor het Working Holiday Program/visum!!! Ik heb geen idee hoe ik het aan kan vragen, heb al overal naar gebeld waar ik maar naartoe kon bellen maar ben niets wijzer geworden. Kan iemand me helpen???
Dank je!!! Ik had dit formulier wel al gevonden maar je moet invullen wie je werkgever is enzo dus ik nam aan dat het niet voor het Working Holiday Program/visum was…Je moet je werkgever in Canada invullen, hoeveel je gaat verdienen etc. Ik heb op het moment ook geen werk want ik ben net terug uit Azië (je huidige werk moet je ook invullen). Wat vul ik daar overal in dan???
In een topic van vorig jaar stond iemand (naam AJHW) die begin feb. de boel pas aangevraagd had en dit 23 feb. nog had gekregen…
Als het goed is, si dit de link naar dit topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=16055&page=3
Dus:
Gewoon zo snel mogelijk proberen!
Begin met een bewijs van goed gedrag via de gemeente, dat duurt meestal het langste!
Succes ermee!
Bij werkgever etc. in Canada vul je in ‘apply WHP’. Bij je huidige werk vul je dus ook niets in.
Verder je eigen gegevens invullen, bewijs van goed gedrag bij de gemeente aanvragen (duurt meestal 2 weken voordat je dat hebt), 2 pasfoto’s, kopie van je paspoort maken en alles opsturen naar Berlijn!!
Succes en als je nog vragen hebt horen we het wel !!!
Ik heb nog een vraagje, ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft…
Ik moet het formulier invullen voor de verklaring van goed gedrag…wat vul ik in bij “gegevens organisatie/ instelling” en moet ik er iets bij doen…een bewijs dat het is voor het aanvraag van een visum? Een bewijs van de ambassade??
Het is een beetje stressvol aan het worden, mijn vriend woont in Canada en dit is voor mij een manier om samen met hem het land te zien, en hem weer te zien natuurlijk Ik hoop dus heel erg dat ik alles goed invul en ik niet te laat ben voor het visum. Elke hulp is dan ook ontzettend gewaardeerd!!!
Gaat het visum aanvragen niet tegenwoordig via Berlijn?? Toch evengoed Den Haag invullen??? Ik ben van plan een jaar te gaan voor nu en ik wil zo snel mogelijk weg, ik ben zo laat met aanvragen omdat er eerst andere plannen waren die nu een beetje in het water gevallen zijn. Ik heb al mijn hoop op dit visum gevestigd