Jaar naar canada...hoe te regelen?

Maar Paul, binnen 6 weken sturen ze het op? Now I’m confused again. Je zei dat jij meteen dat nummer had gekregen toen je daar terugging? Maar ik kan eigenlijk 6 weken lang niet werken omdat ik dat nummer niet heb? :frowning:

mmmm, ja sorry idd n beetje vaag!
Je krijgt je aanvraagform voor n SIN bij t immigratiebureau, dit moet je dan weer inleveren bij t “SIN-bureau”! Je krijgt hier n bewijs van je aanvraag (zonder SIN-nummer!) mee zodat je deze kunt laten zien aan je werkgever! En binnen 6 weken krijg je je officele pas met nummer toegestuurd!
Ik ben verhuisd voordat ik t pasje met nummer binnenhad en later toen ik werk vond moest ik dus terug naar t “SIN-bureau” omdat ik t pasje en dat SIN-nummer nooit gehad heb! Dit koste me $10 en ik kreeg m’n SIN-nummer gelijk mee op t nieuwe aanvraagform!
Hoop dat t zo wat duidelijker is! :wink:

Gr.
Paul

Hahah thanks Paul, tis nu duidelijk! Maar is dat Sin-bureau ook op het YVR? (laatste vraag hoor:p)

NO worries! :thumbsup:

Nee, t SIN-bureau zit downtown Vancouver! 757 West Hastings om precies te zijn! :smiley:
Als je meer vragen hebt, schroom niet

Gr.

Paul

hoi,

Even een vraagje. Wat moet je invullen bij werkgever etc?
Heb het hier wel zien staan ergens op de site maar kan het niet meer vinden…
Van de week nog ff naar het gemeentehuis voor verklaring van goed gedrag + nieuw paspoort en fotootjes laten maken en dan maar wachten op eind november om de boel op de bus te gooien…

Enne: duimen dat het ons allemaal lukt straks!

groetjes

Heej Elsemarijn,

Ik neem aan dat je het formulier bedoelt van de ambassade??

Bij je werkgever vul je in dat je wil ‘apply-en’ voor het Work Holiday Program, (mits je natuurlijk niet al een baantje hebt geregeld in Canada)

Ben van de week ook ff naar gemeente huis geweest. Ook nieuw paspoort en verklaring van gedrag. Deden in het begin nogal moeilijk… omdat ik geen stempel had van Ambassade en ook geen contactpersoon had op de ambassade… na veel 5-en en 6-en toch gelukt. Nu afwachten!!!

Gewoon WHP invullen :slight_smile:

Super bedankt! Bedoelde inderdaad dat formulier van de ambassade
Hopen dat de gemeente beetje mee wil werken…

Groetjes!

Klinkt verdomd allemaal vrijwel t zelfde als aanvragen studentenvisum Zuid Afrika. Heb daarnaast ook Working Holiday visum Australie gehad (dat is super makkelijk te regelen by the way) Mensen, t komt allemaal goed. Nu is t ff stressen, dat had ik toen ook, maar als je daar eenmaal bent wijst alles zich vanzelf.

Ik zou graag ook in 2007 naar Canada gaan op n WHP, maar na 6 mnd ZA en 8 mnd NZ-Australie moet ik toch echt ff proberen te wennen in NL.
Let daar op he, als je eenmaal weg bent geweest krijg je last van het reisvirus en daar schijn je nooit meer vanaf te komen… Best vervelend dat gevoel dat je steeds weer wegwilt…

Ik zou t idd nooit via Travel Active doen, tis ff wat uitzoeken als je t op je eigen houtje doet maar je bespaard r super veel geld mee wat je strax als je daar eenmaal zit heel goed kunt gebruiken.

Iig heel veel succes met de aanvragen (weet iemand hoeveel visa er beschikbaar zijn voor NL?) en natuurlijk super veel plezier in Canada.

mereltjes…

Gister formulier opgehaald om bewijs van goed gedrag te krijgen. Wat een gedoe toch. Nou ja, hopen dat de werkgeven ook positief is over me :slight_smile:

Groetjes

en straks gaat de aanvraag op de bus!!! Spannend!!!

Wie kan mij vertellen of je bij vraag 9 van dat formulier moet invullen? Personal details of family members (spouse or common law partner and dependant children). Dus je pa, ma en evt broers/zussen hoef je niet te vermelden toch?

Hebben jullie ook wat ingevuld bij je huidige werk? Als je nou een parttime baantje hebt, moet je dat ook invullen dan?

En wat is het adres nou waar je het moet opsturen? Is het:
The Canadian Embassy
Leipziger Platz 17
10117 Berlin
Germany ???

groetjes Cindy

Ha Cindy,

Daar heb ik het wel naar opgestuurd ja…
Ik heb mn huidige werk wel ingevuld.
Vraag 9 heb ik alleen mn werk ingevuld. Volgens mij bedoelen ze daar man/vriend en eventuele kinderen.

Groetjes

Hey thanks! Jeetje je hebt het wel snel opgestuurd! Ik heb het ook net gedaan, ik dacht laat ik het maar lekker vroeg sturen! Ik wilde het eigenlijk morgen opsturen, maar hoe eerder hoe beter dacht ik daarna…

En nu afwachten maar !! Spannend!!!

Dat dacht ik inderdaad ook :slight_smile:

duim duim duim duim

hallo mensen,

Ik ben van plan om begin februari voor 6 maanden naar canada te gaan.
Ik heb mede dit forum veel info kunnen bemachtigen.
Heb alleen een klein probleempje: Omdat ik pas geleden heb besloten om naar canada te gaan, heb ik tot nu toe geen working Holiday visium kunnen aanvragen.
Ben ik nu dan laat om dat te regelen?

alvast bedankt,
wisal

Wisalkho,

Je kan dat visum per 1 december aanvragen dus ik niet dat je te laat bent hoor!
Print de gevraagde formulieren uit zou ik zeggen en ga naar de gemeente voor het bewijs van goed gedrag. Zodra je alles binnen hebt, meteen opsturen!

Groetjes

Bedankt Elsemarijn,

Ik zal zo snel mogelijk alles regelen!

groet