Jaar naar canada...hoe te regelen?

Hoi Steff,
Als je daar wilt werken, heb je sowieso een workpermit/visa nodig.
Op deze site vd Canadese ambassade in Berlijn vindt je info:
http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/germany/visa-internNL-en.asp
Zoals je in de verschillenden topics kunt lezen, kon dat vanaf 1 dec. vorig jaar, en Natassja heeft al te horen gekregen dat ze zo goed als op waren.
Maar ja, je kunt het misschien nog proberen, maar dan moet je het wel zsm doen!
Je zou bij de ambassade kunnen vragen of alle visa echt op zijn.
Hier op het forum gaan de meesten voor een WHP, maar misschien dat er nog YWEP’s over zijn?
Ik heb geen idee, hoor, maar als je al een contract hebt, zou dat misschien dan nog een optie zijn?
En anders via TravelActive voor een WHP.
Begin iig geval met een bewijs van goed gedrag aan te vragen bij de gemeente!!

Succes ermee.

thanx anja !!

maar jij weet zeker niet hoe dat met familie werkt !?!?!
ik zit nu nog in canada voor de laatste week ik ga het proberen te verlengen naar 6 maanden ! is dat mogelijk volgens jullie ???

oh ja en ik ben 16 jaar ! ( misschien maakt dat wat uit )

Hoi Steff,

Dan kun je denk ik niet via WHP en YWEP een visum krijgen, want daar moet je 18 voor zijn.
In dit topic schreef iemand over zijn vriendin van 17:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=31999
Die ging alsnog via Travelactive, maar zij werd tijdens de reis 18 jaar…
Heb je daar waar je nu bent al iets nagevraagd bij de Nederlandse Ambassade in Canada?

Groetjes, Anja.

oke…
ik zal het eens navragen of het kan !!
maar ik heb ook gehoordt dat als je de amerikaanse grens over gaat voor een paar dagen en dan weer terug gaat naar canada,dat je dan weer 3 maanden kan blijven ! weet je toevallig of dat klopt?? want ik zit namelijk maar 4 uur van de amerikaanse grens !!

Een vriendelijke groet, Steff.

Dat zou ik niet weten, kun je beter eerst ergens navragen…

oke…
op deze site:
http://www.visa4you.nl/Canada/Visumuitleg/Overige%20Tijdelijke%20Visa
staat dat je maximaal 6 maanden in canada kan verblijven ZONDER visum !!
maar ik heb altijd begrepen dat dat maar 3 maanden was !!
wat is nu waar ?? 3 maanden of 6 maanden ???

http://www.cic.gc.ca/english/faq/visiting-9.html

kijk eens hier, het lijkt mij dat info van de ambassade zelf het dichtst bij de waarheid ligt… :wink:

dus dan is het toch 6 maanden !! dat is goed nieuws !! dan kan ik dus 3 maanden langer blijven !

bedankt Anja !!

Hee Mensen,

Echt zooo handig deze info…Ik ga (tenminste dat is de planning) volgend jaar eind maart richting Canada om daar onderzoek te doen en te werken zeker voor een half jaar…Daarna wil ik zeker nog voor een half jaar reizen!
Ik ben blij dat hier de info staat…want van dat kastje naar de muur schiet je niets op!
iedereen die op het punt staat te gaan: HEEL veel plezier toegewensd! en de rest veel plezier met de voorpret;)

Kus
Mira

Hey,

Ik maar wachten en wachten op een reactie van de ambasade. Heb eens gemaild en bleek dat ze mijn aanvraag al op 30 januari hadden goedgekeurd, was alleen iets misgegaan in de post. Nu faxen ze me de brief. Het lijkt erop dat ik toch nog naar Canada ga dit jaar. Nou ja, eerst nog een scriptie schrijven.

Daan

Daan wat super voor je! Gefeliciteerd!

Hee gaaf man!
Gefeliciteerd!!!goed dat je er nog ff achteraan ben gegaan!!!

Liefs Mira

Hallo,

Ik wil volgend jaar voor jaar naar canada. Weet er iemand hoe en wanneer ik me visum moet regelen?

groetjes kees

gewoon bij pagina 1 beginnen zou ik zeggen.

Hoi Kees,
inderdaad is het heel handig om deze topic eerst eens heel goed door te lezen, maar om je even een grof tijdschema te geven:
september: evt. paspoort vernieuwen en bewijs van goed gedrag aan vragen bij de gemeente,
oktober: benodigde formulieren downloaden van Canadese ambassade in Berlijn,
november: alles in orde maken en vóór 1 december opsturen,
eind december kun je dan je visum/wwerkvergunning in huis hebben.

Dit alles onder voorbehoud van procedurewijzigingen voor volgende jaar door de ambassade, dus houd hun site goed in de gaten!

Succes ermee!!!

PS toch nog maar even twee linkjes voor je:

http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/netherlands/studyincanada1st-nl.asp
http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/germany/visa-internNL-en.asp

Hallo allemaal!
Ten eerste: wat een heerlijk topic, veel info!!! Krijg helemaal zin om weg te gaan hihi!! Ik ben van plan vanaf begin januari naar Canada te gaan. Ik ga waarschijnlijk september 2008 weer beginnen met een studie, dus wil daarvoor dan wee terug zijn… nu heb ik een aantal vragen:

1. Kan je ook eerst Canada in, en later pas je WHP ophalen? Ik wil namelijk begin januari al gaan, stel dat ie dan nog niet binnen is… (het is dan natuurlijk een gok)
  2. Zijn er hier mensen die nog een talencursus bij hebben gedaan? Ik wil denk ik eerst 1/2 maanden Business English doen in Toronto (voor het educatieve karakter) voordeel hiervan is dat je dan ook voor de eerste tijd woonruimte hebt
  3. wat voor vliegtickets hebben jullie?

Dank voor de antwoorden! En ik zal hier zeker actief blijven voor de verhalen en updates!!
Groeten Esther

Ik heb alleen een antwoord op je eerste vraag:
Voor zover ik weet kan dit niet.
Je krijgt van de Candese Ambassade een “Letter of Introduction”.
Deze moet je laten zien op het vliegveld waar je aankomt aan de Immigration Officer en dan krijg je pas je “Workpermit” en deze wordt dan in je paspoort vastgeniet.

Maar als je alle juiste papieren echt op tijd instuurt, moet het lukken.
Vorig jaar hebben de meesten hun Letter of Introduction in de eerste dagen na Kerstmis al gekregen.

Dankje voor je reactie! Ik hoop inderdaad dat het er dan maar gewoon op tijd is… gelukkig is Canada wel een land waar je ook zonder het visum naar binnen komt… voor hoe het er nu uitziet ga ik voor 8 januari een vlucht boeken naar Toronto! (ja ik weet het, tis nog geen juni, maar wel nog goedkoop, en de dagen ervoor zaten zelfs al vol, voor die goedkope tickets) heb dr zin in! nu eerst nog even afstuderen :slywink:
groeten Esther

Hey,

Bedankt nog voor de bijgevoegde info…
Maar wanneer ben jij van plan om na canada te gaan?
Heb je al plannen, wat je allemaal gaat doen?

gr kees