Internationale werkbrigade Jose Marti

Hallo allemaal,

Dit jaar ga ik voor het eerst mee naar Cuba. Ik ga deelnemen aan de internationale werkbrigade op Cuba. Twee weken de Cubanen helpen met verschillende werkzaamheden en 1 week vakantie. Ik heb er echt heel heel veel zin in. Vooral omdat mijn vader (Arnold van Wezel / www.cuba-brigadejosemarti.nl) al bijna 25 jaar deze werkbrigades organiseert vanuit Nederland. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar zijn levenswerk, de verhalen van mijn vader over Cuba tijdens mijn jeugd zijn altijd bij me gebleven. Mijn vader leeft echt voor Cuba. Hij is afgelopen 17 januari op TV geweest bij het programma één vandaag. Het filmpje is via zijn site te zien. Inmiddels het hij alweer benaderd door de NOS voor een uitzending over Cuba. Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze werkbrigade site. Laat anders in ieder geval een berichtje achter in het gastenboek. Altijd leuk al die Cuba fans…

Groetjes Natascha

Hoi Natascha,

Hartelijk welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer.nl! Wat een ontzettend mooi initiatief! Prachtig idee om mee te werken mét en vóór de Cubanen en daarna nog een vakantietje. Mooi filmpje ook, kun je HIER zien.

Ik wens je alvast heel veel plezier en zou je om een gunst willen vragen. Zou je een soort van dagboek bij willen houden en dan na je vakantie HIER op het REISVERHALENFORUM een reisverslag willen plaatsen? Je zou wellicht voor je reis al kunnen beginnen met het opschrijven van de voorbereidingen.

Ik denk dat heel veel mensen daar geïnteresseerd in zullen zijn. Ik in ieder geval wel!

Liefs,
Carolina

Hoi Carolina,

Tuurlijk ga ik een dagboek bij houden, mijn vader heeft bijna van elke brigade de brigadisten elke dag wat laten schrijven in de afgelopen jare, hiervan heb ik dan thuis weer veel typ werk gehad en boekjes in elkaar laten zetten. Leuk aandenken voor de brigadisten na zo’n fantastische ervaring.

Ik zal zorgen dat er wat leuks uit komt, zodat iedereen daarna hier het kan lezen. Foto’s zullen er waarschijnlijk ook heel veel gemaakt worden want dat is mijn hobby dus dat gaat ook zeker goed komen.

Groetjes Natascha

Leuk Natascha! Ik kijk er nu al naar uit!

Liefs,
Carolina

De Jose Marti Brigade is dit jaar in september heb ik begrepen van jouw vader Natascha. Ik heb bij hem al geinformeerd via de mail. Maar klopt dit wel. september lijkt me een vreemd tijdstip. dan beginnen in Nederland in elk geval de scholen weer. Maar ik wil dit jaar heeel graag naar Cuba maar wel het liefst met de Jose Marti Brigade. Zie jij nog andere mogelijkheden?

Groetjes,

Niels

!Revolucion somos todos!

Ik heb de topic als “belangrijk” gevinkt. Zo blijft hij bovenaan dit forum staan. Denk dat het wel handig is dat we 'm zo gemakkelijk kunnen blijven volgen.

Beste Natascha,

Het verhaal van je vader spreekt me enorm aan, te meer daar ik zelf bijna drie jaar in Cuba heb gewoond. Ik zal hem zeker eens contacten, via de website ofzo. Ik denk dat hij dat ook erg leuk zal vinden, ook ik ben gevallen voor het pure Cuba.

groetjes, ook aan je vader,

Erwin Overdijk
htpp://www.cubaart.nl

Beste Erwin,

Hartelijk welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer!

Leuk dat je op deze topic gereageerd hebt. Ben nu wel erg benieuwd wat je precies gedaan hebt op Cuba, toen je daar woonde. Wellicht kun je je even voorstellen in onze pas opgerichte voorsteltopic. Als het niet teveel moeite is…

Bij voorbaat dank!

Liefs,
Carolina

Hola Carolina of e,

Ik ben erwin overdijk, inkoper van beroep, en heb drie jaar in Cuba gewoond. In het laatste jaar ook een half jaar in Barcelona, maar
vond dit beduidend minder geslaagd. Eeeeh Carolina…
ik denk dat het zuiden van Spanje - evenals voor jou - altijd meer
mijn ding is geweest.

Wat ik in Cuba heb gedaan ?
Kijk maar eens op http://www.cubaart.nl

En noteer daarnaast dat ik gedurende drie jaar een relatie met een
Cubaanse zangeres heb gehad. In Cuba ken ik Havana en de provincie
Pinar del Rio als mijn broekzak, en Cubaans/Spaans spreek ik ook.

En of course…I love Cigars & Cuban Rum.
(geen baccardi he sukkels, want dat is NIET Cubaans !)
Dus een havana club vijf jaar, especial ofzo…

Top trouwens Carolina je huisje in Andalusie, ik heb nog spijt dat ik
toen al een hlaf jaar een huisje bij Barca had gehuurd, want na twee
weken wilde ik al naar andalusie toe. Dus gefeliciteerd meid !

Ben wel benieuwd naar je leven daar, en misschien ook leuk om eens
een babbel te maken als ik in de buurt zou zijn.

ciao,
Erwin

nb
even voorstellen is ook gebeurd.

Hoi Erwin, dank je voor je reactie. Het is alleen een beetje erg offtopic voor deze topic over de Internationale werkbrigade Jose Marti. Ik ga hier dus over verder in de voorsteltopic.

Liefs,
Carolina

Succes !!!

Hoi Niels,

Sorry dat ik zolang niets van me heb laten horen over de werkbrigade maar er zijn even wat persoonlijke dingen tussendoor gekomen. We hebben aanstaande zaterdag de 1e bijéénkomst van de brigade, van de mensen die zich via de site van mijn vader hebben aangemeld. mail me dan even op [EMAIL=“info@bbbprint.nl”]info@bbbprint.nl dan bespreken we of het mogelijk is dat je mee kan. Het val inderdaad op 2 tot 23 september 2007. De briagde is internationale en er wordt ik cuba dan ook geen rekening gehouden met de vakantie tijden van ons, helaas.

Ik hoor je snel groetjes natascha van wezel

Hallo allemaal,

Nou de eerste voorbereidingen voor de werkbrigade naar Cuba zijn begonnen, aanstaande zaterdag 19 mei is de eerste bijéénkomst van vrijwilligers die zich hebben aangemeld op de site van mijn vader (www-cuba.brigadejosemarti.nl). Voor de rest ben ik nu druk op zoek naar de goedkoopste tickets. Hele zoektocht, maar het gaat vast goed komen. Voor de rest kan ik niet wachten tot het 2 sep is, eindelijk vertrekken naar Cuba. Weet iemand nog een site waar ik voor tickets kan kijken, ik geloof dat ik er al heel wat heb gehad, maar je weet maar nooit.

Groetjes Natascha van Wezel
www.cuba-brigadejosemarti.nl

Hallo allemaal,

Gister de eerste bijéénkomst gehad van de aankomende werkbrigade in Cuba. Het is een leuk clubje mensen bij elkaar, ieders zijn eigen persoonlijke redenen om mee te gaan met onze Brigade. In ieder geval een leuke club mensen. Ik heb de aankomende brigadisten de link gestuurd van deze pagina. In ieder geval is het leuk om te zien dat er zoveel mensen interesse hebben in Cuba en de denkwijze en cultuur die daar bij hoort.

Groetjes Tassie
Cuba Vive

Hoi Tassie,

Dat klinkt positief. Fijn dat je er zo’n goed gevoel bij hebt. Leuk ook dat je de link van wereldwijzer hebt doorgegeven aan de andere brigadisten.

Ik wilde je nog iets vragen: ben je van plan een reisverslag bij te gaan houden? Ik denk dat het heel interessant is wat je gaat doen en dat veel mensen daar graag meer over zouden willen lezen. Ik in ieder geval wel!

Heb je misschien een weblog of ga je die één maken? Zo ja, plaats dan even een link daarnaar in een nieuwe topic hier op het Cuba Forum. Zo nee, vind je het misschien leuk om hier direcht op het Cuba Forum een verslag van je voorbereiding en reis te plaatsen?

Ik hoop dat je een verslag ergens online zal plaatsen, zodat we je belevingen in ieder geval kunnen volgen! :slight_smile:

Liefs,
Carolina

Allemachtig, wat een zelfbespettering. Blijkbaar hebben de deelnemers aan die brigade geen snars geleerd van de geschiedenis. Ieder weldenkend mens weet toch dat Cuba een gevangenis is met 11 miljoen gijzelaars. Na 42 bezoeken meen ik daar enigszins over te kunnen oordelen. Wie daar anders over denkt, moet de ogen en oren maar eens goed in Cuba open zetten (en houden). Of contact zoeken met Amnesty!

Beste Hans,

Nu het niet goed is afgelopen met je Cubaanse vrouw, je in Cuba niet goed kond aarden, en je je nu met name in Thailand bevind, moet je niet het Cubaanse regime overal de schuld van gaan geven.
:was:

Wellicht doe je er goed aan het eens met het Thaise kapitalistische systeem gaan vergelijken, een land welk geloof ik momenteel je voorkeur geniet.
:vak02: :kus:

Ja je hebt gelijk Hans…
In Thailand hebben ze nergens last van, in China is het prima, en in
Amerika is het zelfs perfect geregeld ! Amnesty zal vast ontzettend gelukkig zijn met deze partijen, en rapporteren dat het absoluut de
goede kant op gaat !!!
:confused:

Ik noem het een “Abu Grap”, komende van het woord ABu GraIb"
Volgens mij hebben jullie allemaal stront in de ogen…
Of is het :dope:gebruik ???

Nederland is een politiestaat Hans, je betaald wegenbelasting en ze kopen er een camera voor om je verder te belasten, en op Euopees niveau werken we samen met de ABU grap jongens die geloof ik Amnesty goedgekeurd zijn.
:slapen:

Ik wens Amnesty veel journalistieke wijsheid…, en hoop nog iedere dag
op die gevangenis van 11 miljoen mensen. Wat een verluchting vergeleken bij die gevangenis van 16 miljoen mensen !!!

groetjes en beterschap,
Erwin
:dag:

Erwin? Oh die Erwin! Op zoveel domheid, kortzichtigheid en persoonlijke aanvallen reageer ik niet. Droom maar verder, Erwin en stort je vooral op de Cubanitaatjes in ruil voor een grijpstuiver.

Eeeh Hans, volgens mij begon jij hier met afzeiken van een werkbrigade.
En ik wordt een beetje pissig als je een van de weinige die zich nog wel sociaal opstellen op deze aardkloot daarop gaat aanvallen. Daar heb ik
geen respect voor. Ook ben ik geen mannetje die op zoek is naar een Cubaanse voor een grijpstuiver, jammer dat dat soort gedachten door je hoofd gaan.

Tegen zoveel vooroordelen van een Nederlander die zijn eigen land zo geweldig vindt, Cuba zo slecht, en denkt dat iedere kerel die erheen gaat dat zou doen omdat hij op zoek is naar een goedkope Cubaanse snol kan
ik ook niet op Hans. En…ik kan er ook niets aan doen, ik ben op dit moment ontzettend meer pro Fidel en Chavez, dan ik pro USA en Europa ben.

Sorry als ik daar dan wat fel op reageer…
Laten we het hier maar bij houden…zonnetje schijnt…

groeten,
Erwin

Dag Erwin,

dit is mijn eerste maal dat ik op dit forum surf en uw mailing sprong me meteen in het oog.
Mag ik zo vrij zijn u iets te vragen? Hoe kon jij dat regelen om 3 jaar op Cuba te blijven? Mijn vriend is namelijk ook Cubaan, maar ik ga telkens voor 2 maanden (maximumperiode met toeristenvisum). Een langere periode zou dus ook handig zijn voor mij om een bepaalde periode nog te overbruggen.

saludos

Evelyn