Inentingen

ik vind het onzin . ik ben niet enigste in dit forum die zich niet laat ineten en dat is onze mening .

Het si gewoon zo omdat ze er reclame mee maken 12 jaar geleden hoefde je toch ook niet in te laten enten ? laat je je voor ieder land inenten ? nee toch ? nou dan zou je je voor ieder land moeten laten inenten kom op zeg

Nee ik laat me niet voor ieder land inenten. Je laat je 1 keer enten(of een serie met herhalingen, voor hep A 1 keer, voor hep B 2 keer) en je bent er levenslang vanaf(tegenwoordig) DTP is op dit moment ‘slechts’ 10 jr geldig. En dan ben je klaar!!! Wil je naar Thailand, India, of weet ik waar heen…jij bent ge-ent!
Wij komen nu 1990 in turkije, en de eerste jaren was er inderdaad geen entadvies. Maar na een jaar of 10(nu dus een jaar of 10) kwam dat langzaam op, toen alleen in het binnenland. Nu een jaar of 5-6 ook voor de rest van Turkije, en sinds een jaar of 2 ook voor hep B.

Nogmaals, als je, zoals ik vaker gezien heb, zelfs in mn kennissen kring, mensen uit luxe 5* all-incl ziet komen, binnen enkele weken krijgen ze ‘griep’ wat dan heb A blijkt te zijn, en die mensen zijn dan dus maanden bezig voor ze weer een btje normaal kunnen functioneren(zelfs 1 % overlijd) wat maken dan 2 prikjes in 1 jr uit??? Liever dat dan heel ziek…(maar dat is mijn mening, zeker nadat mn vriendin dus bijna bij die 1% behoorde!!! En waarschijnlijk wil ik ook daarom mensen waarschuwen zich te enten…het is niet een leuke ziekte, en je kan m overal oplopen, maar na de vakanties in Turkije en bijv Egypte komt het helaas heel vaak voor)

ook ik heb alle inentingen en een medisch paspoort zodat als ik op reis wil me daar geen zorgen over hoef te maken en mijn advies aan iedereen is dan ook nog steeds : voorkomen is beter dan genezen. Waarom zal je zulke onnodige risico’s lopen. geloof me er is altijd een mogelijkheid aanwezig en ook, zoals beps al zegt, in de 5 sterren hotels

Even voor de goede orde,

Beppie heeft gelijk,voorkomen is beter.

Zelf heb ik er 5 jaar gewoond en geen inenting gehad,maar dat ligt ook aan je gesteldheid;je bouwt anti-lichamen op tegen tegen bepaalde ziektes,ik dronk ook gewoon water uit de kraan.

Maar dat geldt niet als je 2 weken op vakantie komt.

Denk dat daar het verschil in zit.

Je lichaam past zich aan qua omgeving indien je er langer verblijft,dus beps;sluit me helemaal aan bij je advies.

Ooit bij stil gestaan dat de kennis van de medische wetenschap ook toeneemt met de jaren? Dus dat men nu (VEEL) meer weet dan 12 jaar geleden?

Doe alsjeblieft niet zo eigenwijs en laat je inenten. Ik heb mijn vader een maand geleden aan iets veel onzinnigers moeten verliezen. :tear: Doe zoiets jouw familie en vrienden als je het maar enigzins kan voorkomen alsjeblieft niet aan. Dit vind jij waarschijnlijk weer overdreven maar waarom zou je met je leven willen spelen als het door 1 prikje te voorkomen is? Ik begrijp je werkelijk waar niet. En ja, het is zeker wel met je leven spelen, want je lever is een zeer vitaal orgaan en aan leverkanker is helemaal niets te doen, vader van een vriendin van mij is er binnen een jaar aan overleden.

je hoeft je alleen te laten inenten als je een chronische ziekte hebt waardoor je weerstand weg is.of als je prednison of methotrexaat gebruikt,die medicijnen ondemijnen je weerstand.
zelf ben ik al zo vaak in Alanya geweest en heb me nog nooit laten inenten.buiktyfus had ik hier op gelopen,dus dat kan je overal krijgen.en de reclames op televisie is alleen geldklopperij,je moet het alleen doen als je de binnenlanden ingaat.

Mootjuh waar heb je die info vandaan???
Want het is werkelijk klink klare onzin die je neerzet!!!

En als je terugkomt met Hep A dan ben je niet meer zo blij, en dat krijg je zomaar, en hoef je geen verminderde weerstand voor te hebben. Ja bij buiktyfus dat ligt anders, maar het enten tegen Hep A en B, en DTP heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met verminderde weerstand!!!

Nogmaals mijn vriendin is teruggekomen met een Hep A uit Alanya, groot hotel(zal geen namen noemen) en is daar dus 6-9 maanden DOODZIEK van geweest(Hep B kom je trouwens NOOIT meer vanaf…)

ENTEN is mijn advies, 2 jr enten en je bent er voor meer dan 20 jr vanaf(de hep A en B dan, DTP is voor 10 jr!) En je zorgverzekering vergoed het in de meeste gevallen…

Mootjuh, ik ga niet mijn hele beargumentering nog een keer opschrijven, maar ik sluit me 100% bij beppie aan en lees alsjeblieft eerst het topic door voordat je zo’n ondoordachte en onware reactie geeft.

Hallo wat Beppie zegt klopt inderdaad een vriendin van mij is zelf ook op vakantie geweest naar Turkije 2 jaar geleden en heeft ook Hep A gekregen en is niet de binnenlanden ingereisd.
Dus ik zou zeker te weten intenten.

gr van Moira

Ik heb gister het verzoek van iemand gehad om hier even te komen reageren…

Ik sluit me aan bij Beps/Eylem/Moira… waarom zou je je niet inenten?? De verzekering vergoedt het in de meeste gevallen… Waarom een risico lopen als het niet hoeft??

Diegene die zich niet inenten hebben zeker ook geen reisverzekering? Dat is dan toch ook niet nodig, jou kan toch niks gebeuren… En als je dan ziek wordt… dan maar klagen… want dan zijn de kosten zo hoog!

Gewoon lekker laten inenten en een reisverzekering afsluiten… wat kan je dan nog gebeuren :wink:

dit heeft helemaal niks te maken met een reisverzekering . en wat nou zeuren als je ziek wordt . zn inenting houdt echt niet alles tegen alleen zal je er minder last van hebben . !!!

Als ik naar redelijk populaire bestemmingen ga (zoals Turkije) laat ik me niet inenten. Als ik naar Afrika zou gaan, zou ik me zeker weten laten inenten! :slight_smile:

ben weet ik veel hoeveel keer naar turkije geweest zonder te prikken leef nog steeds :smiley:
ONZIN :stuck_out_tongue:
als je het wil doe je het maar je gaat niet dood klaar je moet gewoon kijken naar wat je eet en geen watr daar drinken :DD

dat is pas ONZIN Daisy. Léés toch eerst eens voor je wat schrijft

Hahaha gekke mensen

conclusie je moet het ZELF weten of je het doet ja of nee maar mijn mening ja mijn mening is ik doe het niet klaar en desiree denkt zo ook duidelijk klaar :S iedreen moet het zelf weten :wink:
ja toch :smiley:

Lieve mensen Have fun in tukije ik zoek het dit jaar verder weg en langer :wink:

Ja als de verzekering het vergoed ja kijk dan zou dat wel lekker zijn als je dan toch besluit je te enten maar in mijn geval vergoede ze niet veel ja mis 20 % maar ja :wink:

Ik zeg nogmaals iedreen zijn eigen ding :smiley:

Ik wilde hier toch even op terug komen,er zijn mensen die echt belachelijk reageren,er zit zelfs iemand bij die verleden jaar zelf heeft geschreven dat het niet nodig is om je te laten enten voor turkije.
Dit vind ik dus kinderachtige discusies om iemand af te kraken,ieder heeft een eigen mening,die hebben zeker niets anders te doen ofzo.
Mijn man is wel geënt omdat hij chronisch ziek is,zelf het speciale reisteam in Leiden heeft gezegd dat ik niet geënt hoef te worden als ik me maar aan de regels houd,water uit flessen en niet langs de weg eten.
Desiree ik geef jou gelijk.

…en ik noem het je kop in het zand steken. En ik heb overigens wel dégelijk iets beters te doen, maar we proberen hier mensen voor erger te behoeden! Gezondheid is echt het allerbelangrijste, je kunt het niet afdwingen, maar je kunt er wel zo veel mogelijk aan doen de kans zo klein mogelijk te maken!! Door een klein rotprikje! Ik snap niet waarom mensen dat niet willen inzien. En NEE het is onzin dat je naar het binnenland moet voor een besmetting. JUIST in die toeristenhotels en restaurants, daar wordt omwille van de prijs en tijd de hygiene nog weleens over het hoofd gezien. Maar goed, als jullie dat risico willen lopen, het is en blijf je eigen keuze. Ik begrijp hem alleen niet

oke dan . maar jij schrijft het tenminste op een normale manier sommige mensen schrijven het echt op een afkraak manier :wink:

Helaas mensen. Het gaat hier niet om een wedstrijd. Het gaat hier niet om ‘gelijk’ of ‘ongelijk’ hebben. het is niet wel-enten tegen niet-enten

Dit is een informatief forum. Alle kanten van het wel- of niet inenten zijn belicht. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, mits men wel naar de feiten kijkt.

Laat elkaar dan ook in elkaars waarde en respecteer en accepteer de mening van een ander, als die anders is dan jouw mening.

verdere berichten die niet inhoudelijk zijn zullen verwijderd worden!!

Daar heb je helemaal gelijk in :wink: