Inenting Ja of Nee

Hallo, we zijn van plan om in Septmeber naar Egypte te gaan, en wel naar Sharm el Sheik. Is het nodig om je te laten inenten. Ik heb al zoveel verschillende verhalen gehoord. Dee ene zegt dat het wel nodig is, en andere mensen zijn al geweest en hebben nergens last van gehad. Wat raden jullie mij aan … ???

Alvast bedankt voor de info :wave:

laat je inenten das wel het beste, sommige mensen hebben nergens last van maar misschien jy wel…ik denk niet dat je ziek terug wil komen dus ga voor die inenting! groetjes

Ik zou u laten inenten voor alle veiligheid

Ikzelf ben al 3 keer naar egypte geweest zonder inenting en ben gelukkig niks tegengekomen.

Maar is toch beter het zekere voor het onzekere te nemen hé

Inentingen zijn meestal best wel duur,
wij hadden er naar geĂŻnformeerd voordat we naar Turkije gingen,
daar wordt ook aangeraden om je te laten innemen…
Maar wij hebben besloten om ons niet te laten inenten,
niet voor Turkije en niet voor Egypte,
waar ik zelf nog nooit geweest ben maar mijn ouders wel…
Die zitten nu lekker in Hurghada in de zon… :wink:

Vergis je niet: “nergens last van…”. Het inenten is niet tegen buikgriep ofzo, maar tegen hepatitus A en DTP. Ik vind het zo onverstandig dat mensen zich niet laten inenten. Het is zogenaamd te duur…!!!
Ik heb het wel gedaan en met een tweede spuit ben ik nu 15 jaar beschermd. En binnen die 15 jaar zal ik heus wel vaker naar landen gaan waar een inenting nodig is.
Ik heb ze genomen toen ik voor het eerst naar Egypte ging en binnen die twee jaar ben ik ook al naar Turkije geweest en nog een keer naar Egypte.
Ik kreeg per jaar via mijn ziektekostenverzekering €70,- vergoed, dus uiteindelijk was ik in totaal 42,- kwijt voor het consult.
Ok, ik heb de eerste keer flinke buikgriep gehad, maar daar ben je binnen een week vanaf. Van hepatitus kom je niet meer af.
DOEN DUS!!!

Hepatitis A kan je oplopen door voedsel te eten of water te drinken dat met het hepatitis A virus besmet is. De kans op hepatitis A is daarom het grootst in landen met een gebrekkige hygiëne, derde-wereldlanden bijvoorbeeld, vooral omdat het water daar vaak besmet is, groenten met besmet water gewassen worden, enz. Maar ook bij ons is voedingswaar een zeldzame keer besmet met het hepatitis A virus (vooral rauwe vis en schaaldieren). Het grootste risico loop je hier echter wanneer je uit hetzelfde glas drinkt, uit hetzelfde bord eet, bestek deelt of dezelfde handdoek gebruikt als iemand die hepatitis A heeft. De kans dat je de ziekte in België oploopt, blijft weliswaar zeer klein. Zolang je in de buurt blijft, hoef je dan ook geen voorzorgsmaatregelen te nemen. Die zijn vooral nodig voor reizigers naar ontwikkelingslanden. Wie dergelijke verre reisplannen maakt, moet tijdig bij de dokter langs voor een vaccin tegen hepatitis A.
Tijdig, omdat de hepatitis A vaccinatie uit een reeks van drie injecties bestaat, gespreid over zes maanden. Als het niet anders kan, kan men dit vaccinatieschema wel in een kortere tijdspanne afwerken. Het hepatitis A vaccin beschermt je tegen hepatitis A, vermoedelijk voor een periode van minstens tien jaar.

Loop je de ziekte toch op, dan hoef je niet meteen te panikeren. Hepatitis A evolueert bijna steeds naar volledige genezing. Wel moet je rekenen op een weken- tot maandenlange vermoeidheid, waar helaas niets aan te doen is. Verder gaat de ziekte gepaard met koorts, hoofdpijn, misselijkheid, buikpijn en een gebrek aan eetlust. Deze klachten verminderen meestal van zodra de geelzucht verschijnt, die gewoonlijk een paar weken aanhoudt.
Toch treedt hepatitis A soms ongemerkt op : in 50 Ă  80% van de gevallen bij kinderen < 5 jaar, in 20% van de gevallen bij kinderen >= 5 jaar. De ernst stijgt met de leeftijd.
Een mogelijke maar zeldzame complicatie is fulminerende hepatitis. Deze vorm van hepatitis A is dodelijk.
Op wat versterkende middeltjes na, bestaan geen echte medicijnen tegen hepatitis A.

***Het artikeltje hierboven
heb ik even van gezondheid.be gekopieerd…
Er staat heel duidelijk dat Hepatitis A bijna altijd volledig geneesd…
Dan hangt t er gewoon vanaf,
wil je het risico nemen om Hepatitis A op te lopen,
en zo ja…
Neem je dan ook het risico dat jij net Ă©Ă©n van de weinige bent,
waarbij het niet volledig genezen kan worden…?

Ik neem dit risico dus wél…
Maar de keuze is aan jou ;)***

Inderdaad…heb het ook nog ff nagezocht. Het geneest wel, en blijft niet heel je leven in je lichaam. Zat met een andere vorm in m’n hoofd.
MAAR…dit bovenstaande stuk (en andere info op het net) klinkt best ernstig vind ik. En Te Quiero…je doet er nogal laconiek over vind ik, maar goed…het is ook ieders zijn eigen keuze en grote kans dat je gewoon gezond terug komt.
Maar kan het nie vaak genoeg zeggen…de kans bestaat…Zo’n anderhalf jaar geleden is er een grote hepatitisuitbraak geweest in een hotel in Hurghada.

Maaruh…RichRach, ik ben benieuwd hoe jij er nu zelf over denkt, na dit bovenstaande artikel gelezen te hebben…

het kan ook zijn dat je je inentingen vergoed krijgt van het ziekenfonds.

ik ben net terug van een paar weken cairo en daarvoor al meerdere malen in sharm en sheikh geweest en heb me maar 1 keer hoeveen laten inenten. je hepatitis spuit is geloof ik 3 jaar geldig en mocht je je binnen 1 jaar weer laten inenten dan ben je 10 jaar beschermt.

het was voor mij mijn dtp prik en hepatits 70 euro. waarvan ik de helfst terug kreeg van het cz

en zeg nou eerlijk wat is nou 35 euro als je dan 10 jaar beschermt bent tegen hepatitus

Inentingen zijn niet duur, ze zijn zelfs in ieder geval voor Egypte gratis,
Veritas in Rotterdam is een instantie waar je als je ziekenfonds lid ben, zo een afspraka kan maken!!

Dus even op internet kijken en klaar is kees!!

M.V.G
Sync

Hmm dan ben ik flink genaaid, was bijna 100 eurie kwijt, maar goed ik denk dat je gezondheid wel meer waard is. Dus gewoon doen. Van de inenting zelf weinig last gehad, behalve een zware arm en spierpijn. En als je daarbij de inenting binnen een jaar herhaald ben je tegen hep A je leven lang beschermd en tegen DTP 10 jaar. Vooral handig als je vaker van plan bent om verre reizen te maken. Ik zou zeggen goede investering.