Geen DTP/hepA enting: dingen laten?

Heey!

In december ga ik samen met mijn ouders en broertje een weekje naar Egypte, Sharm el Sheikh.
Zelf ben ik er al 3 keer geweest, voor mijn ouders en broertje wordt het de eerste keer.
Voor Egypte raden ze aan om je in te enten tegen DTP en hep A. Dit heb ik twee keer laten doen en ik ben nu voor de komende 25 jaar resistent.
Mijn ouders en broertje willen zich echter niet laten inenten.

Nu was mijn vraag, zijn er dan dingen waar zij extra op moeten letten qua hygiëne of uitstapjes die ze beter niet kunnen doen? Mijn moeder wilde graag op een kameel rijden, maar ze vraagt zich af of dat wel verantwoord is zonder inenting…

Zelf snap ik niet waarom ze het niet gewoon doen, maar dat is hun eigen keus.
Ben benieuwd of er dus echt dingen zijn die voor mij zo vanzelfsprekend zijn maar die zij beter kunnen laten?

Alvast bedankt…

Nathalie.

Weten je moeder en je broertje dat vaccinaties meestal vergoed worden door je ziektenkostenverzekering? Om financiele redenen hoef je het niet te laten.

Ik zou ik een land als Egypte niet graag zonder vaccins rond willen reizen. Hepatitis A kan op verschillende manieren worden overgedragen, zoals bv vliegen die op levensmiddelen kunnen zitten, of besmet water. Aangezien je zelf niet weet waar en hoe je eten bereid wordt, is het moeilijk te oordelen welk eten al dan niet veilig is. (Luxe hotels zijn niet perse goed.)

Dyfterie (de D uit DTP :wink: ) is een bacterie die via hoesten van mens tot mens wordt overgebracht. Contact met mensen kun je op vakantie moeilijk vermijden, of je moet al uit de buurt blijven van drukke plekken als openbaar vervoer, winkels en bioscopen. (Niet te doen dus!)

De T staat voor Tetanus, een bacterie die in staatvuil leeft. Wanneer je een klein wondje op loopt, loop je risico op deze ziekte. En 't is allemaal zo makkelijk te voorkomen…

De P staat voor polio, verlamming. Dit virus wordt van mens tot mens overgedragen via ontlasting, of via besmet eten en drinken. Net als bij Hep A kun je niet controlleren of je eten veilig is. Veilig drinken kan, door alleen water en frisdrank te drinken uit flessen en blikjes. En dan hopen dat je glas schoon is… Of misschien kun je een aantal voorverpakte rietjes van de Mac Donalds meenemen?

Voorkomen is beter dan genezen. Ik zou je familie aanraden toch naar de dokter te gaan voor een gesprekje, die heeft vast nog meer steekhoudende argumenten dan ik.

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb 'm doorgestuurd naar mijn ouders, misschien bedenken ze zich nog na het lezen van jouw reactie en uitleg! :wink: