Inenten Turkije

Hallo allemaal,13 augustus gaan wij met de kids naar Aqua Fantasia in Turkije. Nu horen wij van een hoop mensen dat het verstandiger is om je te laten enten. Volgens de ggd is dat niet nodig, wat hebben jullie gedaan?

groetjes Henna

Henna,niet nodig tenzij je naar het oosten van Turkije gaat

Vreemd dat de GGD nu zegt dat het niet nodig is. Ik heb jaren geleden geinformeerd en ze gaven toen enten als advies. Naar de huisarts dus, hij weer geinformeerd en toen was het niet nodig, als je tenminste een goed hotel had en niet veel met de plaatselijke bevolking in aanraking kwam. Nu kwam het toevallig weer ter sprake en gaf hij duidelijk het advies te enten. Dus hebben dat maar gedaan. DTP en Hepatitis A en B. Volgende week ga ik voor de herhalingspuit voor Hepatitis, een half jaar daarna nog een keer en dan ben ik er levenslang vanaf.

Twee jaar geleden krijgen wij ook t advies ons te laten inenten

Nogmaals,als je naar de turkse riviera gaat;onzin dus om je te laten inenten

Hans: de reden dat GGD en andere organisaties wel aanraden deze entingen te nemen is dat de mensen uit het oosten nu in de toeristen gebieden werken, en er regelmatig mensen in nederland terug komen met Hep A of een DTP(vooral de D)!

Het is GEEN onzin je te laten enten, als je het bij je zorgverzekering navraagd zul je horen dat je het meestal volledig vergoed krijgt als je bij Meditel gaat(of juist bij de GGD!) en bij de herhaling ben je vooor minimaal 10 jr gedekt(tegenwoordig wordt er juist gesproken over levenslange dekking)
http://www.lcr.nl/ kan je per land kijken wat er aanbevolen wordt
De kinderen zijn volgens mij zelfs gewoon al via de kinderentingen gedekt(waarom zou dat ook al weer zijn… Omdat het OOK in nederland nodig is!!!)

Suc6 met je beslissing(wij hebben het 2 jr geleden ook nog laten doen, na al 10 jr turkije…en ach kost niets, en je bent er een flinke tijd vanaf!)

Hans: ik ben het wel met je eens!

Het is dat ik ge-ent ben voor Maleisie, maar voor Turkije zou ik heb zelf ook nooit doen… maar goed dat is mijn mening en ieder kan/mag daar zelf anders over denken!!! :slight_smile:

Maar als het inderdaad vergoed wordt en je twijfelt waarom zou je het dan niet doen!??!!?

En nogmaals Cyn: Het wordt WEL aangeraden… Waarom hebben we een reisverzekering… ik ga al 25 jr vliegen heb er nog NOOIT gebruik van gemaakt…

Waarom enten we onze kinderen wel in als ze klein zijn, maar ‘verwaarlozen’ we onszelf daarin als we groter zijn…

Ik zeg maar zo: Het kost niets, en je hebt je iig ingedekt als er wel iets gebeurt…jij hebt je entingen gehaald…

Maleisie…er zijn er ook die zich daar niet voor laten enten…
Maar over Staphorst wordt schande gesproken…die doen het tenminste nog uit een overtuiging…

das een heel andere discussie

@ hennaatje ik raad aan om je verzekering te bellen en te kijken wat de kosten waar zijn. verder goed op de verschillende sites kijken.

2jr geleden werd t aangeraden en heb ik t ook gedaan.

Weet je … enten of niet enten, zolang het niet verplicht is, is iedereen daar vrij in. Het ligt ook aan het soort vakantie dat je hebt. Verblijf je alleen in een hotel of kom je ook veel in contact met de plaatselijke bevolking.
Wat ik verwarrend vind is dat de GGD’s en andere instanties niet dezelfde informatie verstrekken. Het wordt aangeraden of niet. En dan moet er, naar mijn idee, bij alle instanties hetzelfde advies gegeven worden.

Beps; ik zeg ook niet dat het niet wordt aangeraden… ik zeg alleen maar dat IK het PERSOONLIJK niet zou doen… Maar kan me voorstellen dat een ander het een fijner idee vindt…

Dat ze kinderen inenten is omdat zij vatbaarder zijn?!?! Anders zouden ze het voor iedereen toch om de zoveel jaar moeten doen?

Maleisie is wel een iets andere omgeving dan Turkije, ook qua hygiene…

Maar als het voor Turkije nodig zou zijn (ook als je alleen op je hotel blijft) dan zou het voor Spanje, Portugal, Griekenland en eigenlijk alle andere landen ook zo moeten zijn, want de hygiene in Turkse hotels is niet altijd slechter dan in een ander land…

Beps;lees dit ff…

http://www.travelclinic.com/268/turkije.htm

Gewoon informeren bij de TravelClinic te Rotterdam en niet bij al die GGD’s die de informatie van hun krijgen…DKTP staat voor Difterie/Kinkhoest/Tetanus/polyometisch;daar zijn we op jongere leeftijd al voor ingeent…

Beps;je gaat af als een gieter op dit onderwerp,sorry,de info die je geeft raakt kant of wal…

Excuus?? Waar heb je het over…
Jouw site geeft dezelfde info als die van LCR…

EN… die enting van DTP… die houdt op na 10 jr… Vandaar dat je nog eens moet!!
Kinkhoest zit hier niet bij(over afgaan gesproken…)

Wat ik zeg slaat kant nog wal??? Hans…niet nog eens he!!!

^^ Het standaard enten in Nederland gaat om besmettelijke ziektes (als mazeren, kinkhoest, enz). Het enten voor een vakantie gaat eerder om malaria, via het drinkwater overdraagbare ziektes, hepatitis enz. Dat zijn dingen die in Nederland niet voorkomen, en dus is enten handig. Als dat risico tot een minimum beperkt blijft, is enten echt niet nodig (heb me voor zowel Turkije (10x) als Egypte (2x) nooit laten enten).

Ik laat t verder. Wilde mensen allen laten zien dat er door de div organisaties wordt geadviseerd te enten.
Dat we ons voor alles verzekeren maar onze gezondheid blijkbaar zo onbelangrijk is, dat we anderen onderuit schoppen die alleen mensen willen helpen!

Ik heb iemand in de omgeving die met Hep A uit Turkije is teruggekomen, heeft maanden geduurt, en nog steeds(bijna 1 jr verder) is het niet 100% over!
Ik houd het erbij…

Iedereen doet toch wat hij/zij zelf het prettigst vind…
Blijf alleen zeggen dat je niet kan zeggen dat het enten ‘onzin is’

Hepatitis A is een zeer besmettelijke leverontsteking veroorzaakt door het hepatitis A virus (HAV). Ze wordt overgedragen via (met faeces) besmet voedsel of drinkwater of door rechtstreekse faeco-orale transmissie.
Bron: Hepatitis A - Wikipedia

Oftewel: dan heb je toch niet de regels goed in acht genomen… En daar is maar weinig tegen bestand, lijkt mij.

Gewoon in een all-in geweest…niets bijzonders… En een grote… echt een grote
Het terrein niet af geweest…
DUS…
Nogmaals, vond dit wel toe te moeten lichten…maar ik vind het prima…
Ieder zn idee

http://www.reisvaccinatie.nl/?gclid=CJHKj7ng25QCFQyN1QodcQ3rkA
http://www.ggdwestbrabant.nl/Vragen/Reizen/OEFENING.html
http://www.travelclinic.com/268/turkije.htm

allemaal hetzelfde… nix is verplicht maar t wordt wel aangeraden, wat je er mee doet, moet een ieder zelf weten
en hoe je heb A kan oplopen… besmet voedsel of water, tja, je weet natuurlijk nooit of iets besmet is

Beps, had die dat niet voor zijn vakantie opgelopen?travelclinic is toon aangevend…