juist bloem,mooi gezegd,slimmer dan beppie
Hans: Je gaat WEER tever… Nog ff en ik klaag bij het totaal beheer…
JIJ bent Beheerder…
Getuigt het van SLIMHEID en TACT om als BEHEERDER een forumlid zo AF TE ZEIKEN…
Laat maar Hans… We zijn weer terug bij af!!!
@ hans :finger: de pot verwijt de ketel weer eens dat hij/zij zwart ziet…
niemand heeft de wijsheid in pacht, aangezien alle sites die hier tot nu genoemd zijn hetzelfde vertellen! jouw site/ de site die jij opgeeft dus ook!!
het feit dat de een anders met dit ‘advies’ van de organisatie;s omgaat dan de ander, dat mag, wij zijn een vrij land…
het gaat mij er niet om wie het juiste antwoord heeft, maar geloof dat hier elke maand iets staat over respect, openheid, luisteren, er voor elkaar zijn en ELKAAR MENING RESPECTEREN?? je kunt het het met iemand niet eens zijn, maar om meteen met van die oud-hollandse cliche’s te komen, getuigd niet van respect of de mening van een ander respecteren
@Hans: Over afgaan als een gieter gesproken. Als je iemand wil bekritiseren zorg dan wel dat je over de juiste info beschikt. De P staat voor poliomyelitis of te wel polio. Onze kinderen zijn, als ze volledig zijn ingeent 15 jaar beschermd. Verder vind ik dat je niet bepaald met respect over Beps haar mening oordeelt en dan druk ik me nog netjes uit. Ieder is vrij om zijn/haar mening hier neer te zetten, daar kun je het mee eens zijn of niet, maar respecteer ieders mening. Als Beps er energie insteekt om haar mening te ventileren of iemand te overtuigen om zich in te laten enten, dat moet toch kunnen. Ik persoonlijk vind dat je Beps een excuus schuldig bent voor het feit dat je haar voor paal hebt gezet.
Dames;ff de rem erop;zo’n reactie is gewoon simpel door de bocht…laten we gewoon bij het onderwerp blijven,ok?
Kwam deze terechtwijzing van Hans op ander topic tegen.
Hans denk eerst even zelf na voordat je anderen van ‘minder slim’ gaat betichten! Had je een borreltje te veel op of zoiets ? Een excuus is wel op zijn plaats.
marifran;op zo’n opmerking ga ik nog geeneens in…triest deze reactie…
Voor mij is deze discussie gesloten.
Zal ook geen reactie meer geven op dit topic…
Oke er is het een en ander al gezegd. En net als ieder ander geef ik nu mijn mening.
Iedereen is vrij om zich wel of niet in te enten. Maar hier in mijn dorpje raden de reisbureaus en vooral de huisartsen aan om wel een inenting te halen.
Dit omdat er toch ieder jaar weer mensen terug komen vanuit turkije met hep A.
En aangezien ik in de zorg werk net als Toos ben ik het helemaal met toos eens.
De DKTP inenting is maar 15 jaar geleding als je alle inentingen heb gehad.
En op televisie hebben ze niets voor niets een waarschuwende reclamespotje gemaakt
En je krijgt het vergoed via de meeste verzekeringen.
En ook al ga je richting Antalya of Alanya. Ik zou het gewoon doen, want net als hier al vermeld is de mensen uit het oosten komen daarna toe om te werken.
En de een gaat beter met de hygiene regels om als de andere.
Maar dat is hier in nederland ook.
Maar goed je bent vrij om te beslissen.
Ik kan je zeggen dat ik het wel gedaan heb. En verleden jaar iemand in mijn familiekring die in Side op vakantie was wel terug kwam met hep A.
En dan kijk je er ook anders tegen aan.
Succes met wat je gaat doen.
Groetjes Jac
Hallo,
Volgens de officiele regels is het niet perse nodig om je te laten inenten maar ook ik en mijn man (11 x en 6 x in Turkije geweest) hebben ons toch een paar jaar geleden laten inenten omdat aantal collega’s van mijn vader terugkwamen (jaja ook van het westen van Turkije) met hepatitis A
Als je met een dorpentocht meegaat in Turkije hebben wij ook van de hostess daar van verschillende organisaties gehoord dat je beter ingeent kan zijn omdat je dan het land ingaat.
Ik zeg altijd maar zo, je kan beter voorkomen dan genezen dus laat je inenten.
dan ben je gewoon er zeker van dat je tegen Hepatitis A beschermt bent.
De bovenstaande reakties zijn dus de reden dat ik vind dat je je wel zou moeten enten. En daarom ben ik ook zo ‘doordouwerig’ hierover…
Hans, ik voer geen discussie, ik hoop mensen te helpen een beslissing te nemen.
Ik heb in de eerste instantie verwezen naar de site van het LCR, en verwacht dat iedereen zelf mans genoeg is hier een keuze in te maken.
Als medische instellingen iets AANRADEN vind ik het wat kort door de bocht om te zeggen dat het ONZIN is je in te enten(Zeker als je geen medische achtergrond hebt zoals jij en ik toch!)
Vergelijkend naar de mening die mensen hebben over het niet enten van kinderen door mensen in bijv Staphorst (meer wilde ik niet met mijn reaktie te weeg brengen) ga jij je uiten TEGEN MIJ…
Waarom… Geen idee…
Ik vraag je te dimmen/minder fel te zijn/niet zo op de man-vrouw te spelen en je zegt me dat ik DOM BEN, GEEN CORRECTE INFO geef ed…
Nogmaals Hans, onze communitie hier: ONZE die van de meiden…en ook ik… die is me heilig… MENSEN zijn me HEILIG…en hoe boos en teleurgesteld ik ook in jou ben in deze topic(en al eerder…zoals gezegt vertrouwen bouw je niet 123 op…als je het kapot geslagen hebt) ook jij bent een van die mensen!!! Dus ik hoop dat jij ook eens kan toegeven dat je mij GEWOON VERKEERD GEINTERPRETEERD hebt. Uit je eigen referentiekader gehandeld hebt… en niet gereageerd hebt op wat ik werkelijk bedoelde… Nl hulp bieden bij een beslissing nemen wel of niet te enten…
Allen:
Helaas is het steeds vaker dat er mensen terug komen met Hep A.
In DTP is de enting van Tetanus geintergreerd, welke nooit verkeerd is. 1 keer vallen in een iets te stoffige of vieze omgeving(Bos bijv…) en je bent al bij m te hebben…
Lees de door allen aan gegeven pagina’s op internet en ik ben er van overtuigd dat een ieder eruit kan halen wat voor diegene de meeste rust geeft.
Ik ben blij geënt te zijn, dan heb ik in ieder geval mn best gedaan zoveel mogelijk tegen te gaan…
Beps;heb je verkeerd ingeschat,ok?
Laten we verder bij het onderwerp blijven…
top hans, we hebben tenslotte beiden het beste voor mensen voor ogen waar het ons favo land betreft!!
Beps…we gaan ervoor…elke dag…
Wat een discussie zeg! Ga ik me er toch ook even in mengen. Heb tot voor kort zelf reizigersadviezen uitgebracht, dus nu maar hopen dat ik betrouwbaar genoeg wordt geacht…
Hepatitis A wordt meestal overgebracht via besmet voedsel. Helaas halen de 5-sterren all inclusive hotels hun voedsel vaak in dezelfde winkels als de goedkopere hotels. Daarom is het voor iedereen die naar Turkije gaat aangeraden zich tegen hepatitis A te laten vaccineren.
Hepatitis A vaccinatie is in geen enkel land verplicht (er bestaat maar 1 verplicht vaccin, gele koorts). Daarom is uitzoeken of het verplicht is niet voldoende om af te wegen of je dit vaccin wil nemen. Voor Turkije geldt bijvoorbeeld hetzelfde advies als voor Tanzania (qua hepatitis A).
Dan nog even over de kinderen. Zij worden niet in het rijksvaccinatieprogramma tegen hepatitis A ingeënt (dat schreef iemand), omdat hepatitis A in Nederland niet meer voorkomt. Of zij gevaccineerd dienen te worden hangt af van een aantal zaken. Kinderen kunnen als ze klein zijn prima tegen een geelzucht-episode (was vroeger heel normaal, hoe jonger hoe makkelijker genezen), daarom zouden zij in principe niet gevaccineerd hoeven te worden als ze nog heel klein zijn. Echter, bijna alle Nederlandse kindjes komen tegenwoordig op een kinderdagverblijf o.i.d. en daar kunnen ze de hele groep besmetten. Vandaar dan toch het advies te laten vaccineren.
Kinderen worden wel tegen DTP gevaccineerd in het RVP. Het is echter afhankelijk van hun leeftijd hoe ver ze zijn in dit programma. Als het vaccinatieschema afgerond is zijn ze, net als volwassenen na een booster, 10 jaar beschermd. Als het schema nog niet is afgerond is de bescherming ook nog niet optimaal en dan kan er een versneld schema worden aangevraagd.
Wat iedereen doet, moet hij zelf weten, en dat je je kinderen in gevaar brengt door ze niet in te enten valt in dit geval dus ook wel mee. Maar bedenk wel dat je met een kleine investering jarenlang (claim is nu 25 jaar voor hepA, 10 jaar voor DTP) ‘verzekerd’ bent.
O ja, aan Jac. Dat spotje op tv om je te waarschuwen wordt betaald door de fabrikant van de vaccins… Ik blijf voorstander van vaccineren hoor, maar da’s dus niet zo’n best argument.
@Jostravels: Misschien niet maar het wordt wel duidelijk dat hetwel degelijk voorkomt in TR en dat bedoelde ik ermee te zeggen.
Ook al wordt het betaald door de fabrikant.