Inentingen?

Is het verstandig om je te laten inenten tegen dktp en hepatitis A?
Wordt wel geadviseerd maar is het nodig als je toch alleen op en om het resort blijft en niet de binnenlanden ingaat?
Voor Turkije wordt het ook geadviseerd maar hebben we ook nooit gedaan.
Graag jullie advies.

DTP is 10 jaar geldig, en hepatitis A levenslang. Je gaat blijkbaar vaker op vakantie. Vaak vergoed de verzekering zelfs. Dus waarom niet?

Waarom zou je vrijwillig jezelf ziek maken?

Als deze vraag naar mij gericht is: ik krijg liever een vaccin in mijn lijf, dan dat ik een leverontsteking (Hepatitis A) krijg. Herstel kan tot 3 maanden duren, en er zijn geen geneesmiddelen tegen. Tetanus kan lijden tot dodelijke spierkrampen, ook van dat vooruitzicht word ik niet gelukkig.

Ikzelf heb mij niet laten inentingen. Ik ben zelf al 2x erheen geweest.
In mijn ogen is het niet nodig als je let op wat je eet en drinkt. :popcorn: :feestje:

Maar je moet doen wat goed voelt voor jou. Je kunt het zekere voor het onzekere nemen…

Reisadvies Tunesië, check het voor vertrek en ga goed voorbereid op reis - Ik ga op reis naar Tunesië en check…

Gezond op reis gaan is een advies, je bent zelf natuurlijk vrij om te kiezen maar waarom zou je het zekere niet voor het onzekere nemen. Gezien de vaccinaties vaak vergoed worden zou ik me zeker laten inenten. Of je nou op een resort verblijft of niet. Heb er net een verhaal op mijn blog over geschreven, zie ook: