Inentingen

Hallo, wij gaan in september naar Bali, hebben er veel zin in maar vraag me af of jullie je ook laten inenten.
Het is natuurlijk persoonlijk en
niet verplicht, maar ik tweifel…

Zeker! Inderdaad niet verplicht, maar als je daar ziek raakt, kun je jezelf wel voor je hoofd slaan dat je het niet gedaan hebt.

ja, daarom het tweifelen. Gele koorts ook? Hepatitis A heb ik en zit dan ook aan dtp te denken.

Hoi Thomas,

ik woon zelf in Belgie en hier hebben wij een tropisch instituut dat advies geeft. Er zijn zaken die ze standaard aanraden en zaken die ze aanraden voor een langer verblijf.
Wij hebben eerder deze week onze inentingen laten zetten, eentje voor tetanus en eentje voor hepatitis.
Tetanus is levenslang en hepatitus zouden we binnen dit en 3j nog een inentingmoeten krijgen zodat het ook dan levenslang is.
Kostprijs hiervoor was in belgie 230 EUR voor mij en mijn partner.
Normaal krijgen we hiervoor nog een gedeeltelijke terugbetaling.

Verder werd ons ook aangeraden om ons in te enten tegen rabies, dat zijn 3 spuitjes maar ook weer levenslang geldig.
Over dat laatste twijfelen we nog even, al denk ik wel dat we het laten doen.

Het is bij ons onze eerste verre reis en we weten niet of we er nog gaan maken, maar we willen echt het risico om ziet te worden niet lopen.
Een inenting is altijd lange tijd geldig en het is zoals Paula al zei: wat als je daar ziek wordt?
De tickets zijn niet echt goedkoop en onze hotels ook niet, ziek worden kan altijd maar voor zover mogelijk willen wij wel onze voorzorgen nemen :).

Bloempje wil even reageren kom al jaren in indonesie en heb me wel ooit laten enten voor rabies! Maar als je beetje oplet niet nodig !
Laat je niet krabben door apen en kijk uit met vleermuizen .
Daarbij is het niet levenslang moet na paar jaar herhaald worden!