hoi Ik ga over 3 weken , kan? of moet? ik me inenten…ik ga voor een maand en reis rond , dus als iemand t weet ? graag Hans
Ik zou het maar wel doen… gewoon even op de site van de GGD kijken daar staan de vaccinaties en daar hebben ze ook een malaria kaart.
Het is tezien waar je naar toe trekt in Thailand??als je in Bangkok verblijft of in andere grootsteden,is het niet nodig om je in te enten!!moest je een jungletocht maken dan is het wel aangeraden om dit te doen.Ikzelf kom al 30jaar in Thailand,en ik heb mijzelf nooit laten inenten!!Je moet dat een beetje voor je zelf wat uitmaken,Hansel!!Moest je nog vragen hebben dan kan je altijd nog advies vragen aan je huisarts,die ken je medisch dossier!!gegroet:georgessiam.
Als hij rond trekt zal hij vast niet alleen in de grote steden blijven :slywink:
Ik vind dat je altijd beter het zekere voor het onzekere kan nemen.
Ook in de grote steden is de hygiene niet altijd je van het…
Het gaat niet alleen om hygiëne Anouk.
Hans, op deze site vind je de nodige informatie; http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-thailand/. Afgelopen vakantie heb ik ook getwijfeld of ik me zou laten inenten, en uiteindelijk heb ik zolang getwijfeld dat de tijd de keuze al had gemaakt haha. Mijn grootste punt tegen was dat ik 3 jaar geleden prikken had gehaald waarvan ik toch een tijdje niet lekker ben geweest. Eventueel kun je je ook homeopathisch laten inenten, maar daarvoor zou je nu aan de late kant zijn. Vaccinaties zijn dus niet verplicht, maar word wel aangeraden. Ik ben overigens in 2 maanden tijd niet ziek geweest afgelopen zomer, buiten een bacteriële infectie maar wonderbaarlijk was ik daar binnen een dikke dag weer vanaf!
Dan blijft de vraag: waar in Thailand is de situatie zo dat je jezelf persé moet laten inenten? Dat heb ik toch zelden of nooit gelezen. Maar inenten schijnt momenteel een soort hype te zijn. Bij mijn navraag bij de GGD is Thailand bijzonder veilig.
op dit moment zijn er geen verhoogde risico’s in thailand en dan zou ik ook geen inentingen nemen hier heb je toch vaak een paar dagen last van en het is in mijn ogen ook overdreven ik ga al jaren naar thailand en als het kan ieder jaar meerdere keren en heb voor thailand nog nooit een inenting gehad en heb nog nooit problemen ondervonden
Hans ga je georganiseert op rondreis of op eigen houtje?
welke gebieden in thailand ga je of wil je gaan bezoeken?
groet dirk
Ikzelf ben ook geen voorstander om mij te laten inenten,moest ik naar moerassige gebieden gaan of diep in de jungle trekken,dan zou ik eventueel "malaria pillen"meenemen,meer niet.gegroet:georgessiam
nou nou , bedankt allen voor jullie uitvoerige reactie,s , ik heb al gebeld met de GGD en morgen middag gaan de spuiten erin. Nee bij mij geen hype maar wetende dat ik bij muggen een gewild object ben…Okay , dit is mn eerste bezoek aan Thailand en na een paar dagen BKK , vlieg ik door naar Chyan Mai , van daaruit zal ik wel een jungle tochje maken denk ik. Ik blijf een maand en dacht erover om zeker de laaste weken naar t zuiden te trekken. Maar ik sta open voor jullie suggesties ! kookles, beach house, en natuurlijk te lekkere eten… nogmaals bedank Hans
Hansel ,ik wist dat ik iets vergeten was,nu komt het terug naar boven:ha ha ha!!ff surven op www.Medicity.nl dat was ik daarstraks vergeten te vermelden.groetjes:georgessiam.:chin: