wij gaan 2 maanden naar Thailand en we willen zoveel mogelijk van het land zien. Is de inenting voor rabies echt nodig? deze zijn namelijk ontzettend duur. Hoe zit het met overige inentingen? Hep A en B is in orde . Herhalingsspuit van DTP en buiktyfus. Dan wat malerone mee, verder nog iets? Graag jullie advies
Kijk hier eens:
http://www.vaccinatiesopreis.nl/307.html
Rabies is niet echt nodig, zeker niet gezien de 2 maanden die jullie gaan. Thailand is geen malaria gebied meer, behalve in de grensstreken. Ik zou geen middelen tegen malaria slikken. Tenzij je echt voor een langer dan een dag of 5 in malaria gebied verblijft. De beste bescherming is gewoon insmeren en lange mouwen en broekspijpen. Ook omdat er dengue heerst.
De symptomen van malaria lijken sterk op die van griep. Voel je je grieperig dan laat je je testen.
Hallo,
Ik denk niet dat je Rabies nodig hebt voor 2 maanden reizen. Wij hebben het wel gedaan dit omdat wij door Azie heen reizen dus voor langere tijd wij zijn ook al 1 jaar onderweg.
Ja Malariapillen zijn voor Thailand inderdaad niet nodig alleen inderdaad de grensstreken.
Mocht je het toch perse willen doen dan verwijs ik je door naar het Leids Ziekenhuis daar zijn ze onwijs goedkoop dit komt omdat ze dan rondes doen waar gelijk iedereen voor Rabies komt.
Ik geloof ik 28 euro per stuk per keer je moet totaal 3 keer.
gr van Moira
Mij is altijd verteld dat inenten voor Rabies redelijk nutteloos is aangezien je nog steeds naar het ziekenhuis moet indien je gebeten wordt.
Een inenting zorgt er alleen voor dat je meer tijd hebt om naar het ziekenhuis te gaan dus het is wellicht nuttig indien je ergens ver van de bewoonde wereld zit.
dat is niet waar Kenn het is namelijk zo dat de stof die je in Nederland krijgt bijna niet te in Azie is te vinden. Het is namelijk zo dat ze als je die stof in je lichaam hebt dat je dan alleen een tegenprik hoeft te hebben en dan is het weer klaar. Als je die prikken dus niet in Nederland heb gehaald dan kunnen ze je heel moeilijk behandelen omdat die stof bijna niet of moeilijk te krijgen is.
Dat is de rede dat je dus Rabies prik wel moet halen als je reist door Azie.
gr van Moira
Ok, dat wist ik niet.
Maar in Bangkok zou het geen probleem moeten zijn om de juiste prik te krijgen bij ziekenhuizen als BNH en Bumrungrad.
Hallo,
Niet altijd en als ze het moeten bestellen dan kan het al te laat zijn. Je kunt er namelijk aan overlijden. Maar de kans is niet supergroot dat je het krijgt want het is hondsdolheid en je zal eerst gebeten moeten worden door dieren. Je moet gewoon goed uitkijken dat je niet teveel dieren aanraakt dan is de kans ook niet zo groot.
gr van Moira
Hallo Hollandaise.
Als je het zeker wil weten maak dan een afspraak bij de lokale GGD, die kunnen je prima advies geven over hoe en wat je nodig hebt.
Of klik op deze link gelijk antwoord op je vraag.
http://www.travelclinic.com/266/thailand
wij hebben hem ook niet genomen voor 6 maanden reizen. onze huisarts heeft het wel genoemd maar zei daarbij als je niet te veel met dieren te maken hebt is het niet echt nodig. risico is klein.